Başarmak istiyorsak önce sorumluluk almalıyız. Kendimizin ve hayatın sorumluluğunu. Sorumluluklarımızın, insan oluşumuzun farkına vardığımızda muvaffakiyet yaşayabiliriz. Sorumlulukları üzerimize almadan elde edeceğimiz kazanımlar kibir, şiddet, bencillik ve sevgisizliği de beraberinde getirir. İyi bir puan alabilmek için ev işlerine yardım etmeyen, komşuyla, akrabayla iletişim kurmayan insan derece yapsa neyi başarmış olacak? Hayat işlerinde başkasına muhtaç, iletişim özürlü, tatminsiz ve beceriksiz bir bireyin ne aileye ne de topluma faydası olur.