Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
GÜZELLİK...
Güzellik bir gecikmedir, geç gelendir. Güzel bir anlık parlama değildir, gün batımındaki kızıllık gibi gün sonunda ortaya çıkan sakin bir aydınlıktır. Bu çekingenlik onun asaletindendir...Uzun sürme ve yavaş olma güzelin yürüyüş tarzıdır. Güzellik ile dolayımsız temas yoktur. Daha ziyade yeniden karşılaşma ve yeniden farkına varma ile meydana gelir. En soylu güzellik türü yavaş yavaş içe işleyen, insanın adeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan, ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşlarla, yüreğimizi özlemle doldurandır...
144 syf.
10/10 puan verdi
Yanılgı
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Irene Némirovsky’nin "Yanılgısı", iffetli öpücüklerin ve dokunmanın özel bir sevginin kanıtı olduğu bir zamanın tatlılığı ve alçakgönüllülüğü ile geçmiş bir dönemin duygusal romanıdır. «Sizi bırakmak istemiyorum. Siz olmadan yaşayamam.» (S. 38).
Yanılgı
YanılgıIrene Némirovsky · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202456 okunma
Reklam
“Güzeliğin yavaş oku –En soylu güzellik türü bir anda cezbeden, ateşli ve sarhoş edici saldırılar yapan değildir (kolaylıkla tiksinti uyandırır böylesi). Yavaş yavaş içe işleyen, insanın adeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan, ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşlarla, yüreğimizi özlemle doldurandır(…).”* *Nietzsche - İnsanca Pek İnsanca
En soylu güzellik türü bir anda cezbeden, ateşli ve sarhoş edici saldırılar yapan değildir (kolaylıkla tiksinti uyandırır böylesi). Yavaş yavaş içe işleyen, insanın adeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan, ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşlarla, yüreğimizi özlemle doldurandır
Sayfa 80 - Friedrich Nietzsche, Menschliches, Allzumenschliches I, içinde: Kritis- che Gesamtausgabe, c. IV2, Berlin 1967, s. 145. Türkçesi: Friedrich Nietzsche, İnsanca Pek insanca, çev. Mustafa Tüzel, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2015 (3. baskı), s. 117-18.Kitabı okudu
"Neden edebiyat? Yeryüzüne dayanabilmek için. Bu çabada da, düşünüyorum da en büyük direnme gücü veren yazar Franz Kafka. Kafka neden giderek önem kazanıyor. Yalnız yazının gizemi, alaylı biçemi, dehası, çağı, çağları önceden haber verişi, özellikle bizim ulusumuzun içinde yittiği bürokrasinin öldürücülüğünü böylesi akılcı ve alaylı dille anlatması, alçakgönüllülüğü, yalnızlığı, acısından mı kaynaklanıyor? İnsan toplumunun kafkaeskiliğini ancak Kafka ile mi kavrıyoruz? Yoksa Kafka, bizim adımıza, ama bize karşı örgütlenen güçlere direncimizin tüm ipuçlarını verdiği için mi giderek önem kazanıyor? İnsanın umutsuzluğu çağlarla çığ gibi büyüdüğü için mi? Yeryüzünün hiçbir kentinin adı bir yazardan sonra anılamaz."
Bilginin sırrı, dünyevi doğumun sırrından daha büyüktür. Onun yersizyurtsuzluğu büyüktür, içinde her türlü bilginin bulunduğu Tanrı'nın yurdu kadar büyüktür ve insandan, durmaksızın bilgiye hizmete devam etmesini isteyen ilahi çağrı kadar büyüktür. Bunu unutan, alçakgönüllülüğü unutmuştur, insanın Tanrı önünde ebediyen yersizyurtsuz kaldığını ve ancak zihninde kendi doğal yurdunu tekrar bulabileceğini unutmuştur.
E-Pub/KindleKitabı okudu
Reklam
128 syf.
7/10 puan verdi
·
19 saatte okudu
Tarihe isimlerini yazdırmış, Demosthenes ve Cicero’nun içine doğdukları aile, çocukluk dönemlerinde aldıkları eğitim, gençliklerinde ve yetişkin olarak yaptıklarının, dolaylı tarihi alıntılar eşliğinde ve içinde bulundukları dönem şartlarının da anlatımıyla, bu iki büyük hatibin karşılaştırılması ile ilgilenen bir eser. Elbette yine Plutarc’ın tüm
Demosthenes - Cicero
Demosthenes - CiceroPlutarkhos · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2017185 okunma
En soylu güzellik türü bir anda cezbeden, ateşli ve sarhoş edici saldırılar yapan değildir. Yavaş yavaş içe işleyen, insanın adeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşlarla, yüreğimizi özlemle doldurandır.[...]
Sayfa 155
Uzun sürme ve yavaş olma güzelin yürüyüş tarzıdır. Güzellik ile dolayımsız temas yoktur. Daha ziyade yeniden karşılaşma ve yeniden farkına varma ile meydana gelir: "Güzelliğin yavaş oku -En soylu güzellik türü bir anda cezbeden, ateşli ve sarhoş edici saldırılar yapan değildir (kolaylıkla tiksinti uyandırır böylesi). Yavaş yavaş içe işleyen, insanın adeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan, ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşlarla, yüreğimizi özlemle doldurandır.
152 syf.
·
Puan vermedi
Çocukken geçirdiği çiçek hastalığı sebebiyle bir gözünü, sonra da talihsiz bir kaza sonucu diğer gözünü de kaybeden #aşıkveysel dünyaya gönül gözüyle bakmaya başlar. Sazıyla, sözüyle, yokluk ve yoksulluk içinde geçen bir hayata direnir. Dili aşk ve sevgidir. Gönüllere de bu tohumları serpiştirir. Bu gönül insanın hayatını #sinanyağmur aşk ile kaleme almış. #biyoğrafi türünde ki kitabın şiirsel anlatımı büyük halk ozanının ruhunu yansıtmış. Yaşadığı dönemin kültürü, medeniyeti, halkın içinde bulunduğu sosyal ve ekonomik durumlar hakkında da da bilgiler ediniyoruz. Sazından dökülen nağmeler gönülleri feth ederken, kendisi mütevaziliği, alçakgönüllülüğü elden bırakmaz. Okuyunca kitaba neden #banagüneşimigetir isminin verilme sebebini de hüzünle okuyacaksınız. Hakikate açılan gözlerle dünyaya Veyselce bakmaya ne dersiniz?
Bana Güneşimi Getir
Bana Güneşimi GetirSinan Yağmur · Kapı Yayınları · 064 okunma
Reklam
136 syf.
10/10 puan verdi
Sağ ol Toprak Ana, sağ ol!
Diş ile tırnak ile işlenen, kan ile ter ile sulanan bir toprak, nasıl olur da dile gelip yaralar yüreğimizi? Nasıl şahitlik eder ilk ve son arasındaki akılalmaz mihnete? Sahi biz insanoğlunun toprakla ilişkisi yağmur sonrası duyduğumuz güzel kokudan mı ibaret? Bağrına atılan her tohumu insan için lezzetli bir yemeğe dönüştüren toprak,
Toprak Ana
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202261,1bin okunma
En soylu güzellik türü bir anda cezbeden, ateşli ve sarhoş edici saldırılar yapan değildir. Yavaş yavaş içe işleyen, insanın âdeta hiç fark etmeden beraberinde taşıdığı ve rüyasında yeniden karşısına çıkan ama sonunda uzun süre alçakgönüllülüğü ile yüreğimizi yararak bizi tamamen ele geçiren, gözlerimizi yaşla,yüreğimizi özlemle doldurandır.
_Eğer kadınların sesleri bastırılacaksa, eğer kadınlar insanoğlunun doğal haklarından mahrum bırakılacaksa, haksızlık ve tutarsızlık suçlamasını boşa çıkarmak için, öncelikle kadınların aklı olmadığını kanıtlamanız gerekmektedir – aksi takdirde YENİ ANAYASA’nızdaki bu büyük kusur, erkeğin şu ya da bu şekilde, bir tiran gibi davranması gerektiğini
..."alçakgönüllülüğü erdem sayan­larla aynı fikirde olmam mümkün değil. Bir mantıkçı için her şey olduğu gibi görünmelidir, bir insanın kendisini olduğun­dan daha küçük göstermeside, yeteneklerini abartması da gerçeklerden sapmadır..."
Sayfa 182Kitabı okudu
117 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.