Mescid-i Aksa'ya atfedilen kutsallık gereği sahabe ve tabiin neslinden başlayarak Müslümanların Kudüs'e ziyaretleri süreklilik arz etmiştir. İslam coğrafyasının farklı bölgelerinden özellikle hac mevsimlerinde Kudüs'e ziyaret maksadıyla gelen birçok âlim burada ikamet ettikleri zamanlarda ilmî faaliyetlere katılmışlardır. Kudüs'teki ilmî hayata öncülük eden Ebü'd-Derdå, Ümmü'd-Derdå ve Ubåde b. Sâmit gibi sahabilerden hadis rivayetlerinde bulunan Kabisa b. Züeyb (86/705?) ve Abdullah b. Muhayriz (99/717) bu âlimler arasında zikredilebilir. Sahabeden Firûz ed-Deylemi'nin oğlu Abdullah ile Kur'ân'ın tamamını ilk defa tefsir eden Makátil b. Süleyman'ın (150/767) Kudüs'ü ziyaret ettikleri ve bu ziyaretleri esnasında ilmi faaliyetlere katkı sağladırlan bilinmektedir. Bunların yanı sıra Kudüs'te ilimle meşgul olanlar arasında Süfyan es-Sevri (161/778), Ibrahim b. Edhem (161/778) ve Rabiatü'l-Adeviyye (185/801) gibi ilk dönem zahit ve sufi âlimler de bulunmaktadır. Şafii mezhebinin kurucusu İmam Şafiî (204/820), muhaddis ve sufi yönüyle tanınan Bişr el-Hafi (227/841), Kerramiyye firkasının kurucusu Muhammed b. Kerrâm (255/869), Hanbeli fikıh âlimi Ebü'l-Ferec eş-Şîrâzi (486/1094), Şafii fıkıh âli- mi ve hadisçi Nasr b. İbrahim el-Makdisî (490/1096) Kudüs'teki ilmi faaliyetlere katkı sağlamışlardır.
Hårünürreşid'den sonra hilafete geçen oğlu Memün zamanında Kudüs'te yaşanan depremde Mescid-i Aksa'da bulunan dini yapılar tekrar zarar gördü. Halife Memûn bizzat ilgilenerek Kubbetü's-sahre dâhil olmak üzere birçok yapıyı onardı Kudüs'te gerçekleştirilen bu tamir faaliyetleri sayesinde aralarında Şafii mezhebinin kurucusu İmam Muhammed b. İdris eş-Şafii'nin de bulunduğu birçok âlim Mescid-i Aksa'ya ziyarette bulundular
Reklam
İmam Şâfiî Hazretleri: "Vakit kılınca benzer, sen o kılınçla kesemezsen o seni keser" buyurmuşlardır.
Sayfa 139 - Bedir YayınlarıKitabı okuyor
el-Câmiu'l-Kebir hakkında, "İslâm âleminde (fıkıh bábında) ona denk olabilecek bir kitap telif olunmadı, denilmiştir. İmâm Gazâlî'nin de takdiriyle sabit olduğu üzere, bu kitabı İmâm Şafiî Hazretleri de gayet güzel bulup, tamamını ezberlemiş ve Halife Hârûn Reşîd'in huzurunda okumuştur.Ehl-i kitabın (Yahûdî ve Hıristiyanlar) âlimlerinden bir zât, bu kitabı mütâlaa edip: "(İmâm Muhammed'i kastederek) Muhammed Asgar'ın kitabı bu kadar güzel olursa "Muhammed Ekber'in (En büyük Muhammed ki Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellemi kasdediyor) Allâh tarafından getirmiş olduğu kitap ne derece yüce ve kâmil olur." diyerek İslâm'la müşerref olmuştur.
(İmâm Muhammed bin Hasan eşŞeybani, imam-ı Âzam'ın talebesi nin yazdığı kitap)
"Gereksiz konuşma. Çünkü konuştuğun söz, dudaklarından ayrıldığında senin esirin olmaktan çıkıp seni esir eder." İmam-ı Şafiî
İmam Şafiî'nin (rahmetullahi aleyh) Cimâu'l-İlm kitabında da dediği gibi: "Siz, sizden önce veya sonra yaşamış olup da Resûlullah'ı (sallallahu aleyhi ve sellem) görmeyen herhangi birisi, Allah'ın, Resûlullah'ın (sallallahu aleyhi ve - sellem) emirlerine itaat etmeyle alakalı farzını yerine getirmenin onun sünnetine uyma dışında bir yolunu bulabilir mi?"
Sayfa 196Kitabı okudu
Reklam
144 syf.
9/10 puan verdi
İç huzurumuzu arttıracak deneme türünde olan, okurken altını çok fazla çizip not aldığım, kendimden de pay biçtiğim güzel bir eserle karşınızdayım. Yazar hem kendi küçüklüğü hem kendi kızının küçükken yaptığı aktiviteleri, hatıraların zamanla bize olumlu olumsuz nasıl bir etkide bulunduğunu anlatmış. Bunun yanı sıra tasavvuf, kısa hikâye, ayetler içeren, ahir zamanda yaşadığımız şu dönemlere ışık tutacak nitelikte olan, ruha iyi gelecek bu eseri siz kıymetli kitap dostlarıma tavsiye ederim. Bir işi farkında olmadan yapmakla ne çok şeyi kaçırırız. Bir şeyi farkında olup yapmakla ne çok şey değişir, dönüşür. Hatırlamak, dinlemek , konuşmak, susmak, gülmek, sevmek, yürümek, temel fiilidir insan olmanın; bunları bilinçli yapmak bizlere neler öğretir ve öğrendiklerimiz, hayatımızı nasıl etkiler? Gerisini merak ediyorsanız hepsinin cevabı kitapta İlmiyle amel edemeyen yine ilim öğrenmeli. Bu dünya ağlama pazarıdır. Akıttığın gözyaşını satamazsın ama akıttığın her yaşın bedelini ödersin. Erkek övgüyle, kadın ilgiyle, çocuk sevgiyle beslenir. Elma bahçesi orada duruyor unuttuğum masum bir dua bütün dualarımın özeti oluyor. Konuşmak sorumluluk almaktır susmak ise sorumluluğun bilincinde olmaktır. İnsan diyorum birbirini utandırmamalı ve birbirinden utanmamalı fitne uykuda uyandırmamalı... Cahille karşı karşıya geldiğinde susmalısın. İmam-ı Şafii (r.a) Bir delille kırk âlimi susturdum ama kırk delille bir cahili susturamadım. İnanmak her koşulda insanı kahraman yapar.
Anne Sözü
Anne SözüSadiye Erol Aykaç · Nesil Yayınları · 202391 okunma
bismillahirrahmanirrahim
Ey insan! Bil ki, o rahmetin arşına yetişmek için bir mirac var. O mirac Bismillahirrahmanirrahîm'dir. Ve bu mirac ne kadar ehemmiyetli olduğunu anlamak istersen, Kur'ân-ı Mu'cizü'l-Beyânın yüz on dört sürelerinin başlarına ve hem bütün mübarek kitapların iptidâlarına ve umum mübarek işlerin mebde'le- rine bak. Ve Besmelenin azamet-i kadrine en kat'î bir hüccet şudur ki, İmam-ı Şafii (r.a.) gibi çok büyük müçtehidler demişler: "Besmele tek bir âyet olduğu halde, Kur'ân'da yüz on dört defa nâzil olmuştur."
Allah yolundaysan koş. Koşmak zor geliyorsa hızlı yürü. O da zor geliyorsa sadece yürü. Olmuyorsa sürün. Fakat asla geri dönme..! 🌹İmâm-ı Şafii (rahmetullâhi aleyh)🌹
EMANET VE EHLİYET İLMİHALİNDEN-İSLAM FIKHININ KAYNAKLARI-SÜNNET
32 Önce sünnet kelimesi üzerinde duralım. Lugat manası; "adet, makbul olsun veya olmasın takip edilen yol, yüz, yahut yüzün görünen kısmı, siret, tabiat" manalarına gelir. Cahiliyye döneminde Araplar "Sünnet" kelimesini takip edilen (çiğnenmiş) yol manasına kullanıyor ve biliyorlardı. Sahabe-i Kiram, Resûl-i Ekrem
Reklam
Sefih ve cahil kimseye karşılık vermeyip sükut etmek, ona cevap vermekten daha hayırlıdır.. İmam-ı Şâfiî (r.ah)
Fakihlerin İmâm'ı Muhammed Bin İdrîs Şâfi'î (rahimehullah) dedi ki: "İnsânları yönetmek hayvanları yönetmekten daha zordur."
Sayfa 207
DUT YAPRAĞI
İmam-ı Şafii Rahmetullahi Aleyh'e: “- Allah Teâlâ'nın varlığına delilin nedir?” Diye sorduklarında: "- Dut yaprağıdır!" demiş. “- Çünkü aynı yaprağı koyun yer, süt yapar; arı yer, bal yapar; geyik yer, misk yapar; tırtıl yer, ipek yapar. Tadı, rengi, kokusu ve maddesi bir olan şeyden bu kadar farklı güzellikleri yaratmak ancak Allah Teâlâ'ya mahsustur.
"Bütün tartışmalarda galip gelmeye çalışma! Bazen kalpleri kazanmak, tartışmayı kazanmaktan daha evlâ olabilir." - İmam-ı Şâfii RadıyAllahu anh
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.