Zana, bir alıntı ekledi.
01 May 10:50 · Kitabı okudu

Erkekler, kendilerini ve dişi olmadığına inandıkları örneğin, 'sempatik' psikianalistler ya da 'büyük sanatçılar' akla gelebilecek her erkeği, tanrının elçileri dışında, hor görür ve onlara saygı duyan, yaltaklanan bütün kadınları da hor görür; güvensiz, onay arayan, yaltaklanan bütün dişiler kendilerini ve kendilerine benzeyen kadınları hor görür; kendine güvenen, hareketli, heyecan arayan dişi dişiler ise erkekleri ve onlara yaltaklanan eril dişileri hor görür. Kısacası, hor görme günümüzün düzenidir.

Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie SolanasErkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas
Meltem Tekeli, Deli Kadın Hikayeleri'ni inceledi.
08 Nis 18:10 · Kitabı okudu · 3 günde · 8/10 puan

Bu aralar sosyal medyada birazcık vakit geçirmişseniz şu söz mutlaka bilinçaltınıza işlemiştir; “"Psikiyatriste gerçek hastalar gitmez, gerçek hastaların, hasta ettikleri kişiler gider." Bu yüzden, kendinize depresyon ya da itibar kaybı teşhisi koymadan önce çevrenizdekilerin aşağılık insanlar olmadıklarından emin olun...” Bunu da yanımıza alıp soralım kendimize bir kez; kendimi kötü hissettiğim zaman bunun sebebi ne oluyor? Kendimden nefret ettiğim zaman duyduğum/ duymadığım hangi söz bunu tetikliyor? Kendimi önemsiz hissetmem için kaç kişinin beni görmezden gelmesi gerekiyor? Peki ya iyi hissedebilmem için? Kendim kendime yetebiliyor muyum?

Peki, bir insan niye delirir? Tek bir cevabı var mıdır bu sorunun? Her delilik kendine has değil midir? Kimisini aşkı delirtir, kimisini su. Kimisi doğuştan şansızdır, kimisi çok sevilmekten, fazla sevmekten delirir. Hem cinsleri de en az karşı cins kadar tehlikelidir bazen insan için. Kendi anne, babası da yabancılar kadar.

Bir insanın delirmeye başladığını göremez miyiz dışardan? Kedilerle Fransızca konuşmaya başlamasaydı mesela sokak ortasında? Her sabah ölü bir kedi ile karşılaştığını ona kıyamadığı için mezar kazıp gömdüğünü söyleyen bir komşunuzdan şüphelenir miydiniz delirmeye başlıyor diye? Peki ya annenizden? Onu “delilikten koruyan” ilaçları suyuna attığınız için sudan korkmaya başlasa işin sonunun nereye varacağını göremez miydiniz cidden? Ya da annesinden beddua aldığı için gerçek olacağına inanan, buna tüm kalbiyle inanan genç bir kadının deliliği hakkında ne düşünürsünüz? Hadi itiraf edelim; babasının türlü istismarına maruz kalan küçük bir kızın delireceğini öngörebiliriz belki. (Bkz: Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu) Ama ya diğer kadınlar? Âşık olduğu adamdan hamile kaldığı için babasından korkusuna denizler aşıp dilini bile bilmediği topraklara koşan bir kadın için ne düşünürsünüz?

Ne dersiniz; kim delirtir o kadınları? Delilik nasıl başladı? Neden önlenemedi? Kitabı elimde gören herkes “o kapak ne öyle; düzgün kitaplar oku biraz” derken onlara bunların gerçek olduğunu nasıl anlatabilirdim? Ben okumadığım için bunların gerçekleşmiyor olmayacağını? Biz gözlerimizi kapatıyoruz diye dünyada kötülük son bulmuyor. Başkaları yüzünden deliren kadınlar ve erkekler ve yaşlılar ve küçük çocuklar da bitmiyor. Üstelik tam da biz gözlerimizi kapatıp kulaklarımızı tüm o çığlıklara tıkadığımız için giderek artıyor.

Çözüm mü? Çok basit: Sevgi. İnanın tüm hastalıkları iyileştiren tek şeydir sevgi. Sevginizi göstermekten korkmayın. Biraz garip davranıyor diye kendi haline bırakmayın sevdiklerinizi. Onlar için mücadele etmeyi öğrenin. En çok da kendiniz için. Onların çıkaramadığı sesleri duymayı öğrenin. Yüreklerini görmeyi öğrenin. Öğrenelim. Öğrenmeliyiz. İnanın dünyayı bu kurtaracak. Gerçek, saf bir sevgi ile bezeli insan sadece kendini iyileştirmekle kalmaz, etrafını da iyileştirir. Ama bunu paranoyaya da dönüştürmeyin. Her daim ölçüyü tutturmak gerek, her konuda.

Yine hiçbir sıfata nail olmadan ahkâm kesmelerim bittiğine göre sizlere iyi delirmeler dileyebilirim. Sevgiyle kalın. Kimsenin sizi delirtmesine izin vermeyin.

Yasee, bir alıntı ekledi.
 28 Mar 15:30 · Kitabı okudu · İnceledi · 5/10 puan

- Son -
Daha fazla kadının erkek şiddetine, baskıya ve toplumun patriyarkal denetimine karşı mücadele etmesi gerekiyor...
...Eğer daha fazla kadın kendilerine zarar veren erkeklere karşı veya Valerie Sola-nas'ın durumunda olduğu gibi patriyarkanın kendisine karşı mücadele etselerdi erkekler kadınları düzenli bir biçimde dövmeden, onlara tecavüz etmeden ve onları öldürmeden önce bir defa daha düşünürlerdi.

Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 52 - Olympia Yayınları (PDF))Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 52 - Olympia Yayınları (PDF))
Yasee, bir alıntı ekledi.
 25 Mar 23:47 · Kitabı okudu · İnceledi · 5/10 puan

Erkek, dişinin bireyselliğinin pekala farkındadır ama bunu algılayamaz ve bununla kendisini ilintilendirmekten ve duygusal olarak bunu kavramaktan acizdir: bu onu korkutur, sıkar ve kıskançlıkla doldurur. O yüzden bunu reddeder, herkesi işlevi ve kullanımıyla tanımlamaya devam eder, tabii bu arada kendisine en önemli işlevleri -doktor, başkan, biliminsanı-seçmeyi de ihmal etmez, böylece kendisine bir bireysellik değilse bile bir kimlik sağlamış olur, böylece kendini ve kadınları (en çok kadınları İkna etmekte başarılı olur) dişilerin işlevinin çocuk doğurup yetiştirmek, eril egoyu pohpohlamak, rahatlatmak ve gevşetmek olduğuna inandırmaya çalışır; yani öyle ki dişi, başka herhangi bir dişiyle yer değiştirilebilir. Ama gerçeklikte, dişinin işlevi, ilişki kurmak, sevmek, haz almak ve kendisi olmaktır ve başka kimsenin bunun yerini tutması mümkün değildir...

Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 13 - Olympia Yayınları)Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 13 - Olympia Yayınları)
Meltem Tekeli, Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu'yu inceledi.
 25 Mar 23:44 · Kitabı okudu · 2 günde · Puan vermedi

Böyle bir kitaba nasıl yorum yapılır, nereden başlanır ki? Günlerdir okuduklarımı sindirmeye, kafamda bir yerlere oturtmaya çalışıyorum olmuyor. Aklımın almadığı şeyler var. Çok küçükken babasının tacizine uğrayan bir kız çocuğunun psikolojisini anlamaya çalışmak mesela. Hiç kolay değil. Ya da 5 yaşındayken kendi düğününde uyuyakaldığı için amcasının omzunda kocasının evine taşınan çocuğun psikolojisini anlayamayacağım gibi. Dedesi ve nenesi tarafından büyütülmüş olan şu çocuktan bahsediyorum, 5 yaşında olan. En çok dedesi tarafından sevilirmiş. Öyle ya çok iyi bir damat bulmuş dedesi de. (National Geographic Haziran 2011 Sayısı)
Başka nasıl göstersin ki sevgisini? Valerie'nin dedesi gibi itaatsizlik etti diye kırbaçlasın mı yani? Nereden nereye atlıyorum. Olmamış, yine toparlayamamışım kafamı. Hepsi birbirine giriyor. Erkekler tarafından, özellikle de en yakınları tarafından zulüm görmüş tüm kadınlar birleşip üstüme geliyorlar. Birini diğerinden ayıramıyorum. Küçücük bir çocuktum; komşumuzun, kocası tarafından bıçaklanıp öldürüldüğü noktadaki kurumuş kan lekelerini yıkamayan çalışan annemi izlerken. Nasıl kazınmış beynime. Ben sadece kan lekelerini gördüm, bir de son nefesindeki seslerini duydum. Bende bıraktığı iz silinmez. Peki ya bütün bunları yaşayanlar?

Bir katil ile empati kurabilir miyiz? Ayraç Dergi Sayı 89/Mart 2017'de Gökhan Özcan yazıyor: "Kieslowski'nin Öldürme Üzerine Kısa Bir Film'ini hatırlatmama müsaade edin. Sebepsiz yere birini öldüren Jacek'in asılmadan önceki sarsıcı iniltileri ve haykırışları, bizi o çok insani yerimizden vururken, onulmaz bir çelişkiyi de açık eder: Jacek'i anlayabilir miyiz? Onu anlamamız, onunla empatik olabilmemiz, onun yaptığı katliama hak vermek anlamına mı gelir? Eğer öyleyse, Jacek ile empatik olmak vicdani anlamda, doğru değildir. Ama empati de doğru değilse doğru olan nedir?" Doğru olan nedir sahiden? Küçük bir kız çocuğu iken en güvendiğin, tüm dünya üstüne gelse gözünü kırpmadan koşup sığınacağın kişinin istismarına uğramış, sonra çevresindeki diğer 'yakınları' tarafından farklı şekillerde şiddete maruz kalmış (şiddet de istismardır!), evden kaçmış ve daha 15 yaşında iken bir de hamile kalmış bir kadından bahsedeceğiz. Hayatı boyunca yaşayacağı travmaların başlangıcıdır bunlar. Devamı da geliyor elbette. Onu anlayabilmemiz elbette mümkün değil. Empati kurabilir miyiz? Bilemiyorum. O nefret dolu söylemlere katılıyor muyum? Mutlu bir ailede büyümüş, mutlu bir çocuk olarak baktığım sürece olaya; hayır katılmıyorum. Benim gözümde babam hâlâ en süper kahramanım. Ama bu demek değil ki herkes baba olabiliyor. Nasıl doğurmak ile anne olunmuyor ise baba olmak da kolay değil. Üstelik öyle bir çağda yaşıyoruz ki çıkan fetvalara bile yorum yapamaz hale geldik. Bu yüzdendir "bilinçlenmemiz lazım!!!" diye çırpınışlarım. Ayşe Arman, babası tarafından tecavüze uğramış bir kız ve annesi ile röportaj yapmıştı. Bir süre önce okumuştum ama annenin kurduğu şu cümleler asla çıkmaz aklımdan: "Nişanlıyken bana da tecavüz etmişti. Utancımdan kimseye söyleyememiş ve evlenmek zorunda kalmıştım. Beni sevdiğine bu yüzden böyle davrandığına inandırmaya çalıştım kendimi. Kızımıza olan sevgisini de fark ediyor ama toz konduramıyordum. Böyle olacağını düşünmemiştim." Acının acısının da acısı değil mi? Yüreğini yakmıyor mu insanın? İstismar ile sevgiyi birbirine karıştırmamak gerekiyor. Sevgi bu değil! Asla değil.. Ah, çok yolumuz var! Çocuklarımıza öğreteceğimiz çok şey var!

--Buradan sonra kitaptan alıntılar içerir fakat sürpriz bozacağını, okuma tadını kaçıracağını sanmıyorum. Yine de bilginize.--

Gelelim manifestoya. Okuduğum en nefret içerikli metin olduğunu söylememe gerek var mı, bilmiyorum. Kitabı okurken yanımda bulunan bir arkadaşıma bir paragrafı okuttum da bir türlü kendisinden bahsettiğine inanmak istemedi. "Bizden, erkeklerden mi bahsediyor şimdi bu?" diye sordu. Valerie'ye göre eriller tamamlanamamış bir X kromozumundan dolayı yanlışlıkla ortaya çıkmış bir tür. Bu da her daim dişilere benzemeye çalışmalarıyla sonuçlanmış bir evrime yol açmış. "Tamamen benmerkezci, ilişkilenmekten, empati kurmaktan ya da özdeşlemekten âciz olup engin, istilacı ve yaygın bir cinsellikle dolmuş olan eril, fiziksel olarak edilgendir. Kendi edilgenliğinden nefret eder, bu yüzden de bunu kadınlara yansıtır ve erili etkin olarak tarif eder, sonra o olduğunu ispatlamaya (bir Erkek olduğunu ispatlamaya) koyulur." diyor sayfa 25'te. Tüm kitabı da bu tezi kanıtlamak üzerine kurguluyor aslında. Tamamen bir savunma mekanizması yarattığını düşündürüyor bu da bana. Haklı olduğu noktalar olsa da tamamen dayanaksız bilgiler üzerinde ısrarla durduğu da oluyor. Fakat genel anlamda düşündürüyor. Bol bol ironi yapıyor. Ne olursa olsun haklı aslında diye düşündüğünüz noktalar veriyor size. "Erkek, dişinin bireyselliğinin pekala farkındadır" diyor Valerie sayfa 40'ta. Benim ısrarla bunu kabullenmemiz lazım çığlıklarımı duymuş gibi. "ama bunu algılayamaz ve bununla kendini ilintilendirmekten ve duygusal olarak bunu kavramaktan acizdir: bu onu korkutur,sıkar ve kıskançlıkla doldurur. O yüzden bunu reddeder, herkesi işlevi ve kullanımıyla tanımlamaya devam eder, tabii bu arada kendisine en önemli işlevleri -doktor,başkan,biliim insanı- seçmeyi de ihmal etmez, böylece kendisine bir bireysellik değilse bile bir kimlik sağlamış olur, böylece kendini ve kadınları (en çok kadınları ikna etmekte başarılı olur) dişilerin işlevlerinin çocuk doğurup yetiştirmek, eril egoyu pohpohlamak, rahatlatmak ve gevşetmek olduğuna inandırmaya çalışır; yani öyle ki dişi, başka herhangi bir dişi ile yer değiştirebilir. Ama gerçeklikte, dişinin işlevi, ilişki kurmak, sevmek, haz almak ve kendisi olmaktır ve başka kimsenin bunun yerini tutması mümkün değildir." diye de devam ediyor ve "Tanrım, ne kadar haklısın Valerie! Ne kadar haklısın" diye bağırası geliyor insanın. Ayrıca yine devamında söylediği şu sözleri zihinlere kazımak şart oluyor: "Gerçeklikte dişinin işlevi keşfetmek, bulmak, sorunları çözmek, espri patlatmak, müzik üretmek ve bunların hepsini de aşkla yapmaktır. Diğer bir deyişle dişinin işlevi bir sihir dünyası yaratmaktır."

İşte böyle nefret dolu söylemlerin yanında oldukça güzel felsefik yaklaşımları da olan Valerie'nin zihninde bize yol gösterecek çok daha önemli şeyler olduğuna eminim fakat ölümünden sonra tüm özel eşyaları yakıldığı için yazdığı onca şeyden çok azı günümüze gelebilmiş. Çevirmen Ayşe Düzkan bana kalırsa kitabın anlaşılabilirliğini ve değerini kat kat arttıran önsözde "Yazdıklarını okumak, Valerie'nin bu kadınlara nasıl haklı bir güç ve ilham verdiğini ortaya koyuyor çünkü Valerie kadınların en az bildiği şeyi yapmış, öfkelenmiş, bunu öğrenmeye ne çok ihtiyacımız var; kendimizden utanmadan, öfkemizi karşılayacaklardan korkmadan, çıplak, derin ve ateşli bir öfkeyle sarsılmak, bizi ve başkalarını incitenlere karşı sadece sabırla değil öfkeyle de karşı durmak." diyor ve ben de önünde saygıyla eğiliyorum.

DUA, Kreutzer Sonat'ı inceledi.
 01 Şub 12:41 · 10/10 puan

Bu incelemeyle sevgili manevi ikiz kardeşim Yunus ya selamlarımı iletiyorum. Kendisi öyle ince ruhlu bir insan ki aynı gün doğduğumuzu öğrenince 8 ay sonraki doğum günü hediyemi şimdiden göndermiş. Arada beni dinden imandan çıkartıyor olsa da gözardı ediyorum.

Tolstoy üstad diyor ki; genelevler kötü kötü, sokak kadınları daha kötü, erkeklerin bu kadınlara kanmaları kötüden de öte rezalet. Yine arzular ve günahlar kavga etti ve kitabın aksine kadınları değil yine erkekleri gömüyoruz mecburen. Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu kitabına da selam olsun. Her ne kadar erkeği gömsem de olan her zamanki gibi kadına oluyor.

Kadınların erkeklerle ilgili en büyük şikayeti, erkeklerin kadın ruhundan anlamamasıdır. Pozdnışev kadın ruhundan anladığını göstermek için karısına bir piyano hocası tutar ve karısıyla piyano hocası bir ilişkisi olduğuna kendisini inandırır. Karakterler güzel verilen mesaj açık.

''Cinselliğin doyurulmasıyla aşk tükenmişti ve birbirimizin karşısında gerçek duygularımızla, gerçek ilişkimizle kalmıştık, yani biri diğeri vasıtasıyla olabildiğince fazla doyum sağlamak isteyen, birbirine tamamen yabancı iki bencildik''

Kadınları Doğrama Cemiyeti Manifestosu
Erkeklerin cinselliği tamamen yaradılışından gelir. Bunu bir annenin içinden gelen ve engel olmadığı annelik iç güdüsü olarak düşünebilirsiniz. Testosteron seviyesi yüksek olan erkekler (ki bu erkeklik hormonu olarak da bilinir ama dişilerde de bir gıdım bulunur) testosterona bağlı olarak beyinlerinin sol kısmının gelişimi sekteye uğratır. Bu da erkek ve dişi beyinlerinin çok farklı çalıştığının, aralarında ortak genelleme yapılamayacağını gösterir. O yüzden genelde tabiatta da görünebileceği gibi erkekler daha çok partner arayışında aktif ve isteklidir çünkü bu onların genlerine işlenmiştir. Tabi ki buradan sapıklığa onay vermiyorum, o çok farklı bir şey ama önce kadın ve erkeğin arasındaki farkları anlamadan saçma bir feminizme tutunup (ben de feminizmi destekliyorum) kadın erkek ayrımını kışkırtan popüler bir kitabı okuyarak bu konuda bilgi sahibi olmayın. Önerim öncelikle objektif olan ve kadın ve erkeği anlamaya dayanan bu kitabı okumanız yönündedir: Kadın Beyni - Erkek Beyni

Not: (Başlık dikkat çekme amacıyla konulmuştur.)

Tukama, bir alıntı ekledi.
07 Oca 11:03 · Kitabı okudu · Puan vermedi

"Erkekler her gün kadınları satıyor,kullanıyor,dövüyorlar.Erkekler sürekli olarak kadınların cinsel organlarını kesiyor;o kadar ki bu haberden bile sayılmıyor.Örneğin,Tuhaf Haberler programı,erkeklerin kadınların cinsel organlarını kuvvetli bir yapıştırıcıyla yapıştırmasını "haber" saymıyor çünkü bu çok sık olan bir şey.Ama bir kadın bir erkeğin penisini keserse bu uluslararası haber oluyor.

Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 17)Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu, Valerie Solanas (Sayfa 17)

Sosyalist Feminist Kitaplığım
BANA GÖRE KÜTÜPHANENİZDE OLMASI GEREKEN FEMINIST YAZIN KİTAPLAR

1-FATMAGÜL BERKTAY TEK TANRILI DİNLER KARŞISINDA KADIN
kitapta, tek tanrılı dinler ile kadın arasındaki ilişki ortaya konmak istenmiştir. din ve toplumun karşılıklı etkileşim içinde oldukları belirtilmiştir. bu etkileşim tarihsel süreci içinde incelenmiş, avcı-toplayıcı dönemden günümüz köktendinciliğine kadar olan süreç anlatılmıştır.


2-SİMONE DE BEAOVOİR İKİNCİ CİNS
Feminist kuramın en önemli eserlerinden birisi hiç kuşkusuz de Beauvoir’ın 1949 yılında yazdığı La Deuxième Sexe’dir.Bu kitapla beraber Simone de Beauvoir varoluşçu bir feminist anlayışın temellerini ortaya koymuştur. Toplumsal cinsiyet ilişkilerinin ben-öteki ikiliği içerisinde çözümlemiş ve kadınların erkeklerin merkez olduğu bir toplumsal cinsiyet rejimi içerisinde öteki konumunda yer aldığını söylemiştir. Kitapta geçen ve sıklıkla gördüğümüz en önemli motto ise “kadın doğulmaz kadın olunur”dur.

3-EMMA GOLDMAN DANS EDEMEYECEKSEM BU BENİM DEVRİMİM DEĞİLDİR
“Anarşizm, insanın ufkunu açıp onu serbest kılan ve özgürleştiren bir güçtür, çünkü insanlara kendi yeteneklerine güvenmeyi, onlara özgürlüğe inanmayı öğretir, kadınları ve erkekleri herkesin özgür ve güvende olacakları bir toplumsal hayat için mücadele etmeye teşvik eder.” (s.3)
Evlilik ve aşk birbirleriyle eş anlamlı değildir; tam tersine, birbirleriyle uzlaşmaz bir noktadadırlar.” (s.16)

“Evlilik Devlet’i ve Kilise’yi her yönüyle besleyen bir kurumdur; hayatın insanları geliştirip incelten bir alanda tuzağa düşürmek hem Devlet’in hem de Kilise’nin eski çağlardan beri hiç bıkmadan peşinde kovaladığı bir av olmuştur. Aşk, ezelden beri insan ilişkilerinin en güçlü faktörüdür; aşk, insan eliyle yapılan her türlü yasadan üstün gelmiş ve kiliseyle ahlakın dayattığı demir parmaklıkları her çağda kırıp atmıştır.” (s.16)

“Evlilik genellikle salt ekonomik bir düzenlemedir, kadına süresi ömür boyu olan bir sigorta poliçesi sağlar, erkeğe de kendi türünü devam ettirmesini sağlayacak tatlı bir oyuncak. Yani evlilik ve bu yolla sağlanan eğitim düzeneği, kadını asalakça, bağımlı olarak ve çaresiz bir hizmetkarmış gibi sürdüreceği bir hayata hazırlarken, erkeğe bir insanın hayatını tapulu mülkmüş gibi sahiplenme hakkını tanır.” (s.16)


4-CLARA ZETKİN KADIN SORUNLARI ÜZERİNE SEÇME YAZILAR
Clara Zetkin Kitabı: Seçme Yazılar­da, Zetkin’in 1899’dan 1933’e kadar, proleter kadınlara ilişkin yazılarının dışında, savaş karşıtı mitinglerdeki ko­nuşmaları, Karl Liebknecht ve Rosa Luxemburg’un ölümünden sonra yazdı­ğı mektuplardaki hem duygusal tepkileri hem politik analizleri, Almanya’da yükselen faşizme karşı mücadele çağrısı gibi farklı dönemlerdeki duruşunu görmek mümkün

5-AUGUST BABEL KADIN VE SOSYALİZM

August babel’ in mükemmel eseridir. kitapta burjuva evliliğinden, mutfağa hapsedilmiş kadın figürüne kadar kadının değişen dünya düzenindeki yeri tartışılır. oldukça kolay okuma yapılabilen yormadan çabucak ilerleyen bir kitaptır.


6-SHARON SMİTH KADINLAR VE SOSYALİZM
Kadınlar ve Sosyalizm'de de sıklıkla Engels'in kaleme aldığı ve Marksist teorinin yapı taşlarından olan bu kitaptan alıntılar göreceksiniz.
Kadınlara uygulanan baskının doğuşu, sınıflı toplum yapısı ve emeğin sömürülmesi gibi konuları irdeleyen yazar, cinsiyete dayalı işbölümü ardından toplum yapısının geçirdiği değişime, aile kavramının ortaya çıkışı ve kapitalizm için nasıl bir ihtiyaç haline dönüştüğüne de değiniyor.son bölümde Smith, özellikle Lev Troçki'den yaptığı alıntılarla kadına verilen önemin altını sıklıkla çiziyor ve bir yerde de Marksist feminizme yöneltilen eleştirilere cevap veriyor.


7- GÜLNUR SAVRAN NESRIN TURA KADININ GÖRÜNMEYEN EMEĞİ

1992'de GÜlnur Savran ve Nesrin Tura tarafından derlenmis olan ve kardelen yayınlarından cıkan kitap..
Bu kitapta kadınların ezilmislik tarihi sosyalist feminist bir yaklasımla ele alınmıstır..
kitapta yer alan konular; sınıflı toplum yapısını irdeleyerek ev emegini tartısırken, diger yandan da marksizm ve feminizmin mutsuz evliliginden sozeder..

8-LEE CORMER EVLİLİK MAHKLUMLARI

"Toplumun herhangi bir alanına göz atmak, cinslerin... baskı, aşağılama ve yanlış anlamalardan oluşturulmuş bir uçurumun iki yakasında durduklarını görmeye yeter. Evlilik bir erkek ve bir kadını alır, ömür boyu uyum içinde yaşamalarını 'sağlayacak' bir 'aşk'la birbirlerine bağlar. Uçuruma artık bir ihanet, cinsellik, şefkat, yalan ve yanılsama köprüsü kurulacaktır.

9-jUDİTH BUTLER CİNSİYET BELASI

Butler “Asıl derdim, toplumsal cinsiyet sınırları içinde dayatılan bir takım basmakalıp fikirlerle, toplumsal cinsiyetin eril ve dişiliğine dair var olan görüşlere itiraz getirmeye çalışmak” diyerek aslında toplumsal olarak heteroseksist düzlem içinde bildiklerimize karşı ezber bozuyor. Cinsiyet kavramı konusunda çeşitli sorular sorarak ve bugüne kadar feminist kuramın savunduğu fikirleri alt üst ederek cinsiyet kavramına farklı bir bakış sunuyor.

Görüşlerini “kadın”ın ne olduğu sorusuyla sunmaya başlayan Butler bilinen ve kabul gören “kadın” kavramını alt üst ederek bu konuda çeşitli kuramları sunuyor.

10-VİRGİNİA WOOLF KENDİNE AİT BİR ODA

Neden kadın şair çok azdır, neden kadınlar edebiyatta erkekler kadar yaratıcı olamamışlardır sorularının cevaplarını virgina woolf'ten okumak istiyorsanız muhakkak bu kitabı edinmelisiniz zira kadının tarihsel süreçte toplumdaki yeri ve kadının sahip olamadığı, kendi kısıtlı imkanları içerisinde bugüne kadar nasıl cebelleştiğini kurmaca bir şekilde çok güzel ele almış.
11-SÜHEYLA KADIOGLU BİTMEYEN SAVAŞIM

Kitap, Ortaçağdan başlayarak Birinci Dünya Savaşı'na kadar kadın hareketlerini izlemektedir. Ortaçağ, kadınların ilk kez soru sormaya başladıkları bir dönem olarak önemlidir. Birinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrası ise, eskiyle yeninin, modern parçasıdır, ama mücadele sona ermemiştir. Dünya kadınlarının savaşımı, erkekle kadın arasında tam bir eşitlik sağlanıncaya kadar sürecektir.

12- BELL HOOKS FEMINIZIM HERKES İÇİNDİR

bell hooks'un aşk, sınıf, ırk, tahakküm ilişkileri hakkında görüşlerini paylaştığı kitabının adıdır. bell hooks büyük annesinin ismidir. kitap şöyle biter:

"feminist politikanın amacı, her kim isek özgürce o olabilmemiz, adalete sevgi beslediğimiz yaşamlar sürebilmemiz, barış içinde yaşayabilmemiz için tahakkümü 5072049122 sona erdirmektir. feminizm herkes içindir."

13- VALERİA SOLENAS ERKEK DOĞRAMA CEMİYETİ MANİFESTOSU

Ayrılıkçı feminist düşüncelere sahip olan Valerie Solanas, kaleme aldığı ''Society for Cutting Up Men'' (S.C.U.M.) yani Erkekleri Doğrama Cemiyeti Manifestosu adlı bildiride erkeklerin yok edilmesini ve tamamen kadınlardan oluşan bir toplum yaratılmasını savundu.

14-PİERRE BOURDİEU ERİL TAHAKKÜM

Erkek veya kadın olarak, kavramaya çalıştığımız nesnenin içinde yer alarak, eril düzenin tarihsel yapılarını algılama ve değerlendirmenin bilinçsiz şemaları biçiminde bünyemize katmış durumdayız; bu nedenle de, eril tahakkümü düşünürken, kendileri de tahakkümün ürünü olan düşünme biçimlerine başvurma riskini taşıyoruz. Bu döngüden kurtulmayı umut edebilmemizin tek koşulu, bilimsel nesnelleştirme konusunu nesnelleştirmek için pratik bir strateji geliştirebilmek. Burada benimseyeceğimiz bu strateji "anlama kategorileri"ni -ya da, Durkheim'in isimlendirdiği şekliyle, dünyayı inşa ettiğimiz "sınıflandırma biçimleri"ni (ancak, bu dünyanın ürünleri oldukları için, fark edilmez olmalarına rağmen bunlar da dünyayla uyum içindedir)- araştırmayı amaçlayan transandantal bir düşünme alıştırmasını bir tür laboratuar deneyine dönüştürmekten ibarettir: bu deneyde, hem egzotik hem de aşina, hem yabancı hem de tanıdık özgün bir tarihsel toplumun -Kabil Berberileri- nesnel yapıları ve bilişsel biçimleri etnografik çözümlemesi, erkekmerkezli bilinçdışının kategorilerinin nesnelleştirilmesini harekete geçirmeye yetkin bir sosyo-analiz aracı olarak kullanılacaktır.
-Pierre Bourdieu-

Bûka Baranê, Erkek Doğrama Cemiyeti Manifestosu'yu inceledi.
05 Tem 2017 · Kitabı okudu · 1 günde · 10/10 puan

Kesinlikle çok severek tek nefeste okuduğum bir kitap ben yüksek lisans bitirme projemi feminizm ve kadınlar üzerine yazmıştım ama o süreçte bu kitabı okumamıştım ama şunu diyebilirim küçücük hacmiyle okuduğum ve içinde kayboldugum birşeyler bulmak için adeta iğneyle kuyu kazdığım o koca hacimli kitaplar dan çok daha fazla etkiledi beni, kesinlikle toplumun bütün kesimlerinin okuması gerektiği, her ne kadar kadınlara daha yakın görünsede aslında erkeklerin mutlaka okuması gereken bir kitap.Özellikle kadınları anlamak zor diyen erkeklerin bunu okuyunca belki biraz da olsa anlayacaklarını düşünüyorum.