• 552 syf.
    Endgame: Çağrı

    Endgame: Çağrı

    Güneş artık batıdan doğmaya başlayacak…

    Dünya üzerinde, tam on iki farklı coğrafyada, aynı anda ve benzer şekilde felaketler yaşanmaktadır. Her bir noktaya devasa birer meteor düşer. Bu meteorların içlerinde gizlenmiş olan kadim taşlar oyuncuları, yaşları 16-18 arasındaki genç kadın ve erkek oyuncuları oyuna çağırır: Endgame başlamıştır artık. Oyundan kaçış yoktur! Hayatta kalmayı başaran, dünya üzerinde sadece kendi soyunun devamını sağlayıp onları felaket bir ölümden kurtarabilecektir. Aksi takdirde tüm insanlık, tüm gezegen yok olacak ve tek bir insan dahi kurtulamayacaktır.

    Felaketler henüz bitmemiştir:

    Daha fazlası yoldaydı.

    Daha büyükleri, daha yıkıcıları.

    Daha çok insan acı çekecekti.

    Daha çok insan yanacaktı.

    Daha çok insan ölecekti.

    ‘’El Puno del Diablo’’ dan (Şeytanın Yumruğu) denen meteorlardan tam on iki tane vardı.

    Meteorlar düştükten sonra dünya artık eskisi gibi değildi.

    Sayısız insan ölmüştü.

    Dünya daha savunmasızdı.

    Tüm dünya dehşet içindeydi…

    ***

    Yer: Büyük Vahşi Kaz Pagodası, Xi’an, Çin Halk Cumhuriyeti.

    Yönetici: ‘’kepler 22b’’

    Oyuncular:

    Marcus Loxias Megalos. 5. sıradan, Girit soyundan bir erkek.

    Kala Mozami. 89. Sıradan, kadim Sümer soyundan bir kadın.

    An Liu. 377. sıradan, Shang soyundan Çinli bir erkek.

    Shari Chopra. 55. sıradan, Harappa soyundan bir kadın.

    Maccabe Adlai. 8. sıradan, Nebati soyundan bir erkek.

    Baitsakhan. 13. sıradan, Donghu soyundan bir erkek.

    Sarah Alopay. 233. sıradan, Cahokia soyundan Amerikalı bir kadın.

    Jago Tlaloc. 21. sıradan, Olmek soyundan bir erkek.

    Aisling Kopp. 3. sıradan, La Tène Kelt soyundan bir kadın.

    Hilal ibn İsa el-Salt. 144. sıradan, Aksum soyundan bir kadın.

    Alice Ulapula. 34. sıradan, Koori soyundan bir kadın.

    Chiyoko Takeda. 2. sıradan, Kadim Mu soyundan Japon, dilsiz bir kadın.

    ***

    Yönetici ‘’kepler 22b’’:

    Endgame, hayatın bilmecesi, ölümün sebebi. Her şeyin özü Endgame’de ve Endgame her şeyin sonunu getirecek. Anahtarları sırasıyla bulup bana getiren kazanır. Buradan ayrıldığım andan itibaren her birinize bir ipucu verilecek ve Endgame başlayacak. Endgame’in tek bir kuralı var: Anahtarları sırasıyla bulup bana getirin. Başka da kural yok! Üç anahtar var: İlki Dünya Anahtarı; ikincisi Gök Anahtarı; sonuncusu ise Güneş Anahtarı. Hepsi burada, dünyada saklılar. Anahtarları bulan ve hayatta kalan kazanır…

    Oyuncuların Çin’de toplandıkları kadim piramidin içinde, ‘’kepler 22b’’nin verdiği talimatlara göre oyun başlar. Her birine bir ipucu verilmiştir. Bu ipuçları onları anahtarlara götürecektir. Hayatta kalmak için gerekirse rakiplerini, hatta yollarına çıkan herkesi öldürme hakları vardır. Dünyanın sonu gelmeden anahtarlar bulunup kadim tanrılara, elçi ‘’kepler 22b’’ aracılığıyla ulaştırılmalıdır. Yaşları çok genç olmalarına rağmen bu kadın ve erkek oyuncular, bebekliklerinden beri bu oyun için yetiştirilmişlerdir. Önceki soydaşlarının aksine oyunu oynama şerefi kendilerine nail olmuştur. Her biri birer savaş makinesidir. İyi bir atlet, iyi birer dövüşçü, silah uzmanı olan her biri, aynı zamanda hemen her türlü ulaşım aracını kullanabilen iyi birer sürücü ve hemen her türlü network’ ün içine sızabilen bilgisayar korsanıdırlar da. Sahte pasaport, kimlik vb. yardımıyla, sınırsız kredi kartı limitleriyle, dünyanın dört bir tarafında anahtarları aramaya başlarlar. Ama önce kendilerine verilen şifreleri çözmeli ya da kestirmeden giderek şifrelerini çözen diğer oyuncuları sinek gibi avlamalılardır. Takım diye bir şey yoktur, herkes tek başınadır. Dünya üzerindeki on iki soyun temsilcileri, birbirinin dostu değil tam aksine düşmanlarıdır…

    Düşmanımın düşmanı dostumdur düsturundan yola çıkarak, oyuncular bazen birbirilerine yardım ederler veya bazen bir takım oluştururlar. Bu takımlardan birisi de Jago ve Sarah ikilisidir. İki yetenekli insan, biri kadın diğeri erkek! Çin’de Toprak Askerlerin bulunduğu açık hava müzesinden başlayan kelle koltukta macera dolu yolculuklarına, Irak, Türkiye, İtalya ve diğer ülkelerde, kendilerine verilen ipucu şifreleri kâh çözerek kâh da şanslarının yardımıyla anahtar peşinde koşarak devam ederler. Evdeki hesap neticede hiçbir zaman çarşıya uymadığından, bu iki cesur insan, girdikleri bu ölümüne oyundan, birbirlerine karşı hissettikleri romantik duyguların da yardımıyla, yüzlerinin akıyla çıkmak adına büyük yol kat ederler. Su testisi suyolunda kırılır elbette, oyuncuların bazıları hayatlarını kaybedecektir bu macerada. Bu kitap, bu maceranın sadece giriş bölümü. Gelişme ve sonuç bölümlerini anlatan ikinci ve üçüncü kitaplar da var elbette.

    Türkiye’nin, özellikle de kadim Göbekli Tepe’nin (on iki bin yıllık yerleşim bölgesi, kimlerin yaptığı belli değil hala, sadece yüzde beşi gün yüzüne çıkartılabildi) bu roman serisinde kullanılması, ülkemizin reklamı açısından yerinde olmuş. Stonehenge’den Mısır Piramitlerine, Göbekli Tepe’den Güney Amerika ve Kamboçya’daki tapınaklara değin nefes kesici bir macera üçlemesi sizleri bekliyor. Pena Yayınlarının neredeyse sıfır hatalı harika edisyonu ve çevirmen Uğur Mehter’in akıcı Türkçesiyle harika bir Distopya roman. Beş yüz bin Amerikan doları değerindeki ödüllü yarışmasının detaylarını da kitabı okurken fark edeceksiniz. Sizlerin de bu sürükleyici romanı okumanız dileğiyle.



    İnceleme: Süha Demirel, Rize, 10 Eylül 2015.

    ***
    Künye

    Özgün Adı: ‘’Endgame: The Calling’’
    Harper Collins Publishers, New York, 2014
    Kitabın Adı: ‘’Endgame: Çağrı’’
    Yazarlar: James Frey ve Nils Jonhson Shelton
    Çeviri: Uğur Mehter
    552 Sayfa
    Pena Yayınları, İstanbul, 2. Baskı Ekim 2014
  • Canım İstanbul’um nazlı.
    Bir yanı lodos
    Bir yanı poyrazlı
    Deniz elli
    Deniz ayaklı
    Deniz parmaklı
    Taşları altın demişler
    Gelip demir atmışlar
    Atanlar haklı .

    Her taşı altınmış
    Altın ne kelime
    Her taşı deniz
    Her taşı kız
    Her taşı dişi
    Her taşı kan
    Geçmişi kınalı.

    Bedri Rahmi Eyüboğlu
    Sunay Akın
    Sayfa 31 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 27.Basım