"Ben zamanı gördüm,
içimde ve dışımda sessiz çalışıyordu.
Yıldırımsız ve baltasız, bir orman böyle devrilirdi. Ben zamanı gördüm,
kaç bakışta bozdu hayalimi ve kaç düşüncede. Ben zamanı gördüm,
şimşek gibi bir ânın uçurumunda."
-Ahmet Hamdi Tanpınar.
-