Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Tarihte Kalıcı Olmanın Sırrı Nedir?
Kadim dünya görüşümüzün insanı hem âbid(kul) hem nâtık(akıl ve dil sahibi) hem de âşık(irfan, zevk, sanat sahibi) olarak görmesi, insanın bu üçlü özelliğini dikkate alan bir beşeri siyaseti devreye sokmasını doğurdu. Sonuçta insanın hem dinini hem aklını hem de aşkını koruyan bir nizâm-ı âlem, yani içtimaî yapı ortaya çıktı. Kişi en azından, bu ortam içerisinde bilkuvve mevcut olan saadeti elde etme ve şekâvetten uzak durma imkânına sahipti.
Akıllı Türk Makul Tarih
Akıllı Türk Makul Tarih
Akıl mı kalp mi
insanı daha insani kılar? Akıl taktik ve strateji kurar ve insanı istemediği şeye icbar edebilir ama kalp öyle mi samimiyet göstererek onu kendi gibi davranmaya imkan oluşturur. Şimdi felsefe mi irfan veya hikmet mi sorusu önem kazanır... Felsefe tam bir şüphe ve tatminsizlik iken irfan ise yakin ve sekinet oluşturur.
Reklam
Özgürlük Yanılsaması
_Albert Einstein: _İnsanlar özgür olduklarını düşünürler ama bu sadece bir yanılsamadır çünkü evrende her şey kozmik manyetik kuvvetin; iç ve dış nedensellik yasasının etkisi altındadır ve bunun bilincine ermiş insan da özgürlüğün sadece bir yanılsama olduğunu bilir. İnsanın bu yanılgıdan kurtulması en büyük özgürlük; bu çabanın kendisi de bir
Hiçe göz kırpar etin günahları Yutaklarda mülteci külle Suçtan kızarır ruhun yanakları Usların esenliğini örten sisle Tüm teşbihler hatalıdır Yazgı bataklarda aranır Bilinir irfan dedikleri faydasız Hamile bırakılamaz felsefe Avuntular yıldız tozudur artık İstisnalar kaidelere ortakçıdır Ahengi sezilir mecruhların Alazlı kürelerden bin pare gülle Üzgün ve güzel dünyanın Gönlünde delikler yamanır Bütün genellemeler yalnızdır
Ve sohrab..
… Annemin sessiz geceleri için! Kaşan şehrindenim Fena sayılmaz halim, Bir lokma ekmeğim var, biraz aklım, İğne ucu kadar da zevkim.
SUYUN AYAK SESİ Annemin sessiz geceleri için! Kaşan şehrindenim Fena sayılmaz halim, Bir lokma ekmeğim var, biraz aklım, İğne ucu kadar da zevkim.
Reklam
SAVAŞ BARKÇİN İLE SÖYLEŞİDEN KESİTLER
• Ülkemizde “muhafazakâr” denilen kesim önce Batıcılar’ın okuduklarını okumaya çalıştılar.Sonra onlar gibi yazmaya çalıştılar.Böylece “biz sizin bildiğiniz dindarlardan değiliz,bakın daha moderniz” mesajı vermek istiyorlardı.Kitabı daha çok bir statü aracı olarak gördüler.Kitabın içeriği ve kıymeti giderek geride kaldı. Batılı klasikleri ve
124 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.