Dişilin göğe yükselmesi, hazzın doruk noktasına ulaşmasına ve cinsiyet gerçekliği ilkesinin felakete uğramasına denk düşer.
Arzunun da tek dayanağı yokluktur. Bütün varlığıyla talebin içine sokulduğunda, hiçbir kısıtlama olmaksızın kendini işlemselleştirdiğinde bütün gerçekliğini yitirir; çünkü imgelemi olmayan arzu her yerde, ama aynı zamanda da genelleşmiş bir simülasyon ortamındadır. Arzunun hayaleti, cinselin ölü gerçekliğine musaHat olur. Cinsel her yerdedir, cinsellik hariç (Barthes).
Reklam
Ya gevşek bir baştan çıkarma zafer kazanacak ve öfkeli bir toplumsal evrende bütün ilişkiler kadınsılaşma, boş ve dağınık bir tür erotikleşme sürecine girecekler. Ya da bunlardan hiçbiri olmayacak. Zira, hiçbir şey baştan çıkarmanın kendisinden daha büyük olmayı beceremeyecek; onu yok eden düzen bile.
baştan çıkarma ile dişilik birbirine karışır ve bugüne dek daima birbirine karışmıştır. Her tür erillik, dişilikteki bu ani tersinirlikle meşgul olur. Cinselliğin, anlamın ve iktidarın arka yüzü olan baştan çıkarmanın ve dişiliğin önüne geçmek imkansızdır.
Tehlike eşzamanlı yaşanıyor ve her biri diğerini kendi amacından saptırıyor. içine işlemiş bilinciyle, anlaşılmazlığıyla, simge düzeniyle, yanılsama gücüyle insan, en sonunda evreni tahrif etmeye ve kendi belirsizliğiyle onu bozmaya ya da belirsizliğini ona bulaştırmaya vardırmadı mı işi?
Sayfa 30 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Biz şeyleri keşfederken onlar da bizleri keşfediyorlar ve keşif ilişkisi ikili bir ilişkidir.
Sayfa 28 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Double bind içindeyiz: Çifte uyrukluk, çifte zorunluluk.
Sayfa 25 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Özneye değil, Nesneye
Kaldı ki hakikatten kurtulmak lazım; o en önemsiz şeylerden biri. Ve hakikatten kurtulabilmek için ilk yapılması gereken şey özneye güvenmemek; güvenilecek tek şey nesne ve onun tuhaf cazibesi, dünya ve onun kesin belirsizliği.
Sayfa 23 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Artık düşünce hakikatle değil, nesneyle suç ortaklığıyla ve artık öznenin efendi olmadığı bir oyunun kuralıyla buluşuyor.
Sayfa 23 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Ticari takas, anlam takası, cinsel takas, her şeyin takas edilebilmesi gerekiyor. Her şeyin nihai eşdeğerini bulmak gerekiyor, her şeye bir anlam ve bir son bulmak gerekiyor.
Sayfa 20 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
H-İ-Ç
felsefenin geleneksel sorusu da dahil olmak üzere: Hiç değil de Herhangi Bir Şey niçin var? Oysa gerçek soru şu olmalıydı: Herhangi Bir Şey değil de Hiç niçin var?
Sayfa 17 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
«Yaşamın belli bir anlamı varsa, demek ki biz hepimiz dikiş tutturamamış insanlarız.»
Sayfa 15 - Ayrıntı Yayınları-(Cioran)Kitabı okuyor
Hiçbir şey, ancak ve ancak hiçbir şeyden yola çıkarak var olabilir.
Sayfa 14 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Hiç'in Devamlılığı
Günümüzde akla gelebilecek bütün stratejiler şöyle özetlenebilir: Başımızı kurtaramayacağımız borcu, krediyi, gerçek olmayan ve adlandırılamayan her şeyi dolaşımda tutmak.
Sayfa 13 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Herhangi Bir Şeyin takas edilmesinin ardında, her zaman Hiç’in takası var
Sayfa 13 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okuyor
Resim