İnsan, kelimenin tam anlamıyla siyasal bir hayvandır; yalnızca sürü halinde yaşayan sosyal bir hayvan değil, aynı zamanda kendini toplum içinde bireyselleştirebilen bir hayvandır.
İnsan doğası gereği sosyal bir hayvandır; kazara değil de doğal olarak asosyal olan bir birey ya önemsenmeye değmez ya da bir insandan daha fazlasıdır. Toplum bireyden önce gelir. Sıradan hayatı yaşayamayan ya da kendi kendine yetebilen, doğal olarak da toplumun bir parçası olmayan kişi ya bir hayvandır ya da bir tanrı.
Reklam
Hayatın Anlamı
1.kısım Hayatın anlamı nedir?" sorusu hakiki bir soru mu yoksa yalnızca hakiki gibi görünen bir soru mudur? Tanrı, stratejik bir amaçla dünyayı yaratmış göksel bir mühendis değildir. O, dünyayı yalnızca kendi memnuniyeti ve yaratma hazzı uyarınca yaratmış bir sanatçıdır. Philosophical Investigations" gibi bir çalışmada
_Biz kimiz? Nereden gelip, nereye gidiyoruz? _Biz insanlar, bir kapının önüne bırakılmış yeni doğan bebekleriz. Sepetlerimize bebeklerin kim olduğuna, nereden geldiğine dair ya da atalarının kimler olduğuna dair bir not da iliştirilmemiş. Bu yetim bebeklerin sicilini öğrenmeyi özlemle bekliyoruz. Pek çok kültür sürekli olarak ebeveynlerimizle
_Her şey algıdır. Herhangi bir şeyi itici ya da çekici kılan tamamen senin zihnindir. Karar veren faktör sensin. _Zihin, aldatıcıdır. Gerçekte ikilem yoktur. Gerçekte sorun yoktur. Hiç olmamıştır, hiç olmayacaktır. Zihinde sorunlar vardır ve sen gerçekliğe zihnin aracılığıyla bakarsın. Böylece gerçeklik sorunlu olur. _Sağlıksız bir zihinle ne
Reklam
"İnsan söz verebilen hayvandır" diyor Nietzsche. Hayvana bir vasıf ekleyerek insanı tanımlamak, Batı düşüncesinin ana eğilimi. Böylece insanın tabii, ama tabiatın üstüne çıkabilen yahut bir özelliğinden ötürü tabiî olanın dışına çıkabilen bir varlık olarak anlaşılmasıyla insanı nesneler dünyasına hapsetmek ve daha sonra onun bu nesneler dünyasındaki özel yerini işaret ederek var olduğu beş duyuyla algılanabilen bir ortamın seçkin bir yerine oturtabilmek mümkün olmuştur. İnsanın düşünen, konuşan veya siyasî, sosyal bir hayvan olduğu yolundaki tanımlar, Nietzsche'nin tanımı karşısında oldukça statik kalıyor.
O halde entelektüel tarih antropoloji ve bağlantılı sosyal bilimlerde yaygın olan cinsten etnografik keşiflere bir hayli yakın durur. Bu keşifler en iyi şekilde Clifford Geertz tarafından Thick Description: Toward an Interpretive The- ory of Culture' başlıklı meşhur makalesinde tasvir edilmişlerdir, Geertz'ın başlangıç noktası kültürün semiyotik [göstergebilimsel/imbilimsel] olduğudur, çünkü "insan kendi ördüğü anlam ağları içinde asılı duran bir hayvandır."
Sayfa 27
İnsan sosyal bir hayvandır ve tanıdığınız herkesin yaptığı bir şeyi sizin de yapmamanız çok zordur!
Sayfa 410Kitabı okudu
142 syf.
·
Puan vermedi
9)
Namık Kemal
Namık Kemal
"İnsan bir garip hayvandır, her şeye alışır, her alışmadığı şeyden korkar." "Saf olmayan bir aşkın ne zaman kesilmeye kalkışılırsa şefkatsiz bir kine dönüşmesi doğaldır." "Meşhurdur, son pişmanlık fayda vermez" İntibah İntibah Varsa yoksa dersler diyen ve bu nedenle sosyal hayattan müzdarip olan Ali Bey, bir
İntibah
İntibahNamık Kemal · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202139,1bin okunma
Reklam
İnsan da sosyal bir hayvandır.
"Toplumsal içgüdüler bir hayvanın türdeşlerinin yanında kendini mutlu hissetmesini, onlara karşı belli bir sempati duymasını ve onlar için çeşitli hizmetlerde bulunmasını sağlar." Charles Darwin
İnsan için bir sürü sosyolojik terim üretilmiştir. Sosyal bir hayvandır denir. Konuşan bir hayvandır. Düşünendir, alet yapandır. Ayırıcı özelliklerini kullanarak insana birçok tanım getirebiliriz.Bana kalırsa insan, hikayesi olan hayvandır.Bence yapıp ettiğimiz her şey bir hikayeyi hurmak hikayenin öznesi olmayı becermek üstünedir. Her şey eninde sonunda bir hikayenin kahramanı olmayı hak etme uğraşıdır. Bu ölünceye kadar sürdürdüğümüz bir çaba....
İnsan, günümüzdeki en ilkel haliyle bile, yeryüzünde bugüne kadar yaşamış en baskın hayvandır. Yüksek düzenlenimli formların hepsinden daha geniş bir yayılım göstermiştir: Diğerleri ona boyun eğmiştir. İnsan, bu muazzam üstünlüğünü entelektüel yetilerine, soydaşlarına yardım etmesini ve onları korumasını sağlayan sosyal alışkanlıklarına ve bedensel yapısına borçludur.
286 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.