Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Los Angeles'taki Kaliforniya Üniversitesinden Shelley Taylor'un liderliğindeki bir araştırma grubu 2011 yılı Eylül ayında Proceedings of National Academy of Sciences dergisinde yayımladıkları bir ma kale ile oksitosin reseptör geninin (OXTR) stres ve depresyonla baş etmede en önemli psikolojik özelliklerle -hayata pozitif bakış. kendine
Sayfa 50 - 51Kitabı okuyor
Destana Memê Alan
(…) Zînê got: “Lolo, Memo, dilê min bi kul û bi jan e. Madem ku tu guh nadî gotinên merivane Ji berê da, xelkê kêmanî xistine derê me jinane, Dibêjin: “Jin parsiya kêm in û rûreşiya dê û bavane.” Were destê xwe bavêje destê min û min çek ke ser pişta Bozê Rewane, Berê xwe bide welatê xwe, bajarê Mixribiyane, Bila heywan me her duyan bibe,
Reklam
Eski yunan ve Roma dinlerinin nesli tükendi onları artık teolojinin değil edebiyatın konusu Yunanlar dünyanın tepsi gibi düz ve dairesel olduğuna kendi ülkelerinin bu dairenin ortasına işgal ettiğine merkezde yer alan noktanınsa ya tanrıların mesken tuttuğu Olympos dağı ya da kehanetleriyle ünlü Delphoi olduğuna inanırlardı Yeryüzünün kuzey
Mesela, Cenab-ı Hak bir insanı cehennem için yaratmış olsa ve bunda insanın iradesinin hiç payı olmasaydı, insanların Kur'an-ı Kerim'de cehennemle tehdit edilmelerine lüzum kalır mıydı? Veya, insanlar ibadet etmelerinde kaderin mahkumu olsalardı, iradelerini kullanmaları söz konusu olmasaydı, Allahü Azimüşşan'ın insanlara ibadeti emretmesine ne mana verilecekti?
Kaderin her şeyde hikmet ve rahmeti netice verdiğini düşünen her akl-ı selim şu hükme varacaktır: Ben veziri bulunduğum ruh sultanı ile birlikte ana rahminde Cenab-ı Hakk'ın takdir ettiği bekleme müddetini doldururken, bana görme, işitme, koku alma gibi nimetlerden istediğim kadar alabileceğim bildirilseydi, şu anda ne kadar hikmetli olduğunu anladığım bu sınırları taşacak ve söz konusu nimetleri fazlasıyla isteyecektim. Halbuki, bu dünyaya geldim ve gördüm ki bunların en faydalı hali, Allahu Teala'nın takdir ettiği kadardır.
"Ve düşünüyorum da insan ne kadar ahmak ve cahil kader söz konusu olduğunda.!"
Reklam
Öykü Nasıl Yazılır-1
O Ses Sen Değilsin Diyelim ki ne yazacağımızı bulduk; olayı, kahramanı zihnimizde tasarladık. Yazar olarak niyetimizi ne ölçüde açık edeceğimizi ne ölçüde saklayacağımızı kurguladık. Değineceğimiz meseleleri, kullanacağımız mekânları, kanatlandıracağımız imgeleri seçtik. Bir öykünün iç dinamiğini yani merkezini teşkil edecek sorun yumağını
Sayfa 6 - Emin Gürdamur:
Kader konusu Allah Teâlâ'nın hikmetiyle ilişkilidir. Allah'ın hikmetini de hiç kimse tam manasıyla kuşatamaz. Bundan dolayı olacak ki, Hz. Ali (radıyallahu anh) şöyle demiştir: "Kader, Allah Teâlâ'nın sırlarından bir sırdır."
Sayfa 145Kitabı okudu
“Kimileri, olayların gidişatı üzerinde hiç etkimizin olmadığını, kaderimizi kabullenip boyun eğmemiz gerektiğini düşünür. Kimilerine göreyse kader, kendi çizdiğimiz bir resmin çerçevesinden ibarettir. Resmi değiştirmekte özgür olduğumuz gibi, bundan bir yere kadar sorumluyuzdur da. Kısacası her zaman kendi tercih hakkımız vardır, fakat bizim dışımızdaki büyük olaylar söz konusu olduğunda, kazanan hep kader olur.”
Raymalı-aga kendi zamanında çok tanınmış bir cırav (yırcı), bir ozan idi. Daha küçük yaşta ün kazanmıştı. Tanrı vergisi bir yetenek ve kişiliğinin üç güzel özelliği sayesinde bozkırın en ünlü yırcısı, âşık ozanı olmuştu: Güftesini kendi yazar, bestesini kendi yapar ve güzel sesiyle bunları hem çalar, hem söylerdi. Dinleyenler ona hayran
ötüken yayınevi
Reklam
En büyük erdemlere muktedir Yüce zihinlerin aynı zamanda en soysuz ahlaksızlıklara zaafı vardır ağır adımlarla ilerleyenlerin doğru yola takip ettikleri takdirde koşarken yolunu kaybedenlere göre daha ileri gidebileceği söylenebilir. . 3 kuralım Kader yerine kendimi yenmek dünyanın düzeninden çok kendi arzularıma değiştirmek ve genel olarak
Ve düşüyorum da insan ne kadar ahmak ve cahil kader söz konusu olduğunda...
Sayfa 218Kitabı okudu
Yaşama dair hiçbir planı yoktu, geleceği de düşünmez, günübirlik yaşardı. Ancak hiçbir inceleme konusu olmadan, gelişigüzel biçimde, âdeta kader önüne savurmuş gibi çok fazla kitap okurdu..
Samuel Johnson’un Yaşamı- James BoswellKitabı okudu
Kadercilik ile determinizmi birbirinden nasıl ayırabi­liriz? Kader bahsi yorumda
Kaderciliği basit olarak, koşullar ne olursa olsun bir olayın kaçı­nılmaz bir biçimde meydana geleceğini ileri süren bir öğreti olarak ta­nımlamamız mümkündür. Buna karşılık, determinizmi, sadece olayla­rın birbirlerine neden-eser bağıyla bağlı oldukları, dolayısıyla ancak tam nedeni teşekkül etmiş bir olayın eserinin zorunlu olarak ortaya çı­kacağı, nedenin kendisini değiştirdiğimizde, söz konusu eserin meyda­na gelmesinin zorunlu olmadığını savunan bir öğreti olarak nitelendi­rebiliriz. Krizippos'un yukarda verdiği örnekle ifade edersek kaderciliğin ne olursa olsun Sokrates'in öleceğini iddia etmesine karşılık, deter­minizm eğer bir hekim çağrılmazsa Sokrates'in öleceğini söyler. Böyle­ ce Krizippos'un yukardaki sözleriyle kadercilikle determinizm arasın­ da bir ayrım yapma çabası içinde bulunduğunu söyleyebiliriz.
Sayfa 353 - İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ YAYINLARIKitabı okudu
Kader Konusu
Allah Teala hazretleri ezelde olacak şeyleri olacağından dolayı ezeli ilmiyle bilir; bildiği (öyle istediği) için o şeyler var olmaz.
542 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.