Bu noktada şunu belirtmek gerekir ki klasik tefsirlerdeki kadın imgesi neredeyse bütün yönleriyle Judeo-Christian kültürdeki kadın telakkisiyle örtüşmektedir. Zira her gün sabah ibadetinde, "Rabbim! Beni kadın yaratmadığın için sana şükürler olsun." duasının okunduğu Yahudi gelenekte de kadının rolü kadim dönemlerden beri mevcut olan
Sayfa 128 - Ankara Okulu Yayınları / KLASİK TEFSİR LİTERATÜRÜNDE KADIN İMGESİ / Kadın: Zevcelik ve AnnelikKitabı okudu
''Toplum, kadının doğal hayatına düşman olduğunda, kadın da kendisine yapıştırılan küçük düşürücü ya da saygısız yaftaları kabullenmek yerine, çirkin ördek gibi dayanmalı, direnmeli ve ait olduklarını aramalıdır - tercihen de kendisini aşağılayanlardan daha çok yaşamalı, daha fazla gelişmeli ve daha çok yaratmalıdır; üstelik bunları yapabilir de.''
Sayfa 269Kitabı okudu
Reklam
Kadınlar yaşamalı.
"Kendi hayatımı yaşamaya hakkım var. " ------------------------------- ( dünyadaki bütün kadınların yaşamaya hakkı var. Önce hayatlarını sonra da özgürlüklerini yaşama hakkı.)
Sayfa 150 - Pegasus yayınlarıKitabı okudu
Bu noktada şunu belirtmek gerekir ki klasik tefsirlerdeki kadın imgesi neredeyse bütün yönleriyle Judeo-Christian kültürdeki kadın telakkisiyle örtüşmektedir. Zira her gün sa bah ibadetinde, "Rabbim! Beni kadın yaratmadığın için sana şükürler olsun." duasının okunduğu Yahudi gelenekte de kadının rolü kadim dönemlerden beri mevcut olan ataerkil toplum yapısına uygun biçimde şekillenmiş ve sosyal fonksiyonlar cinsiyete göre tesis edilmiştir. Bu gelenekte, kadının birinci görevi ve varlık sebebi çocuk doğurmak (Tekvin: 3/16) ve yuvaya bakmaktır. Kadının anne olarak çok özel bir yeri vardır ve ona mutlaka saygı gösterilmelidir (Levililer: 20/9). Yahudi din bilginlerine ait literatürdeki ifadelere göre kadının ibadetteki rolü ikinci derecededir. Kadın din görevlisi olamaz. Kadın Tevrat tetkiki yapamaz. Kadınların eğitimi faydadan çok zarara müncer olur. Kadınlar cemaatten sayılmaz ve cemaatle ibadete katılamaz. Kadınların şahitliği muteber değildir. Çünkü kadın cinsi aklen ve dinen eksiktir. Bununla birlikte son derece fettan, kurnaz, geveze, kıskanç, kavgacı ve baştan çıkarıcıdır. Bu yüzden kadınlarla bir arada bulunulmamalı, sokaklarda onlarla konuşulmamalıdır. Kadınlar ev merkezli yaşamalı ve kendilerini yabancı erkeklerden saklamalıdır.
Sayfa 126 - Klasik Tefsir Literatüründe Kadın İmgesi - Kadın: Zevcelik ve AnnelikKitabı okudu
Kadınlara yönelik güzellik algısı
"Kadınlar yamyam lezzetlerden, iyi görünme kaygılarından, pahalı mobilyalardan veya_ ziynet eşyalarından daha yüksek ve yüce bir şey için yaşamalı." Carol J. Adams | Etin Cinsel Politikası Carol J. Adams, ekofeminizm ve hayvan hakları alanında öncü çalışmalarıyla tanınan bir feminist yazar ve aktivisttir. En etkili eseri olan Etin Cinsel Politikası (1990), kadınların ve hayvanların baskı altına alınmasının birbirine nasıl bağlı olduğunu inceler. Adams, ataerkil toplumların hem kadın bedenlerini hem de hayvanları nasıl nesneleştirdiğini ve bu sömürünün benzer güç dinamiklerinden kaynaklandığını savunur. Adams, toplumdaki dil ve imgelerin et tüketimini genellikle erkeklik ve tahakkümle ilişkilendirdiğini, bunun da zararlı toplumsal cinsiyet normlarını ve türcülüğü pekiştirdiğini vurgular. Onun çalışmaları, hayvanlara yönelik şiddeti normalleştiren kültürel anlatılara meydan okur ve hem insanlara hem de hayvanlara karşı daha şefkatli ve etik bir yaklaşımı savunur.
"Kadınlar yamyam lezzetlerden, iyi görünme kaygılarından, pahalı mobilyalardan veya ziynet eşyalarından daha yüksek ve yüce bir şey için yaşamalı." Carol J. Adams
Reklam
177 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.