Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
“Kadiyaniliğin İnanç ve Görüşleri”
Cihat ve Hilafet: Cihat anlayışı itaate dayalıdır. Hilafet hem dini hem de siyasi otoritedir. Dindar olan herkes Halife olabilir. Müslümanlar tek halife ile yönetilemez. Milli Halifeler bulunmalıdır. Lahor A.: Seçimle Kadıyan A.: Seçim/Başkanlık Sistemi. Cismani olarak İngiliz hükümetine, ruhani olarak zamanın imamına itaat şarttır. Kılıç ile Cihat bitmiştir. Dua,keramet, kalem işe Cihat vardır.”
“Kadiyaniliğin İnanç ve Görüşleri”
Vahiy: Kadiyan Ahmedileri: Vahiy, Allah’ın peygamber, veli ve salih kullarına gönderdiği ilahi sözdür. Hz.Peygamber(SAS) son nebidir. Vahiy Kapısı açıktır sadece Cebrail’in getirdiği vahiy sona ermiştir. Keşif,ilham ve rüya yoluyla vahiy devam edecektir. Lahor Ahmedileri: Gerçek nebilik için Cebrail’in gelmesi şarttır. Onun getirdiği en yüksek vahiydir ve Hz.Peygamber(SAS)den sonra Nebevi vahiy gelmeyecektir.
Reklam
“Kadiyaniliğin İnanç ve Görüşleri”
Krisna ve Avatarlık İnancı: ( Müslüman - Mehdi / Hindu - Avatar ). Tüm dinlerin beklenen kurtarıcısı Gulam Ahmeddir. Hinduların en büyük avatarı olan Raja Krisna’nın karakteri ile adaletsizlik ve zulmü kaldıracaktır. İman: Allah’a ve Resulallah’a inanılır. Kalp ile tasdik dil ile ikrar. Küfür: Şeriat getiren Nebiyi inkar ve Gulam Ahmedi inkar. 1.si dinden çıkarır, 2.si doğrudan küfür değildir. Lahor Kadiyanileri: Gulamı inkar eden dinden çıkmaz, hikmet ve hakikatten uzaklaşır.
“Kadiyaniliğin İnanç ve Görüşleri”
Nebilik: •Zıllî Nebi: Bir nebi değil onun nurunu yansıtandır. •Buruzi Nebi: Belirleme yoluyla bir nebinin vekili olmasıdır. Hz.Peygamber(SAS) nübüvvet yönünden sonuncu, Gulam Ahmed ise velayet yönünden sonuncudur. Bu nebilik şeriat getirmeyen gölgevari bir nebiliktir.
“Kadiyaniliğin İnanç ve Görüşleri”
Müceddidlik: Gulam Ahmed, Ebced hesabında 1300 sayısına denk gelir. Hicri/14.yy ‘da olunduğuna göre O, 14.asrın müceddididir. Kadiyan Ahmedileri: Bu fikri benimsemiş kendilerinden olmayanı tekfir etmişlerdir. Lahor Ahmedileri: O’nun peygamber olmadığını müceddid olduğunu savunur. Kendilerinden olmayanı tekfir etmezler. Mesihlik: Gulam Ahmed kendisinin Hz.İsa olduğunu ve onun cevherinden yaratıldığını adının Mesih-i Mev’ud olduğunu söylemiştir. Mehdilik: Kur’an’ı İnsanların kalbine Mehdi yerleştirecektir. Gulam Ahmed kendisini Mehdi ilan etmiş. 1894’te Mehdilik alamet-i güneş tutulmuştur.”