Gerçekten de, Medine'ye geçip de güçlenmeye başladığı andan itibaren hoşgörülü tutumunu terk etmiş ve şiddet uygulamalarına yönelmiştir. Örneğin güçsüz bulunduğu dönemde: "Kur'an bir öğüttür... dileyen öğüt alır." (Müddessir Suresi, ayet 53-54) şeklinde ya da; "(Ey Muhammed!) Sana düşen yalnızca duyurmaktır..."
Sayfa 276Kitabı okudu
8.Ayet Muhakkak ki dönüş Rabbinedir. Ahiretin olduğuna inanana kadar, bu dünyada bedelini ödemediklerinizin bile karşılığını göreceğinize ikna olana kadar ahlaki olarak değişmeyeceksiniz. İki tür insan vardır. Ortalama insanlar, takip edilecek kurallara ihtiyaç duyarlar. Bir de ahlak olarak bir üst mertebede olan insanlar var. Onlar, cennete
Sayfa 17
Reklam
5. Ayet İnsana bilmediğini öğretendir. Size daha önceden üç çeşit bilgiden bahsetmiştim; duyuların bilgisi, anlam çıkarılan bilgi ve kalbin bilgisi. Allah, kendi başınıza öğrenemeyeceğinizi öğretti. Duyuların bilgisini kendiniz öğrenebilirsiniz. Anlam çıkarılan bilgiyi mantığınızı kullanarak geliştirebilirsiniz. Ama Rasulullah’ın (sas) kalbine
Sayfa 14
Her şeyden önce Kur'an'da inanmayanlar hakkında kullanılan dil fevkalade kışkırtıcıdır. Ne deniliyor inanmayanlar (Yahudiler) hakkında? Onları domuz ve maymuna çevirdim deniliyor. İşin mantık tarafı bir yana (ki üfürme püfürmeyle ne insan maymun olur ne de domuz); cümle hakaret içeriklidir. Peki, bu ifadeler
Ateş'in "Ureyneliler" hadisi değerlendirmesi
Turan Dursun, kitabının 48-60. sayfalarında, bazı rivayetlere dayanarak İslamın şiddeti öğütlediğini, anlatmakta ve Hz. Muhammed'i de suikastlar yaptıran, el ve ayakları tersinden kestirip gözleri oydurtan bir şiddet uygulayıcısı olarak tanımlamaktadır. Dayandığı rivayet, birçok hadis kitabında yer alan vahid (tek kişi) haberidir: "Olay
Reklam
Haydi Bismillah!
Yaradan'a sığınarak 'biz'e Nûn İşte kalem ve yazdıkları Kur'an-ı Kerim Kalem Suresi, 1. Ayet (S. 4-5)
Sayfa 5 - Otopsi YayınlarıKitabı okudu