Mezopotamya kültürünü İslam geleneği zannedenler, bunun nebevi bir tarz olmadığını artık anlamalılar. Demokratik değerler olan “hesap verebilirlik, özgürlükçülük, çoğulculuk, katılımcılık” her şeyden çok İslam geleneğine yakışmaktadır. Bu sebeple demokrasinin ilk tarifi 8. yüzyılda Arabistan çöllerinde yapıldı diyebiliriz.
Sayfa 251Kitabı okudu
" Günümüzde kitle demokrasisinin katılımcılığı, dönemsel olarak yapılan seçimlerde oy vermeye indirgenmiş durumda, dolayısıyla sahte bir katılımcılık. "
Sayfa 238 - MetisKitabı okudu
Reklam
10/10 puan verdi
Değerler Psikolojisi ve İnsan
"Toplumu bir bina gibi tasavvur ederek , bireyler binanın yapı taşları, değerler ise çimentosu sayılabilir. Harç ve çimentosu olmayan binanın kolayca dağılması gibi toplumun da aynı duruma maruz kalma ihtimali vardır."diyen yazarımız Nevzat tarhan'dan ufacık bahsetmek istiyorum Nevzat Tarhan,
Değerler Psikolojisi ve İnsan
Değerler Psikolojisi ve İnsanNevzat Tarhan · Timaş Yayınları · 2015259 okunma
256 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Nevzat Tarhan / Güzel İnsan Modeli. Ailede, Toplumda, Siyasette Değerler Psikolojisi. 1952 yılında Merzifon’da doğan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, 1969 yılında Kuleli Askeri Lisesini, 1975 yılında İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesini bitirdi. GATA stajı, Kıbrıs ve Bursa kıta hizmetinden sonra 1982 yılında GATA’da Psikiyatri Uzmanı oldu.
Güzel İnsan Modeli
Güzel İnsan ModeliNevzat Tarhan · Timaş Yayınları · 2012271 okunma
Demokratik bir toplumda, etik bir değer olan adalet kavramı ile insan hakları temeli üzerinde hukuk devleti inşa edilir. Böylesi bir düzende yurttaş olmak önemlidir. Yurttaşlar arasında katılımcılık, paylaşım, eşitlik, özgürlük, söz söyleme, tartışma, müzakere etme vardır. Kamusal alanda sorunlar ortaktır. Katılımcılığa dayalı böyle bir toplumda yasaların içinde adalet kavramı yerleşiktir. Tek bir yurttaşa yapılan haksızlık tüm yurttaşlara yapılmış sayılır. Bu nedenle yurttaşların, iktidarın keyfiliğini ortadan kaldıracağı ve yurttaşlık haklarını savunabileceği durumlar ortaya çıkabilir.
Demokratik bir toplumda, etik bir değer olan adalet kavramı ile insan hakları temeli üzerinde hukuk devleti inşa edilir. Böylesi bir düzende yurttaş olmak önemlidir. Yurttaşlar arasında katılımcılık, paylaşım, eşitlik, özgürlük, söz söyleme, tartışma, müzakere etme vardır....
Reklam
Demokratik bir toplumda, etik bir değer olan adalet kavramı ile insan hakları temeli üzerinde hukuk devleti inşa edilir. Böylesi bir düzende yurttaş olmak önemlidir. Yurttaşlar arasında katılımcılık, paylaşım, eşitlik, özgürlük, söz söyleme, tartışma, müzakere etme vardır. Kamusal alanda sorunlar ortaktır. Katılımcılığa dayalı böyle bir toplumda yasaların içinde adalet kavramı yerleşiktir. Tek bir yurttaşa yapılan haksızlık tüm yurttaşlara yapılmış sayılır. Bu nedenle yurttaşların, iktidarın keyfiliğini ortadan kaldıracağı ve yurttaşlık haklarını savunabileceği durumlar ortaya çıkabilir.
Basitleştirirsek, öteki hayatlar yalnızca öte­kilerindir. Böyle düşünürüz. Böyle düşünmeyi demokrasi sanırız. Onların hayatta olduğunu biliriz bilmesine de ancak onlardan gelen haberler karşısında duyduğumuz üzüntü, sevinç, katılımcılık eşantiyondur. Ne çoktur ne de az; belli ölçüleri aşmaz, aşamaz. Aşmamalıdır; çünkü aşmak içselleştirmeyi şart koyar.
240 syf.
·
Puan vermedi
·
78 günde okudu
Ezilenlerin Pedagojisi Freire, okuryazarlık programları, eğitimde katılımcılık ve öğrenci merkezli yaklaşımlar gibi pratik öneriler sunar ve ezilenlerin özgürleşmesi için eğitimin gücünü ortaya koyar. Freire'nin önerdiği alternatif pedagoji, "diyalog" ve "toplumsal bilinç" kavramlarına dayanır. Ezilenlerin özgürleşmesi için eğitimin, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmek, eleştirel bir farkındalık oluşturmak ve toplumsal değişimi desteklemek amacıyla bir araç olarak kullanılması gerektiğini savunur. Öğrencilerin kendi deneyimlerini, kültürlerini ve toplumsal kimliklerini paylaşmalarına ve bunları eleştirel bir perspektifle incelemelerine olanak sağlamak, Freire'nin pedagojik yaklaşımının temel unsurlarındandır. Kitap, eğitimin toplumsal dönüşümdeki rolüne odaklanır ve eğitimin ezilenlerin özgürleşmesinde nasıl bir araç olarak kullanılabileceğini araştırır.
Ezilenlerin Pedagojisi
Ezilenlerin PedagojisiPaulo Freire · Ayrıntı Yayınları · 20181,191 okunma
Sivil toplum kuruluşlarının katılımcılık anlayışıyla çalışmalar yapılması ve toplumla paylaşması onların varlık nedenidir.
Sayfa 16 - Müfit AKSOY
Reklam
KOLTUĞA YAPIŞANLAR
    KOLTUĞA YAPIŞANLAR Merhaba değerli okurlarım; bugün sizlerle “koltuğa yapışanlar “adlı köşe yazımla karşınızdayım. Hazırsanız başlayalım. Son yıllarda siyaset sahnesinde gözlemlediğimiz bir eğilim, politikacıların koltuklarını bırakmamak adına türlü türlü entrikalara başvurmalarıdır. Türk toplumunu her alanda tehdit eden sözde dindarlığı
Kamusal alanda sorunlar ortaktır.
Demokratik bir toplumda, etik bir değer olan adalet kavramı ile insan hakları temeli üzerinde hukuk devleti inşa edilir. Böylesi bir düzende yurttaş olmak önemlidir. Yurttaşlar arasında katılımcılık, paylaşım, eşitlik, özgürlük, söz söyleme, tartışma, müzakere etme vardır. Kamusal alanda sorunlar ortaktır. Katılımcılığa dayalı böyle bir toplumda yasaların içinde adalet kavramı yerleşiktir. Tek bir yurttaşa yapılan haksızlık tüm yurttaşlara yapılmış sayılır.
Bugünün küresel dünyasındaki çoğulcu sivil toplum arayışları daha çok neoliberal düşüncenin öngördüğü şekilde, devletten ayrı bir toplumsal varoluş alanının mevcudiyetini önemli bulmaktadır. Burada devlet ve toplumun iki ayrı varlık olarak algılandığı; sivil toplumun daha çok çıkar gruplarının varlığı ile özdeşleştirildiğini söyleyebiliriz. Yani toplumsal alanın liberalizmin öngördüğü şekilde “sörünmez el” tarafından iktisadi olarak kendini düzenleyeceği varsayılmaktadır. Bu kabul açısından çıkar ve baskı gruplarının devleti etkileyerek, devlet ile toplum arasında bir denge kuracağı gerçeği söz konusudur. Katılımcılık burada önemli bir unsurdur. Demokratik işleyişin karar süreçlerine toplumun katılımının sağlanması önem kazanmakta; bu, halkın siyasete ve dolayısıyla devlete daha çok müdahalesi ya da katılımı anlamına gelmektedir.
Resim