• 164 syf.
    ·3 günde·Puan vermedi
    1. Bölüm kitap nasıl elime geçti .

    2. Bölüm İnceleme .



    1. Bölüm

    Okuduğum Anadolu Lisesinde çok sevdiğim bir bilişim hocam vardı, kendisi son derece dindar bir insandı ve gençlerin Ateisim ve Deizim gibi fikirlere kayması onun moralini bozuyordu ve sürekli okulda dini seminerler düzenliyordu . Sık sık bize dini videolar izletip dinin öneminden bahsediyordu , gençleri camiye çekmek için uğraşıyor sık sık camiye gelen gençler için ikramlar veriyor toplu sohbetler düzenliyordu , fakat yanlış anlaşılmasın bunları silah zoruyla yapmıyordu , bir çok arkadaş dine karşı soğuk tavırlı olmalarına rağmen sırf hocayı kırmamak için geliyorlardı . Zaten bütün okul hocayı çok severdi ( Okulla pek arası olmayan öğrenciler hariç , hoca tembellik yapanlar için müthiş derecede not kırıyor ) Bir gün sınıfa elinde bir çanta dolusu bu kitaplarla geldi herkese bu kitapları dağıttı ve okumasını istedi ve özet çıkarmasını istedi . Ben beş veya on sayfa okuyup öylesine küçük bir özet yazıp özeti ve kitabı hocaya verdim . Bir gün yine sohbet ederken

    "Yazdıklarını okudum fakat biraz fazla özet olmuş , sen şu kitabı al okuduktan sonra düşüncelerini bana belirt ." Dedi

    Tabi aradan uzun bir zaman geçti , kitabı uzun bir zaman hiç dokunmadım başka bir kitaplar okudum , hatta bu kitabı bu siteye ekleten kişi benim , sırf hocam için ekletmiştim . Bu yılın başlarında din üzerine sağlam bir araştırma yapıyordum ve kitabın belki işime yarıyacağını düşünüp okumaya başladım .



    2. Bölüm

    Arkadaşlar size en kısa şekilde kitabı şöyle özetliyeyim , hani internette yıllarca dolaşan şöyle bir video var

    " Şimdi şu pilot kalemi görüyormusunuz ..."

    Her insan bu videoyu görmüş ve ister müslüman ister ateist vb ... herkes bu video ile dalga geçmiştir . İşte bu kitap bunun kapsamlı bir şekilde ele alınışından başka bir şey değil . Arkadaşlar açık söylüyorum pek inançlı bir insan değilim ve bu kitabın içindekiler inançsız insanların fikirlerini çürütmek için değil işe yaramayı geçtim inançlı insanları bile inançsız yapar . Kitap şöyle

    " Bu resim çok harika çok muhteşem , bir sanatkarı var , sanatkarı yok dersen kimse inanmaz , işte insanda hikmetli ve sanatlıdır , insanında bir sanatkarı vardır , yok demek mantısızdır ."

    Fakat ben bunları okuyunca aklımda şöyle bir soru oluştu

    " Sanatkarın , sanatkarı kim ? "

    Kur'an buna şöyle bir cevap veriyor

    " Allah doğmamış ve doğrulmamıştır . "

    Hani herşeyin bir sanatkarı vardı ? İşte bu soruya giden argümanlar cevapsız kalıyor . Hadi Allah'ı yaratanı bulduk , ya onu kim yarattı sorusu oluşacak bizlerde ve bu sorular böyle devam edicek . Yani kitabın bu argümanı boş ve anlamsız . Beni en çok sinir eden şey ise deizim düşüncesini yanlış tanıtması . Arkadaşlar hiç bir inancı başka inançları kaynak alarak öğrenmeyin , bu Ermenistan'lı bir kişiye

    " Abi Türk Milletini bana anlatsana ? "

    Gibi saçma sapan bir soruyu sormaya benzer . Bu Hristiyanlık içinde , İslam içinde , Yahudilik içinde , Ateizim , Deizim , Agnostizim Vb ... İçinde geçerli . Yani deizimi bu kitaptan öğrenmeyin gidin araştırın . Cemil Metin abimiz bu kitabı konu hakkında bir çok düşüncesi olan yazarların kendi düşüncelerini kaleme aldığı yazıları toplayıp derleyerek oluşturmuş . Kitabın son bölümde de kendi fikirlerini yazmış . Kitap ilk başta bol içerikli gibi gözüksede içerik tamamen boş . Peygamberi kanıtlamaya çalışan yazılar yazılmış deizimi anlatan yazılar yazılmış vesayre , vesayre ... Beni en çok düşündüren şey kitabın 50. Sayfası oldu .

    " İSLAMİYET KANUNLARININ MÜKEMMEL OLMASI , ONUN ( ASM) NÜBÜVVETİNE DELİLİDİR ."

    Adlı bir bölümde İslamiyet kanunlarının mükemmel ve kusursuzca olduğunu iddia etmişler fakat İslamiyet kanunları kısasa kısas yönetimine dayanır ( göze göz , kaşa kaş , dişe diş ). Her ne kadar kusursuz bir yöntem gibi gözüksede son derece kusurlu bir yöntemdir . Şimdi düşünün bir suçlu masum bir kadına tecavüz etti kısasa kısas yönetimine göre tahimini üç çeşit ceza uygulanabilir

    1) Suçluyu hadım etmek
    2) Suçluyu idam etmek
    3) Suçlunun karısına veya ailesinden bir üyeye , madur aileden bir kişi aynı şekilde tecavüz edicek .

    Şimdi 1. Olasılıkta uygulanabilir , 2. Olasılıkta uygulanabilir , 3. Olasılıkta uygulanabilir .

    Yada 1. ve 2. Olasılıkta uygulanır yada 2. ve 3. Olasılıkta uygulanabilir .

    Yada hepsi uygulanabilir . Birisi bunların olmiyacağına dair bir garanti verebilirmi ? Hayır veremez . Bunu şimdi her türlü suç için tekrar kurgulayın nasıl bir karmaşıklığa yol açtığını fark ediceksiniz . Yani İslam kanunları kusurludur . Bide üstüne yazarın anayasada ki kanunların sürekli değişmesinden şikayet etmesi beni iyice sinirlendirdi , bir kere anayasanın en önemli özelliği çevrenin toplumun şekillenmesine göre değişebilir olmasıdır . Kitabın diğer bir iddiası ise peygamberin okuma yazma bilmeden İslam inancının yaymasının bir mucize ve kanıt olarak göstermesidir . Arkadaşlar şimdi siz bir toplumdaki en önemli kabilelerin bir tanesinde doğucaksınız orada ticaret yapıcaksınız ve o coğrafyadaki en önemli şehirlerden bir tanesi sizin kabilenizin elinde olucak , karınız ve siz önemli ticaret insanları olucaksınız , bir çok yeri görücek tanıyacak oradaki insanlarla konuşucaksınız ayrıca bir çok din ve medeniyeti onlardan öğreniceksiniz onuda geçtim toplumdaki en büyük dayanışma merkezine (Hılfil Füdul ) katılıcaksınız ama hiç bir şekilde okuma veya yazma bilmiyeceksiniz . Mümkünmü size sormak lazım . Yine aynı şekilde kitapta evrende muhteşem bir düzen olduğu yazılı ki her sıkı bir uzay meraklısı bunun koca bir safsata olduğunu bilir . Karadelikler çarpışıyor , yıldızlar patlıyor , zaman mekan algısı boyut değiştiriyor , bazı gezegenler kendi yıldızları tarafından yutulup toz haline getiriliyor . Muhteşem düzen bu ise düzensizlik nasıldır asla bilemeyiz . Yanlız kitapta öyle saçma bir kısım vardı ki yok artık dedirtiyor . Cemil Metin abimiz kitabın bir yerinde evrim teorisi üzerine çalışma yapan bilim adamlarına itafen " DARWİNİST " kelimesini kullanması kitabı tamamen gözümden düşürdü . Arkadaşlar evrim teorisini hayla kanıtlanmamış , çürümüş bir teori sanıyorsanız sizi EVRİM AĞACI kanalına davet ediyorum . Kısacası kitabın argümanlarının hepsi çürük . Canlı bir hücre ile bir resimi aynı kefeye koyarak sanat ve sanatçı argümanı kullanması gerçekten saçma . Kitap para koparma amacı ile yazılmış veya ümmetçi bir tarikat için yazılmış bir kitap değil , tamamen ücretsiz elime geçti okudum ve bitirdim . Bu yüzden herhangi bir puan vermicem . Caner Taslaman gibi ne olduğu belirsiz insanları dinlemek yerine yada " Kuantum ve Allah " diye kitap yazıp bir ton para kaldıran vasıfsız yazarlara para kaptırmak yerine Cemil Metin' in her türlü mecrada ücretsiz yayınladığı kitaplarını okumanızı tavsiye ederim .
  • 320 syf.
    ·11 günde·Beğendi·9/10
    Genel bir Arap yarımadası ve düşüncesinden çok Mısır, Suriye ve Lübnan kısmı incelenerek, Arap siyasi düşüncesi irdelenmiş. Kapsam olarak da Napoleon'un Mısır saldırısı ve 2. Dünya Savaşı arası seçilmiş.

    Osmanlı'nın güçlü olduğu dönemde dindaşlar arasında önemli bir sorun yokken; Osmanlı'nın ekonomik, siyasi ve askeri olarak güçsüzleşmeye başladığı anda hem içerde hem de dışarıda sorgulamalar da başlar. Önce Osmanlı yanlısı tutum sergileyen Muhammed Abduh, Reşid Rıza ve Arapçılığın önderi sayılabilecek Satı El -Husri gibi bazı kişiler, Osmanlı sıkıntıya geçtiği anda 'dış güçlerin' de etkisiyle Osmanlıcılık fikrinden ayrılıp daha farklı düşünmeye başlar. Sadece bu kadar da değil. Dönemin önemli kişileri gerçek hayatta bir araya gelemeseler bile kitapta beraberler.


    Kitap beş ana bölüm ve onların alt bölümlerinden oluşuyor.

    Birinci bölüm 'Modern Döneme Bir Giriş' başlığına sahip. Yazar, Arapların daha önce 'dindaş' olarak baktıkları Türklere milliyetçilik akımların da etkisiyle - çünkü, ulus, ulusçuluk kavramları batı düşüncesinden ithal edildiğini belirtiyor- artık daha farklı baktıklarını ve bu farklılığın daha sonraki dönemleri de etkileyecek şekilde geliştiğinden bahsediyor. Örneğin, dil ya da din birlikteliğinin temel alınması gerektiğini savunanlar olduğu gibi tüm Arapları tek bir çatı altında birleştirmeyi savunan düşüncelerin de varlığından bahsediyor. Ayrıca Suudi Arabistan kökenli Vehhabi hareketi ile Kuzey Afrika'daki Senusi hareketinin de Arap uyanışında birer etken olduğunu ifade ediyor.

    Arapların bir zamanlar 'hami' olarak gördükleri Osmanlı yönetiminden kopuşlarına giden yolun dış etkenleri de inceleniyor.

    Suriye ve Mısır'da özellikle ekonomik hareketlenme, misyonerlik okullarının açılması, yurtdışına okumaya gönderilen gençlerin ülkeye gelmesi o şartlar altında ülkede yavaş yavaş farklı düşüncelerin ortaya çıkması, İngiltere ve Fransa'nın da bu coğrafyada etkili olması artık Osmalı'ya karşı gelmede ortak bir payda da oluşmaya başlar.

    İkinci bölüm, 'Batı Uygarlığının İzlenmesi' başlığına sahip. Mısırlı Tahtavi, Fransa'da eğitim görüp (5 yıl) Mısır'a döndüğünde çevirmenlik okulu kurar, gazete çıkartır ve etkilendiği Fransız düşüncesini buraya da aktarır. Arap ulusçuluğunu savunanlar, dinleri değil Arap olmanın ortak payda olduğunu ve buradan hareketle bölgelerinde yer alan tüm 'yabancı unsurlardan' arınması gerektiğini ifade ederler.

    Üçüncü bölüm, 'Dini Düşüncenin Yenilenmesi' başlığına sahip. Bu kısımda Cemaleddin Afgani, Muhammed Abduh, Muhammed Reşit Rıza, Abdurrahman Kevakibi ve Ali Abdurrazık gibi döneme damga vuran kişiler işleniyor. Cemaleddin Afgani olarak bilinen kişinin hayatına ilişkin rivayetlere de değiniliyor. Afgani gerçekten Afganlı mı yoksa İranlı mı ve esas ismi hakkında da bilgi veriliyor. Afgani'nin düşünce yapısı araştırılırken Batı düşüncesinden etkilendiği konulara da değiniliyor. İslam dini ilerlemeye engel mi? İslam dünyasında neden düşünür, bilim insanı çıkmıyor şeklinde sorular da burada işleniyor.

    Muhammed Abduh'u anlatmaya başlıyor. Afgani'nin müridiydi ama Mısır'da yaptığı çalışmalarla dikkat çeken bir kişi olduğundan bahsediyor. Mısır'ın El Ezher üniversitesinin eski şeyleri anlatmaktan başka bir şey yapmadığını, günümüz sorunları, felsefe, matematik konularında hiç yeterli olmadığını belirterek o düşünce yapısıyla ters düşer. Burada bu konulara daha ayrıntılı bir şekilde değiniliyor.

    Abdurrahman Kevakabibi'nin Araplara seslenerek aralarındaki husumeti sonra erdirip dini değil dil ve ırk birlikteliğinden bahsediyor. Arap ümmeti fikrini dini değil, coğrafi ve dil paydasında görür.

    Ali Abdurrazzık da önemli ve Türkçeye tam çevrisi yapılmamış El-İslam ve Usul el-Hukm (İslamda İktidarın Temelleri) kitabıyla zamanında çok hakaretlere uğrar.

    Kitap okuyucuya bir yol haritası çiziyor. Ama bunu yaparken de katı bir şekilde davranmıyor. Kendine (veya genel kabul gören) kişileri ortaya koyuyor ve bunlardan hareketle Arapçılık, ulus, vatan, din ırk, kültür konuları işleniyor.

    Kitap Türkçeye ilk olarak 1991 yılında çevrilmiş. Şu an internet sayesinde anlatılan bilgilerden -belki- daha fazlasını görebiliriz ama yazıldığı dönemi (İran'da 1976 yılında yayımlanmış) unutmamak gerekir. Anlatımda Arapça, Fransızca, İngilizce kaynaklardan yararlanarak özellikle birinci elden çıkan eserlerden doğrudan yararlanmış. Bu sayede çeviri ve aktarmadan kaynaklı oluşabilecek anlam kayması, hatalı çeviri ya da başka türlü olumsuzlukların önüne geçilmiş.

    19. Yüzyılın son dönemi ve 20. yüzyılın ilk başlarında Arap düşünürlerin çoğu da Osmanlı Devleti'nde okumuş.

    Hamid İnayet, 1932 İran doğumlu, Tahran Üniversitesi'nde siyaset bilimi profesörü olup 1982 yılında İngiltere/ Londra'da ölür. Türkçeye çevrilmiş 2 kitabı bulunmaktadır. Arap olmadığı halde Arap siyasi düşüncesine dışarıdan bakarak bunu yaşadığı İran toplumuna anlatmayı amaçlar. Bunu yaparken de kendi ifadesiyle amacının düşünceleri eleştirmek değil sadece İran'da tanınmayan bu kişilerin tanınmasının amaçladığını ifade ediyor.

    Ezcümle: Genele hitap etmiyor. Meraklısı için tavsiye ediyorum.

    Okuduğum kitap 1991 yılında Yöneliş Yayınları'ndan çıkmış ve tercüme eden de Hicabi Kırlangıç. Bu kitabı 1 - 10 Eylül 2019 tarihleri arası okuyup 31 Ağustos 2020 tarihinde (1 yıl sonra ancak sırası geldi :) ) bu inceleme yazısı 1000Kitap sitesine eklenmiştir.
  • Yazar Aydın Başar, Ehl-i Sünnet hassasiyetine dikkat ederek Müslümanlar için 300 kitaplık bir liste oluşturdu. Kur’an’da hata bulan ve usulsüz dini yorumlar yapan itikadı bozuk eserleri listeye karıştırmayan Başar, uzun araştırmalar sonucunda doğudan batıya birçok farklı kişinin eselerini listeledi. 

    Çok sayıda isimden fikir aldı.

    Listeyi oluştururken, çok sayıda alim, akademisyen ve yazarlardan fikir alan Başar, Mahir İz, Esad Coşan, Kadir Mısıroğlu ve Yusuf Kaplan gibi isimlerin de listelerini inceledi. Ayrıca sosyal medyadan da kitap tavsiyesi yapan hocaların fikirlerini dikkate alan Başar, "Rabbim’den bu listenin insanlara faydalı olmasını niyaz ediyorum." diyerek 300 kitaplık 'Müslüman kitaplığı' kitap tavsiyesini yayınladı. İşte 300 kitaplık o liste;

    A. İMAN VE İSLAM
    1. Ömer Nasuhi Bilmen, İslam İlmihali
    2. Mehmet Zihni Efendi, Nimet-i İslam
    3. Ahmet Hamdi Akseki, İslam Dini
    4. Muhammed Hamidullah, İslam’a Giriş
    5. Necip Fazıl Kısakürek, İman ve İslam Atlası
    6. Ümit Şimşek, İslam İnanç İlmihali
    7. Ali Kemâl Belviranlı, İslâm Prensipleri
    8. Ali Tantavi, Ana Hatlarıyla İslam Dini
    9. Mahmud Esad Coşan, İslam’ın ve İmanın Korunması
    10. Muhammed Kutub, İslâm’ın Etrafındaki Şüpheler
    11. Babanzâde Ahmed Naim, İslâm Ahlâkının Esasları
    12. Haluk Nurbaki, Kur’an-ı Kerim’den Ayetler ve İlmi Gerçekler
    13. Tahirül Mevlevi, Müslümanlıkta İbadet Tarihi
    14. Rahmi Telkenaroğlu, İslam İbadet Esasları
    15. Kemal Yıldız, İbadet ve Hayat

    B. İTİKAT VE AKAİD
    1. Mehmet Zahid Kotku, Ehli Sünnet İtikadı
    2. İbrahim Cücük, Delileriyle Ehl-i Sünnet Akaidi
    3. Nureddin es-Sabuni, Matüridiyye Akaidi
    4. Mehmet Keskin, İmam Eş’ârî ve Eş’ârîlik
    5. Sadettin Taftazânî, Şerhû’l-Akâid Tercümesi
    6. Numan Kurtulmuş, Amentü Şerhi
    7. Ramazan Altıntaş, Sana İtikattan Soruyorlar
    8. Cağfer Karadaş, İslam Akaidi
    9. Saim Kılavuz, Anahatlarıyla İslâm Akaidi ve Kelama Giriş
    10. Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Yapısı
    11. Metin Bozkuş, Anadolu’da İslam ve Mezhepler
    12. Hasan Gümüşoğlu, İslam Mezhepleri Tarihi
    13. Abdulmecit Zindani, Kur’an ve Kainat Ayetleri Işığında Tevhid
    14. İbni Teymiye, Tevhid Risalesi
    15. Bekir Topaloğlu, Kelam İlmi

    C. KUR’AN-I KERİM
    1. İsmail Karaçam, Sonsuz Mucize Kur’an
    2. Osman Keskioğlu, Kur’an Tarihi
    3. Kerim Buladı, Kur’an’ın Anlaşılmasında Anahtar Kavramlar
    4. Muhammed Gazali, Kur’an’ı Anlamada Yöntem
    5. Ebul Âla Mevdudi, Kur’an’da Dört Terim
    6. Halis Aydemir, Kur’an’da Hata Yok
    7. Mehmet Halil Çiçek, Müşkilu’l-Kur’an’ı Yeniden Değerlendirmek
    8. Enbiya Yıldırım, Kur’an Bize Yeter Söylemi
    9. İhsan Şenocak, Sünneti Reddeden Kur’an Müslümanlığı
    10. Ali Akpınar, Kuran Niçin Ve Nasıl Okunmalı
    11. Murat Padak, Kur’an’dan Hikmetler
    12. Hasan Keskin, Kur’an’da Fitne Kavramı
    13. Recep Akakuş, İslam’da Hamele-i Kuran
    14. Fatih Çollak, Kur’ân Risalesi
    15. Ruhi Özcan, Vahiy Kültürü

    D. HADİS VE SÜNNET
    1. Mehmet Yaşar Kandemir, Hadis Karşıtları Ne Yapmak İstiyor
    2. İbrahim Hatiboğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları
    3. Yusuf el-Karadavî, Sünneti Anlamada Yöntem
    4. Muhammed Taki el-Usmânî, Sünnet’in Bağlayıcılığı
    5. Muhammed Salih Ekinci, Huccet Değeri ve Tedvin Açısından Sünnet
    6. Ömer Faruk Korkmaz, Ayet-i Kerimeler Işığında Sünnetin Hucciyeti
    7. Şatıbi, Bid’atler Karşısında Kitap ve Sünnete Bağlılıkta Yöntem
    8. İmam Suyuti, Sünnetin İslam’daki Yeri
    9. Said Nursi, Sünnet-i Seniyye Risalesi
    10. Halil İbrahim Kutlay, Nebevi Mesaj
    11. Muhammed Ali Es-Sabuni, Nebevi Sünnet
    12. Aynur Uyarel, Sahabe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık
    13. Mehmet Görmez, Hadis İlminin Temel Meseleleri
    14. Saffet Sancaklı, Hadis İnkârcılığı
    15. Zekeriya Güler, Hadis Günlüğü

    E. SİYER-İ NEBİ
    1. Mustafa Asım Köksal, İslam Tarihi
    2. Ali Muhammed Sallabi, Siyer-i Nebi
    3. Kasım Şulul, Siyer Usulü
    4. Martin Lings, Hazreti Muhammed’in Hayatı
    5. İzzet Derveze, Kur’an’a Göre Hazreti Muhammed’in Hayatı
    6. Mustafa Sıbai, Peygamberimizin Hayatından Dersler ve İbretler
    7. Mehmet Emin Ay, Şefkat Peygamberi Hazreti Muhammed
    8. Münir Muhammed Gadban, Resulullah’ın Hayatı ve Daveti
    9. Ahmet Önkal, Resulullah’ın İslam’a Davet Metodu
    10. İhsan Süreyya Sırma, Mekke Dönemi ve İşkence
    11. Mustafa Ağırman, Hazreti Muhammed Devrinde Mescid Ve Fonksiyonları
    12. Rıfat Oral, Hazreti Peygamber’in Veda Haccı
    13. Âdem Apak, Kur’an’ın Geliş Ortamında Arap Toplumu
    14. Muhammed Emin Yıldırım, Efendimizi Sahabe Gibi Sevmek
    15. Mutlu Binici, Uhud’un Ardında Cennet Var

    F. FIKIH VE İSLAM HUKUKU
    1. Hayreddin Karaman, Günlük Hayatımızda Helaller ve Haramlar
    2. Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar
    3. Hamdi Döndüren, Güncel Fıkhi Meseleler
    4. Abdullah Kahraman, Güncel Dini Konular ve Fıkhi Hükümler
    5. Hacı Yunus Apaydın, Din ve Fıkıh Yazıları
    6. Faruk Beşer, Güncel Meselelere Dini Çözümler
    7. Vehbe Zuhayli, Günümüz Meselelerine Fetvalar
    8. Ekrem Buğra Ekinci, İslâm Hukukumda Değişmenin Sınırlan
    9. Halit Çalış, Ahmet Yaman, İslam Hukukuna Giriş
    10. Ahmet Yaman, Halit Çalış, İslam Hukuku
    11. Abdülkerim Zeydan, İslam Hukukuna Giriş
    12. Fahrettin Atar, Fıkıh Usûlü
    13. Mehmet Zahit Kevserî, Hanefi Fıkhının Esasları
    14. Mustafa Kelebek, İslam Aile Hukukunda Velayet
    15. Orhan Çeker, Fetvalarım

    G. UFUK KİTAPLARI
    1. Sezai Karakoç, İslam’ın Dirilişi
    2. İsmet Özel, Taşları Yemek Yasak
    3. Roger Garaudy, Geleceğimizde İslâm Var
    4. İsmail Faruki, Bilginin İslamileştirilmesi
    5. Rene Guenon, Modern Dünyanın Bunalımı
    6. Akif Emre, Müstağrip Aydınlar Yüzyılı
    7. Özcan Hıdır, Batı Dünyasında İslamofobi ve Anti-İslamizm
    8. Aliya İzzetbegoviç, Doğu Batı Arasında İslam
    9. Said Ramazan el-Buti, Kur’an’da İnsan ve Medeniyet
    10. Bedri Gencer, İslam’da Modernleşme
    11. Erol Güngör, İslam’ın Bugünkü Meseleleri
    12. İbrahim Kalın, İslam ve Batı
    13. Şemseddin Dursun, Hayata Dair Kavramlar Analizi
    14. Yücel Oğurlu, Perspektif Kodları
    15. Cemil Meriç, Bu Ülke

    H. DAVA VE ŞUUR
    1. Seyid Kutub, Yoldaki İşaretler
    2. Ahmet Ağırakça, Dava Adamı Olmak
    3. Yusuf Kerimoğlu, Kelimeler Kavramlar
    4. Kadir Mısıroğlu, İslam Dünya Görüşü
    5. Abdulkadir Udeh, İslam ve Siyasi Durumumuz
    6. Muhammed Ebu Zehra, İslam’da Sosyal Dayanışma
    7. Salim Öğüt, Modern Bir Din Projesinin Tenkidi
    8. Mehmet Doğan, Batılılaşma İhaneti
    9. Said Halim Paşa, Buhranlarımız
    10. Abdurrahman Dilipak, Cumhuriyete Giden Yol
    11. Burhan Bozgeyik, İşte Zulmün Belgesi
    12. Osman Yüksel Serdengeçti, Bir Nesli Nasıl Mahvettiler
    13. Mehmet Beşir Eryarsoy, Küreselleşmeye Karşı Duruşumuz
    14. Salâh Abdulfettâh el-Hâlidî, Müslümanın Değişmez Prensipleri
    15. Ebul Hasen En Nedvi, Müslümanların Gerilemesiyle Dünya Neler Kaybetti

    I. MÜSLÜMANCA DÜŞÜNCE
    1. İmam Gazali, Müslümanca Bir Hayat
    2. Ebubekir Sifil, Müslümanca Bir Hayat İçin
    3. Abdurrahman Arslan, Dünyaya Müslümanca Bakmak
    4. Mehmet Sürmeli, Siyasette Müslümanca Duruş
    5. Aydın Başar, Hayatı Müslümanca Okumak
    6. İsmail Lütfi Çakan, Müslümanca Yaşamak
    7. Yavuz Köktaş, Modern Dünyada Müslümanca Düşünmek
    8. Rasim Özdenören, Müslümanca Düşünmek Üzerine Denemeler
    9. Serdar Demirel, Postmodern Çağda Müslüman Bilincin İnşası
    10. Ali Haşimi, Kur’an ve Sünnet’e Göre Müslüman Şahsiyeti
    11. Fethi Yeken, Müslüman Olmam Neyi Gerektirir?
    12. Ali Haydar Haksal, Müslümanca Duruş
    13. Vehbi Karakaş, Müslümanca Bakış
    14. Nureddin Yıldız, Mümin Kimliğimiz
    15. Ramazan Kayan, Vahyin Gölgesinde Kimlik İnşası

    İ. TASAVVUF VE NEFİS TERBİYESİ
    1. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvufun Meseleleri
    2. Dilaver Selvi, Kur’an ve Tasavvuf
    3. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarikatlar
    4. Hasan El Benna, Tasavvuf Ve Ahlak Eğitimi
    5. Necdet Yılmaz, Osmanlılarda Tasavvuf
    6. Ebu’l-Alâ el-Afîfi, Tasavvuf İslâm’da Mânevî Hayat
    7. Mahir İz, Tasavvuf
    8. Muhammed Bin El Hani, Adap
    9. Abdu’l-Bari En-Nedvi, Tasavvuf ve Hayat
    10. Ferîdüddîn Attar, Tezkiretü’l Evliyâ
    11. Said Havva, İslam’da Nefis Tezkiyesi
    12. İbni Kayyım El Cevziyye, Nefis Terbiyesi
    13. Abdulkerim Kuşeyri, Kuşeyri Risalesi
    14. Haris el Muhasibi, Selefi Tasavvuf
    15. Muhammed Emin Er, Fıkh-ı Batın Kalp Temizliğinin Esasları

    J. İRFAN VE HİKMET
    1. Abdulkadir Geylani, İlahi Armağan
    2. Osman Nuri Topbaş, Son Nefes
    3. Necdet Tosun, İrfan Bahçesi
    4. Abdulfettah Ebu Gudde, Zamanın Kıymeti
    5. İbn Hacer el-Askalani, Erdem Yolcusuna Uyarılar
    6. İmam Şarani, Sufilere Armağan Selefi Salihin Ahlakı
    7. İbn Ataullah el-İskenderi, Hikemü’l-Atâiyye
    8. Mustafa Kara, Gönül Mektupları
    9. Musa Tektaş, Gönül Zaviyesi
    10. Hayati İnanç, İşte Geldik Gidiyoruz
    11. Raşit Küçük, Sevgi Medeniyeti
    12. Ahmet Ziylan, İki Çift Söz Yeter
    13. Sadi Şirazi, Bostan ve Gülistan
    14. Beydaba, Kelile ve Dimne
    15. Mehmet Nezir Gül, Geçmişten Günümüze Latifeler Hikmetler

    K. İLHAM VEREN KİTAPLAR
    1. Soner Duman, Hayata Bir de Böyle Bak
    2. Mehmet Lütfi Arslan, Uyanın Rüya Vaktidir
    3. Mustafa Asım Küçükaşçı, Kıyameti Koparan Kopuşlar
    4. Süleyman Ragıp Yazıcılar, Baht Meselesi
    5. İsmail Kılıçarslan, Benim Meselem
    6. Erol Erdoğan, İnsan Mevsimi
    7. Erhan Erken, Dünya Görüşü
    8. Ömer Faruk Demireşik, Şafak Sökerken
    9. Âdem Özköse, Ümmet Coğrafyası
    10. Sefa Saygılı, Dünyayı Aldatanlar
    11. Mustafa Sabri Beşer, Ve İnsan Aldandı
    12. Ahmet Murat, Kalbin Kararı
    13. Mikail Çolak, Alemlere Rahmet
    14. Faruk Öndağ, Sıradışı Adamlar
    15. Mustafa Nezihi Pesen, İstanbul’a Zikirle Girdin Mi Hiç?

    L. FAYDALI DİNİ KİTAPLARI
    1. Abdullah Yıldız, Namaz Bir Tevhit Eylemi
    2. Şerafettin Kalay, Müminin Miracı Namaz
    3. Mehmet Şevket Eygi, Müslümanın 100 Vazifesi
    4. Âdem Ergül, Medeniyet Öncülerimizden 365 Lider Davranış
    5. Hikmet Özdemir, Hazreti Ali’nin 100 Veciz Sözü
    6. Murat Kaya, Hazreti Ömer’den 111 Hatıra
    7. Mustafa Meşhur, İslam’a Davet Fıkhı
    8. Ali Nar, 40 Hadisle Müslüman Kimliği
    9. Mecdi El Hilali, Allah Sevgisi
    10. Mehmet Paksu, Sünnete Göre Günlük Hayat
    11. Mehmet Akbaş, Asr-ı Saadetten Üç Öğretmen
    12. Ali Ramazan Dinç, Kemale Dair Sohbetler
    13. Ertuğrul Düzdağ, Ali Ulvi Kurucu Hatıralar
    14. Nazif Yılmaz, Ahmet İslamoğlu Hatırlar ve Mülahazalar
    15. İbrahim Emiroğlu, Yanlış Düşünce ve Davranışlar Karşısında Mevlana

    M. KÜLTÜR VE EDEBİYAT
    1. Haluk Dursun, İstanbul’da Yaşama Sanatı
    2. Ahmet Yüksel Özemre, Üsküdar’da Bir Attar Dükkânı
    3. Münevver Ayaşlı, Haminne’nin Suret Aynası
    4. Yahya Kemal Beyatlı, Kendi Gökkubbemiz
    5. Dursun Gürlek, Kültür Dünyamızdan Manzaralar
    6. Sadettin Ökten, Aslında Bir Sanat Var
    7. Nihat Sami Banarlı, Tarih ve Tasavvuf Sohbetleri
    8. Mehmet Nuri Yardım, Edebiyatımızın Güler Yüzü
    9. Âlim Yıldız, Geleneğin İzinde
    10. Nidayi Sevim, Keşf-i İstanbul
    11. Emin Işık, Belh’in Güvercinleri
    12. Serhan Tayşi, Ali Emiri’nin İzinde
    13. Turgut Cansever, İslam’da Şehir ve Mimari
    14. Beşir Ayvazoğlu, Geleneğin Direnişi
    15. Evliya Çelebi, Seyahatname

    N. HİKÂYE, ROMAN VE DENEME
    1.Muhyiddin Şekur, Su Üstüne Yazı Yazmak
    1, Carl Vett, Dervişler Arasında İki Hafta
    2. Muhammed Esed, Mekke’ye Giden Yol
    3. Şule Yüksel Şenler, Huzur Sokağı
    4. İskender Pala, Şah Sultan
    5. Cahit Zarifoğlu, Yaşamak
    6. Tarık Buğra, Küçük Ağa
    7. Ahmet Hamdi Tanpınar, Beş Şehir
    8. İbrahim Tenekeci, Son Düzlük
    9. Mustafa Kutlu, İyiler Ölmez
    10. Vehbi Vakkasoğlu, Bir Destandır Çanakkale
    11. Mehmet Niyazi, Yemen Ah Yemen
    12. Yavuz Bahadıroğlu, Selahaddin Eyyubi
    13. Mustafa Uslu, Yunus Emre Gönlüm Düştü Bir Sevdaya
    14. Aziz Erdoğan, Abide Şahsiyet Mehmet Akif Ersoy
    15. Ahmet Yapıcı, İnanmış Bir Adam Mehmet Akif

    O. EĞİTİM VE AİLE
    1. Ali Fuat Başgil, Gençlerle Başbaşa
    2. Seyit Mehmet Şen, Gençlik Geleceğimizdir
    3. Nurettin Topçu, Türkiye’nin Maarif Davası
    4. Samiha Ayverdi, Milli Kültür Meseleleri ve Maarif Davamız
    5. Dursun Ali Taşçı, Eğitim Yazıları
    6. Said Havva, İslami Eğitim Modeli
    7. Memiş Okuyucu, Maarifimiz ve Geleceğimiz
    8. Ali Erkan Kavaklı, En Sevilen Öğretmen Hazreti Muhammed ve Eğitim Metotları
    9. Bekir Kuzudişli, Eğitim ve Öğretime Dair 40 Hadis
    10. Osman Öztürk, İslam’da Evlat Terbiyesi
    11. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi
    12. Durak Pusmaz, Ailede Mutluluk Prensipleri
    13. Sıtkı Aslanhan, Bilinçli Aile
    14. Mustafa K Topaloğlu, Evliliğin Yol haritası
    15. Sema Maraşlı, Mutlu Aile Okulu

    Ö. TARİH
    1. Ahmet Akgündüz, Bilinmeyen Osmanlı
    2. Mustafa Armağan, Osmanlı İnsanlığın Son Adası
    3. İrfan Gündüz, Osmanlılarda Devlet Tekke Münasebetleri
    4. İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı
    5. Koray Şerbetçi, Bir Osmanlı Var İmiş
    6. Fuat Köprülü, Osmanlı Devletinin Kuruluşu
    7. Osman Turan, Selçuklular ve İslamiyet
    8. Coşkun Yılmaz, Sultan İkinci Abdulhamit ve Dönemi
    9. Vahdettin Engin, Bir devrin Son Sultanı II. Abdulhamid
    10. Mustafa Sabri Efendi, Hilafetin İlgasının Arka Planı
    11. Ziya Kazıcı, İslam Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi
    12. Mahmud Şakir, İslam Tarihinden Dersler ve İbretler
    13. Davut Nuriler, Sancak’ın Asırlık Hak Mücadelesi
    14. Ahmet Cevdet Paşa, Kısas-ı Enbiya
    15. Fuat Sezgin, İslam Bilim Tarihi

    P. ABİDE ŞAHSİYETLER
    1. Salih Suruç, Sadakatte Zirve Hazreti Ebu Bekir
    2. İbnül Cevzi, Emirül Müminin Hazreti Ömer’in Hayatı ve Tarihi
    3. Mustafa Necati Bursalı, Hayâ ve Edep İncisi Hazreti Osman
    4. Mahmut Sami Ramazanoğlu, Hazreti Aliyyül Murtaza
    5. Ömer Sabuncu, Hazreti Aişe Binti Ebi Bekir
    6. Ömer Döngeloğlu, Musab Bin Umeyr
    7. Fatih Çınar, Mustafa Taki Efendi
    8. İbrahim Baz, Abdülehad Nuri-i Sivasi Hayatı Eserleri Görüşleri
    9. Vahit Göktaş, Muhammed Es’ad-ı Erbili Hayatı, Eserleri ve Tasavvuf Felsefesi
    10. Adnan Memduhoğlu, Bir Fakih Olarak İmam Nevevi
    11. Ahmet Turan Arslan, İmam Birgivi
    12. Nesimi Yazıcı, Kamil Miras Hayatı ve Eserleri
    13. Ethem Cebecioğlu, İmam-ı Rabbani Hareketi ve Tesirleri
    14. Bilal Kemikli, Erzurumlu Bilge İmam Muhammed Lütfi Efendi
    15. Yusuf Temizcan, Muhsin Kıvamında Yaşamak Abdullah Tivnikli

    R. İLMİ ETÜDLER
    1. Necdet Çağıl, Kur’an’ın Belagat ve Fonetik Yapısı
    2. Nasrullah Hacımüftüoğlu, Kur’an’ın Belagatı ve İ’cazı Üzerine
    3. Mehmet Yalar, Modern Arap Edebiyatına Giriş
    4. Yusuf Ziya Kavakçı, İslam Araştırmalarında Usul
    5. Rahmi Yaran, İslam Fıkhında İhtiyaç Kavramı ve Kurumsallaşma
    6. Hasan Çelikkaya, Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi
    7. Mehmet Ünal, Kur’an Anlaşılmasında Kıraat Farklılıklarının Rolü
    8. Cemal Abdullah Aydın, Hadislerin Kaynaklarını Bulma Yolları
    9. Cemal Ağırman, Hadis Kaynaklarının Dili
    10. Hüseyin Yılmaz, Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama
    11. Nuri Adıgüzel, İslam Ahlak Düşüncesi ve Müslüman Ahlakçılar
    12. Fethi Ahmet Polat, İslam Tefsir Geleneğinde Akılcı Söyleme Yöneltilen Eleştiriler
    13. Ömer Çelik, Tefsir Usulü ve Tarihi
    14. Harun Öğmüş, Cahiliye Döneminde Araplar
    15. Mehmet Fatih Kaya, Hadis Usûlünde İhtilât

    S. TEMEL CİLTLİ ESERLER
    1. Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Din Kur’an Dili
    2. Muhammed Ali Es-Sabuni, Safvetü’t Tefasir
    3. İmam Nesefi, Tercüme: Harun Ünal, Nesefi Tefsiri Tercümesi
    4. Babanzade Ahmed Naim ve Kamil Miras, Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih Tercemesi ve Şerhi
    5. Yaşar Kandemir, İsmail Lütfi Çakan, Raşid Küçük, Riyazüs Salihin Şerhi
    6. Kadı İyaz, (Yaşar Kandemir), Şifa-i Şerif Şerhi
    7. Ömer Nasuhi Bilmen, Hukuk-u İslamiyye ve İstılahat-ı Fıkhiyye Kamusu
    8. İmam Nebevi Hazretleri, Hatib eş-Şirbini (Tercüme Soner Duman), Muğni’l Muhtac
    Minhacü’t-Talibin Şerhi
    9. İmam Gazzali, İhya-ü Ulumi’d Din
    10. Muhammed Yusuf Kandehlevi, Hayatüs Sahabe
    11. Hayredin Karaman, Ana Hatlarıyla İslam Hukuku
    11. Osman Nuri Topbaş, Nebiler Silsilesi
    12. Hayati Ülkü, İslam Tarihi
    13. Said Nursi, Risale-i Nur Külliyatı
    14. İmam-ı Rabbani, Mektubat
    15. Tahirül Mevlevi, Mesnevi Şerhi

    Aydın Başar
  • Şimdi senin yorumuna geleceksem güzel kardeşim🙂https://1000kitap.com/Berfin_Ari. Senin yorumuna detaylı cevap verecem ki önceki tartışma konularımızda da bir daha gündeme gelmesin :) Ayrıca akıllarında soru işareti olan şahıslara da belki bi nevi sorularını gidermiş oluruz.
    İslâm'ın kadını tam da hakettiği yere konumlandırmadığını iddia etmek hâşâ Allâh'a ve indirdiği dine noksanlık atfetmek olur ki bu da akıl kârı değildir. Aklı ve düşünme yetisine bizzat kendisinin bize bahşettiği bir yüce varlıktan bahsediyoruz, fakat ondan akıllı olduğumuzu iddia ediyoruz! Erkek ve kadının fıtrat gereği eşit yaratılmamıştır. Aralarında adaletle hükmedilmiştir. Eşitlik, Allâh katındaki değerlerinde mevzu bahistir. Nitekim ayette(iyi hatırlamıyorum hadis de olabilir) de geçtiği üzere, "üstünlük ancak takvadadır."
    Cariyelik o dönem tüm toplumlarda zaten varolan bir durum. Buna rağmen İslâm beraberinde cariyeliği kaldırmamakla beraber Efendimiz aracılığıyla buna teşvik eden çeşitli sebepler inşa edilmiştir. Misâl Beled Sûresi 11-13. ayetlerde Allâh Teâlâ şöyle buyuruyor; "

    فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ وَمَا أَدْرَاكَ مَاالْعَقَبَةُ فَكُّ رَقَبَةٍ. "Fakat o sarp yokuşu göğüsleyemedi. Sarp yokuşun ne olduğunu sen nereden bileceksin? O köle âzat etmektir.
    Âyet-i kerîmede geçen "akabe" kelimesi, engin bir vadiden yüksek bir dağa doğru çıkan sarp yokuş anlamına gelir. Hayır yapmak, özellikle bir insanın canını kurtarmak ve her türlü hürriyetten mahrum olan bir köleyi hürriyetine kavuşturmak hiç de kolay bir iş değildir. Onun için bu büyük hayrı başarmak, sarp bir yokuşu göğüsleyip onu aşmaya benzetilmiştir.
    İslâm'ın en yüce gayelerinden biri, bütün insanları kula kul olmaktan kurtarıp Allâh'a kul olmak şerefine yükseltmektir. Bu sebeple İslâm bir takım cezaların ve suçların keffâreti olarak köle âzat etmeyi şart koşmuştur.

    Yine Ebû Hureyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "Kim müslüman bir köleyi âzat ederse, Allah Teâlâ onun her uzvuna karşılık âzat edenin bir uzvunu cehennem ateşinden kurtarır. Hatta üreme uzvuna karşılık üreme uzvunu da ateşten âzat eder."

    Savaşa giren müşrikler çocuk ve eşlerini savaşa karşı tarafa her ne olursa olsun savaşta geri çekilmeyecekleri mesajı vermek için getirirlerdi. Geri çekildiklerinde de onları almayı düşünmezlerdi çünkü geri çekilme sırasında onlara yük olurlardı .Geride kalan her şey ya esirdir yada ganimettir. Esir alınan kadınlar istekleri doğrultusunda cariye olarak alınabiliyordu. Bu da Kur'an'la sabit kılınmıştır.

    Huri meselesine gelecek olursak eşler cennete birlikte girdiklerinde birbirleriyle tekrar eş olarak dirilebilirler. Bu da iki eşin de hak yolda güzel şeyler yapmasıyla olur. Erkek fıtratı her zaman kadına meyillidir. Kadınların fıtratı buna nazaran daha az meyillidir. Bu yüzdendir ki bir erkeğin mükafatı hurilerdir. Bu demek olmuyor ki kadinlar cennette eşsiz kalacaktır. Aksine kadın dilerse dünyadaki eşi ile cenette de beraber olabilir.
    Biz Rabbimiz katında hiç bir hakka sahip değiliz. Hiç bir şey bize ait değildir. Her şey Rabbimiz tarafından bize bahşedilmiş . Rabbimiz bizim üstümüzde hakka sahiptir ama asla bizim Rabbimizin üstünde bı hakkimiz yok. Böyle bir fiyatta yaratıldık çünkü Rabbimiz bizi böyle yaratmak istedi. Eğer isteseydi bizi bambaşka canlılar olarak da yaratabilirdi ama bizi irade sahibi akılla sorgulanan bir varlık yaptı. O istedi ve yaptı. Bu kadar. Ayrıca burda "din dogmatiktir" düşüncesi ortaya çıkabilir. Din dogmadır tezine karşıyım. Hristiyanlık, Yahudilik belki ama Islam dogma değildir. Dogma sorgulanamamazlık. Her şeyi olduğu gibi kabullenme anlamı taşıyor. Ama Islam sorgulanamamaktan ziyade bir yerden sonra işin hikmetini Allâh'a bırakma, aklın o hükmü anlamada yetersiz kalmasından dolayı bir durumu söz konusu...
    Allah'ın yarattığı her şeyde var ettiği her kanunda bir sır saklıdır. Ve bu sır Allah katında bilinir. Biz her ne kadar akli meleklere sahip varlıklar olsak da her seyi kavrayamayiz. ki imtihanın sırrı da burada ortaya çıkıyor. Ya rabbim ben kavrayabildiğim kanunlara boyun eğiyor buna iman ediyorum ama aklı melekelerimin yetmediği kanunlara da boyun eğip iman ediyorum çünkü sen bilirsin ben bilemem.

    Ve ayriyetten erkeği ve kadını yorumlamadan önce iyi bir fıtrat bilgisine sahip olunmalı. Kadın erkek gibi güçlü bir varlık olsa annelik şerefine nail olamaz ve cennet ayakları altına serilemezdi. Kadın bu yüce mertebeye mazhar oluyorsa şayet tüm zayıflığına rağmen doğum gibi olağanüstü bir durumun başrol oyuncusu olması, ve gelecek nesilleri egiten, daha geniş tabiriyle insanlığı eğiten bir konumda olmasından ötürüdür bu. Şimdiki genel toplumumuzda yaygın olan kadın cinayetleri, kadınlara tecavüz olayları hakkında da bir yorumda bulunacaksam;
    Kadın ve erkek yerini ve haddini bildiği ölçüde yaşanmayacak bu tür olaylar. Iki cins de yerini ve haddini bilmediği için yaşanıyor bugün bu olaylar. Hem bu olayların giderek artması, olaylara sığ bir yaklaşımın sonucu.. Sonuç odaklı bir düşünce yapısından kurtulmadığınız sürece şiddetin önlenmesi imkânsız. Emsalsiz İslâm hukukundaki ölçütlerden biri suçların sonuçlarının yanı sıra sebeplerine de inilmesi ve suça sebep teşkil eden hususlarin ortadan kaldırılmaya çalışılması! Yaşanan cürümlere sebep olarak erkeklerin güçlü oluşunu iddia etmek kadar abes bir şey olamaz. Erkek her dönem güçlüydü. İslam'ın güçlü ve devlet otoritesine hâkim olduğu dönemlere bakmanızı rica ediyorum. Kadına şiddet, tecavüz olayları ne durumda idi??(Önceki yazımda kısmen değinmiştim) İslâm, öncelikle kadına şiddeti yasaklamış, kadınla da sınırlı kalmayıp çocuğa, hayvana, bitkiye, faydalı olan her şeye korumacı kanunlar vesilesiyle engellemeye çalışmış ve en ağır ve caydırıcı cezaları sebebiyle bunu başarmıştır da. Niye çünkü insanı yaratan Allâh Teâlâ ve Subhanehu , kullarını kullarından iyi tanıyor, ona göre de huzurlu ve güvenilir bir toplum için insanoğlunun düşünmeye aklının yetmeyeceği, tabiri caizse gerekli her türlü ekipmanı sağlıyor. Onca ayet ve hadislere, çeşitli ve ağır cezalara rağmen hâlâ şiddet uygulamaya gözü kesen olursa zaten yapıp yapacağına bin pişman edilir; bu durumda malum şahsın bu hâlini gören başkaları için caydırıcı olmuş oluyor. Yani her açıdan Islam hukuku, eksiksiz ve de noksansiz Kadir-i Mutlak'ın bir eseri ve ilâhî yasalar olması hasebiyle yine Allâh Teâlâ gibi kusursuz bir hukuk sistemidir. Ve eğer bahsini ettiğimiz suçların önlenmesi isteniyorsa önce zihinlerimizi ve kalplerimizi İslâm'a döndürmeli, akabinde de İslâm hukuk sistemiyle de toplumun huzurunu taçlandırmalı..

    Umarım yararlı olmuştur...Selametle, sağlıcakla kalınız...🌼🌹