Ashâb-ı kiramdan iki kişi karşılaştıklarında ayrılmadan önce mutlaka biri diğerine Ve'l-asri sûresini okurdu. Sonra öteki, arkadaşına selâm verir ve öylece ayrılırlardı.
Asım'ın nesli" Akif için millet ve ümmetin aydınlık geleceğine yönelik "ümit nesli"ni temsil etmektedir. Bu nesli gerçekleştirme görevi ise, işin bilincine sahip inançlı yönetim kadrolarına, ailelere ve sözde değil özde millî eğitim-öğretim sistemine düşmektedir.
Adamlığın yolu nerdense, bul da girmeye bak.
Adam mısın: Ebediyyen cihanda hürsün, gez;
Yular takıp seni bir kimsecikler sürükleyemez.
Adam değil misin, oğlum: Gönüllüsün semere;
Küfür savurma boyun kestiğim semercilere.
Dinimiz hiç kimseye sorumsuzluk ya da dokunulmazlık gibi bir ayrıcalık tanımamıştır: "Kendilerine peygamber gönderdiklerimize de gönderdiğimiz peygamberlere de elbette hesap soracağız."(A'raf Sûresi, 6)
Bu sebeple hiçbir yöneticinin kendisini kural üstü yani Kitap ve Sünnet dışı görme ve gösterme hakkı yoktur. Öte yandan "Kıyamet günü her grup kendi önderleriyle çağırılacaktır." (İsra Suresi, 71)
Bu da dünyadaki liderliğin dünyada bitmeyip ahirete de uzanan ciddi bir sorumluluk çizgisine sahip olduğunu göstermektedir.
Nitekim vefatından önce "kendine bir halife tayin et" dedikleri zaman Hazreti Ömer, şu cevabı vermiştir: "Sorumluluğunuzu hayatımda olduğu gibi ölümümden sonra da mı üstleneyim?"