Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
.... 1908 Devrimi: Özgürlük, eşitlik, kardeşlik ve adalet 23 Aralık 1876, Haliç Tersanesi’ndeki Bahriye Nezareti’nde İngiltere, Fransa, İtalya, Avusturya-Macaristan, Almanya, Rusya ve Osmanlı heyetleri toplantı hâlindedir. Konu, Osmanlı’nın Balkan toprakları ve büyük devletlerin bu topraklar üzerindeki çıkarlarıydı. Batılı devletler ile Rusya
_Anlamak, sevmenin başlangıcıdır. _Üzülme, kızma, sadece anla. İnsanlara kahkahalarla gülmek ya da nefret duymak yerine onları anlamak için çaba sarf ettim. _Tutkulardan kurtulup özgürleşmek için, eylemlerimizin gerçek nedenlerini anlamalıyız. Anlamak, onları dönüştürür. _Aklın kılavuzluğunda yaşayan insan başkasının kendisine olan nefretine,
Reklam
Özgürlük Yanılsaması
_Albert Einstein: _İnsanlar özgür olduklarını düşünürler ama bu sadece bir yanılsamadır çünkü evrende her şey kozmik manyetik kuvvetin; iç ve dış nedensellik yasasının etkisi altındadır ve bunun bilincine ermiş insan da özgürlüğün sadece bir yanılsama olduğunu bilir. İnsanın bu yanılgıdan kurtulması en büyük özgürlük; bu çabanın kendisi de bir
Red Dead Redemption 2
Bence bir kitap; ki bu kitap dünyanın en değerli bilgi ve erdemlerini barındırsın veya barındırmasın, okuyan kişide aydınlatıcı bir etki ve sarsıcı bir farkındalık oluşturmuyorsa okumuş olmanın da hiç bir rasyonel faydası yoktur. Bana kalırsa, bu sebeple kitap tavsiyesi vermek, pek mantıklı değildir. Çünkü, her kitap; her insana hitap etmez.
Eğer insanların sizi ikna etmeye yönelik girişimlerini çözümleme becerilerinizi geliştirerek söylediklerini veya yazdıklarını doğru bir şekilde yorumlayabilir ve iyi bir argüman sunup sunmadıklarını -örneğin, sizi Fairtrade ürünlerini almanız için iyi nedenler gösterip göstermediklerini-değerlendirebilirseniz, başkalarının sizi inandırmaya çalıştığı şeyleri iyi bir nedeniniz olup olmadığını bilmeden kabul etmekten kurtularak özgür kalabilirsiniz; bu da yanlış bir şey yapmanızı ya da yanlış bir şeye inanmanızı engelleyebilir. Üstelik bu çözümleme tekniklerini kendi ikna çabalarınıza uygulayarak kötü argümanlar sunmakdan da kaçınabilirsiniz. Ancak öyleyse yeni inançlar benimsemek veya bir şey yapmaya ikna olmak için nedenler talep etmek niçin özgürleştirici olsun ki diye sorabilirsiniz. Hayatı düşünmeden yaşamak, içinizden geldiği gibi davranmak, bir şey yapmak veya birşeye inanmak için canınızın öyle istemesinden başka bir neden aramamak daha kolay değil mi? Aslında kısa vadede daha kolay olabilir ama kötü kararlar ve hoşnutsuzluklarla dolu bir yaşama da yol açabilir. Atinalı filozof Sokrates’in “Sorgulanmayan hayat yaşamaya değmez” argümanı ünlüdür. Bu argüman doğru olabilir de olmayabilir de bunu ancak konuya eleştirel ve rasyonel bir şekilde yaklaşarak saptayabiliriz. Size iyi bir argüman sunulup sunulmadığını her zaman kesin olarak bilemeyebilirsiniz ama argümanlara gereken dikkati vermek, bir konunun temelindeki doğruya daha çok yaklaşmanızı sağlayarak dünyayı ve üzerinde yaşayan insanları anlamanızı ve onlarla yaşamanızı kolaylaştıracaktır.
rasyonalty
ORHAN AKSOY RQ,  RASYONEL İRRASYONALİTE (APTALLIK)    Her ne kadar her hangi bir kavramı tarihi süreçler boyunca incelemek gerekse de, rasyonalite(Mantıklılık)  konusunda edindiğim izlenimi sizinle paylaşmak istiyorum. İsteyen ağyarına mani efradına camii bir şekilde inceleyebilir bu konuları… Yıllar önce IQ kavramını duyduğumda konuyu ilgi çekici
Reklam
İrrasyonellik neden ortadan kalkmamış ya da evrimin gerekleri sonucu en azından büyük ölçüde azalmamıştır? Bu soruya, toplumumuzda, sığınak edinmek, besin bulmak ve uygun bir aile kurmak için fazla rasyonellik gerekmediği şeklinde bir yanıt verilebilir. Doğrusu, vaktini olasılık kuramı ile istatistik öğrenerek geçirmiş ve kararları tamamen rasyonel olsun diye kılı kırk yaran birinin aile kurmak için pek vakti (ve muhtemelen hiç isteği) kalmaz. İrrasyonelliğin kötü etkileri önemli kararlar alınırken ortaya çıkar: mühendislerin yaptığı hatalar kazalara, doktorlarınkiler de kurtarılabilecekken kaybedilen yaşamlara neden olur. Aldığımız kararlar, en zor sorunları hangi mağarayı, eşi ya da antilopu seçmek olan atalarımızın verdiği kararlara kıyasla, inanılmaz karmaşıktır. Yine de, daha rasyonel olmak gibi evrimsel bir gereklilik olmadığından, teknolojimizin gelişimi beyinlerimizin evrimini geride bırakmıştır
Sayfa 464Kitabı okudu
430 syf.
10/10 puan verdi
·
26 saatte okudu
Yunan Trajik oyun yazarlarının çalışmalarına bir ikincil giriş: Greek Tragedy. Bu oyunların sosyo-politik bağlamı ve onu doğuran kültürü derinlemesine inceleyen denemelerin aksine; Kitto oyunları, biçim, anlam ve dramanın karşılıklı etkileşimi yoluyla anlamaya çalışır. Ayrıca oyun yazarlarını sadece filozof-ahlakçılar olarak değil, “sahne için
Greek Tragedy
Greek TragedyH. D. F. Kitto · Doubleday Company · 19542 okunma
224 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Günümüzün Gözünden ‘Hangi Batı’
Attila İlhan’ın kitapta anlattıkları günümüz Türkiye’ sinde istenilen konuma gelmiş midir? Hayır. Değil o dönemden bu döneme, kitabın yazılışından itibaren geçen kırk yedi yıldan bu zamana değişimler olmuş; fakat batıcılık hala bir çağdaşlaşma olarak algılanamamakta ya da çağ buna olanak sağlamamaktadır. Kitabın önsözünde geçen şu paragrafa
Hangi Batı
Hangi BatıAttila İlhan · Bilgi Yayınevi · 0571 okunma
İrrasyonel düşünce ve hareketlerin yaygınlığı, türlerin nasıl hayatta kaldıkları sorusunu ortaya çıkarır. İrrasyonellik neden ortadan kalkmamış ya da evrimin gerekleri sonucu en azından büyük ölçüde azalmamıştır? Bu soruya, toplumumuzda, sığınak edinmek, besin bulmak ve uygun bir aile kurmak için fazla rasyonellik gerekmediği şeklinde bir yanıt verilebilir. Doğrusu, vaktini olasılık kuramı ile istatistik öğrenerek geçirmiş ve kararları tamamen rasyonel olsun diye kılı kırk yaran birinin aile kurmak için pek vakti (ve muhtemelen hiç isteği) kalmaz. İrrasyonelliğin kötü etkileri önemli kararlar alınırken ortaya çıkar: mühendislerin yaptığı hatalar kazalara, doktorlarınkiler de kurtarılabilecekken kaybedilen yaşamlara neden olur. Aldığımız kararlar, en zor sorunları hangi mağarayı, eşi ya da antilopu seçmek olan atalarımızın verdiği kararlara kıyasla, inanılmaz karmaşıktır. Yine de, daha rasyonel olmak gibi evrimsel bir gereklilik olmadığından, teknolojimizin gelişimi beyinlerimizin evrimini geride bırakmıştır.
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.