Denir ya, İslâm'ın şartı beş! Altıncısı haddini bilmektir. Haddini bilmek müminliğin şartıdır.
Sayfa 152Kitabı okudu
"Yeni devletin bayrağı Teşkilat'ın ilim heyeti tarafından hazırlanmıştır. Hilal, Allah'a imanı, yıldızın beş köşesi ise İslam'ın beş şartı vesilesiyle İslam'ı temsil eder. Devlet ilan olunduğunda başkaca bir sancak teşkil etmeniz faydasız bir uğraştır!"
Sayfa 208
Reklam
NAMAZ GÖZÜMÜZÜN NURUDUR VE ÇOK ÖNEMLİDİR .
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 5 VAKİT NAMAZ DİNİMİZİN DİREĞİDİR 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 SUAL :  NAMAZIN DİNDEKİ YERİ NEDİR ?
Denir ya, İslam'ın şartı beş! Altıncısı haddini bilmektir. Haddini bilmek mü'minliğin şartıdır. Bu ayetle sabittir. (Onlar Allah'ın hudutlarına riayet ederler. Tevbe Suresi, 112)
Sayfa 152 - Sûfi Kitap 14. BaskıKitabı okudu
Çocuğun din eğitimi denilince ailelerin aklına ilk olarak Kur'an okumayı öğrenme, namaza, oruca başlatıp alıştırma gibi ibadet boyutuna yönelik uygulamalar gelse de din eğitimini bu gibi ibadetlerle sınırlamamız doğru olmaz. İslam'ın beş şartı olarak saydığımız ibadetler, Allah'a imanın tezahürleri olarak son derece önemli olmakla
Sayfa 46 - E-KitapKitabı okudu
Rûm Sûresi 17, 18. Âyetler
17. Bu sebeple akşam vaktine eriştiğinizde ve sabah kalktığınızda Allah'ı tesbih edin. 18. Göklerde ve yerde her türlü övgü O'na mahsustur. Gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde de O'nu tesbih edin. [Bazı müfessirler 17-18. âyetlerde geçen tesbih kelimesiyle namaz kılmanın kastedildiği ve burada beş vakit namaza işaret bulunduğu kanaatindedir. Bazı müfessirlere göre ise burada maksat "tenzih"tir yani Allah'ın yüceliğini dile getirmemiz, O'nu her türlü noksanlıktan uzak bilip kemal sıfatlarıyla ve övgülerle anmamız emredilmektedir. Burada söz konusu olan tenzih, merkezden dışa doğru üç daireden oluşur. Merkezde kalbin tenzihi bulunur ki bu, kuşkulardan arındırılmış bir iman demektir, tenzihin özü odur. İkinci dairede Allah'ı güzel sözlerle anmak mânasına gelen dil ile tenzih vardır. Üçüncü daire ise önceki iki şartı koruyarak ortaya konan sâlih amellerden meydana gelir. Bunlardan ikincisi birincinin, üçüncüsü de ikincinin semeresidir. Şöyle ki, kişi bir şeye inandığında bunu dili ile ifade eder, söylediğinin doğruluğunu da eylemleriyle ortaya koyar; dil kalbin tercümanı, davranışlar da dille söylenenlerin kanıtıdır (Razi, XXV, 104).]
Sayfa 405Kitabı okudu
Reklam
"Namaz, şükrün bütün kısımlarını içinde toplayan bir ibadettir." hadisi Müslüman'ın namazında İslâm'ın beş şartı olduğunu ifade etmektedir.
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
İslam her zaman, iç ve dış, ahlakî ve tarihî, bugünü ve ahireti, iki dünyayı istemiştir. İslam bu ikili davetle tanımlanabilir. Allah'a ve iyiliğe karşı İslam teslimiyeti emrediyordu fakat kötülük, zulüm, düşmanlar, hastalık, pislik ve batıl inanca karşı onun sadece tek bir emri vardı: Mücadele. Fransız islamolog Jacques Rissler İslam'ın beş değil altı ana şartı olduğunu iddia eder; ona göre İslam'ın altıncı şartı mücadeledir.
Fransız İslamiyatçı Jacques C. Risler, İslam'ın beş değil altı temel emri (şartı) olduğunu ve İslam'ın altıncı şartının savaş olduğunu iddia eder. Gerçek İslam'ın metin ve ruh açısından en sadık yorumcuları şüphesiz ilk Müslümanlardı. Bahsedeceğimiz verilerin açık şekilde ortaya koyacağı şekilde onlar, İslam'ın mesajlarında kaderine razı olma çağrısı değil dünyaya hakim olup onu değiştirme talebi duydular.
Sayfa 10 - Ketebe yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Malcolm'un İslam ve Afro-Asya dayanışması hakkında yeni fikirle dolu mektubu kendisini felsefi bir dönüm noktasına getirdi. Yolculuğu boyunca karşılaştığı Müslümanların ırk meselesine yaklaşımı, İslam Milleti'nin teolojisindeki temel çelişkilerle yüzleşmesini sağladı. İslam teoride renk körüydü, ümmet mensupları her ırktan her renkten olabilirdi, beş şartı ve diğer temel yükümlülükleri yerine getirdikleri sürece. Beyazlar kategorik olarak şeytanlaştırılamazdı. Malcolm yolculuğu esnasında fark etti ki, eğer İslam Milleti büyümek istiyorsa Yakup'un Tarihi gibi sekter fikirleri ve uygulamaları bırakmalıydı. Geleneksel İslam'ın özümsenmesi hızlandırılmalıydı..
Sayfa 167 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
Malcolm'un büyük kardeşi Wilfred ve onun karısı Ruth, Detroit'in hemen dışında, siyahların yaşadığı sakin Inkster semtindeki 4436 William Caddesi'nde yaşıyorlardı. Burası hapishaneden çıktıktan sonra yedi ay boyunca Malcolm'un yaşadığı yer olacaktı. Malcolm otobiyografisinde, Wifred'in denetiminde geçen sabah rutinlerinden bahseder: "Önce sağ sonra sol elini yıkamadan önce, Niyet ettim Allah rızası için abdest almaya, derdi." Bütün aile abdest aldıktan sonra, yani "bütün bedenini arındırdıktan sonra, sabah namazını kılarlardı. Bu ibadetler her ne kadar geleneksel İslam'la benzerlikler taşısa da, İslam Milleti'nin kendince eklediği bazı özel unsurlar da vardı. Millet üyeleri de Faslılar İlim Mabedi üyeleri gibi namaz kılarken yüzlerini doğuya dönüp ellerini kaldırıyorlar ama secdeye yatmıyorlardı. Şahadet getirmiyorlar ve beş şartı uygulamıyorlardı..
Sayfa 103 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
237 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.