Bu ülkedeki adaleti size ne kadar doğru biçimde anlatmış olsam da burada hiçbir suistimalin olmadığını iddia edemem. Her yerde vicdanını satanlar bulunmaktadır. *Fakat şurası gerçektir ki adli teşkilat tarafsız ve samimidir.*
Sadece şüpheli davalarda hemen karar verilmiyor ve böyle bir durumda davanın çözümlenmesi için tanınan süre sekiz günü geçmediği gibi masrafları da arttırmıyor.
Burada (Divan-ı Hümayun) Hristiyan ve Yahudi de tıpkı bir Türk gibi fark gözetilmeksizin en ufak bir şikayetleri için bile ve gerçeği savunmak için bir avukatın sözcülüğüne ihtiyaç duymaksızın dinlenir.