Eşyanın yokluktan/hiçlikten geldiğini iddia etmek, eşyanın hiçbir kuvvet, madde veya hiçbir şeyden neşet etmediğini söylemektir. Böyle bir iddiada bulunmak, bizim sezgilerimize ters düşer akla da aykırıdır.
Peki, kâinat yokluktan var olabilir mi? Cevap açıkça hayır olmalıdır, çünkü yokluktan ancak yokluk çıkar. Yokluk, hiçbir şey meydana getiremez. Hiçbir sebebe bağlı olmaksızın bir şey meydana gelmesi mümkün değildir. Buna başka bir açıdan, basit bir matematik ile de bakabiliriz: 0+0+0 nedir? Tabii ki 3 değildir, 0'dır.