Hiçbirimiz hastalığa veya ölüme yenik düştüğümüz için suçlanacak değiliz.İçimizden herhangi biri,herhangi bir zamanda buna yenik düşebilir;fakat kendimiz hakkında ne kadar çok şey öğrenebilirsek,pasif kurban olmaya o kadar daha az meyilli hale geliriz.
Belki de biricik mesele bu. Dünyanın bizimle birlikte kurulduğunu zannedip, kendimiz için sonsuz bir yaşam hayal etmek... Bu yüzden, bu kadar kalınlaştı derimiz. Bu yüzden dipsiz bir kuyuya dönmüş içimiz.
Reklam
Bana aniden onun için gizemli bir varlıkmışım gibi baktı. Durum gerçekten de böyleydi. Başkalarına gizli saklımızı açmıyor, sonra gizleyip sakladıklarımıza ulaşmanın yolunu kendimiz de unutuyoruz, oysa koşullara göre ev olarak seçtiğimiz bu evlerden ve bu mektup kutularından öte, köklerimiz onlarda.
Sayfa 128Kitabı okudu
DUA” SÖZCÜĞÜ EN AZ DÖRT AYRI İŞLEMDE —istida, şefaat, perestiş ve murakabe— kullanılır. İstida kendimiz için, şefaat başkaları için bir şeyler istemektir. Pereştiş ise aklın, duyguların, iradenin ve muhayyilenin kişisel yönüyle veya insan şeklinde tecessüm etmiş hâliyle Tanrıya yönelik bağlılık eylemleri yapmak için kullanılmasıdır. Murakabe ise ruhun kendini içte ve dıştaki ilâhî Kaynağa, içkin ve aşkın Uluhiyete açtığı uyanık pasifliktir.
Kendi yolculuğumu yapmak için buradayız; bu yolculukta kendimiz olabilme cesaretini bulmamız kolay değildir, ama kendimiz olmadan yaşamımızdaki hiçbir şey anlamını bulamaz.
Peki Ya Sürekli “GÖRÜNÜR” Olsaydınız? –
Gyges’in Yüzüğü, Sosyal Medya ve Ahlak Felsefesi Sosyal medya ve artık her adımda bulunan kameralar ile birlikte sanki Gyges’in Yüzüğünün bir versiyonunu takıyoruz gibi. Ama bu sefer bu yüzük bizi herkese görünür kılıyor. Saklanma ihtimalimiz yok. Gelip geçenin göz attığı bir vitrindeymişiz gibi. Yani. Artık bilmeyen yoktur. Dijital çağda sürekli
Reklam
Harry'nin tabağına sekiz dokuz sosis atarak, "Sana kabahat bulmuyorum, canım," diye onu rahatlattı. "Arthur ve ben senin için de kaygılandık. Daha dün gece, eğer cumaya kadar Ron'a yazmazsan seni gelip kendimiz alırız diyorduk. Ama sahiden de" (şimdi de tabağına yağda pişmiş üç yumurta ekliyordu), "yasadışı bir arabayla ülkenin yarısını geçmek - herkes sizi görebilirdi..."
Kendimiz için güzel olanı tanımlamak:
"Bunu, kendimize şu sorulan sorarak yapmak: Benim gözümde güzel, nedir? Onu nerelerde buluyorum? Onu bulmak için ne yapabilirim? Güzel saydığım anlar, manzaralar, faaliyetler, tecrübeler, tatlar, konuşmalar, onayladığım düşünceler nelerdir? Doğal güzellik nedir, insani güzellik nedir, sanatta ve kültürde güzel nedir, keza teknikte, reel şeylerde ve irreel fantezilerde güzel nedir, heyecanlı durumlardaki ve insanı alıp götüren yaşantılardaki güzel nedir? Bilinçli idrak edildiğinde, her türden güzellik, en büyük zorlukları bile ışığınızla gölgede bırakmanızı, alt etmenizi ve aşmanızı sağlayacak bir güç kaynağına dönüşebilir. Olumlamaya değer olan o şey, korkularla, yaralarla ve travmalarla baş etmeyi sağlamak için vazgeçilmez bir kaynak teşkil eder. Hangi durum da olursanız olun, bir şeyleri olumlamaya açık olmak, hayatın hiç kurumayan bir pınarıdır, oradan daima yeni enerji üretebilirsiniz. Lakin pratik olarak yaşadığımız hayatta, bu saydığımız noktalara birer "halledildi" işareti koyarak tanımlamayız kendimizi, kendi hikayemizi anlatarak tanımlarız. insan, hikayesi ile fark edilir ve başkasıyla karıştırılmayacak bir benlik kazanır: "Bu benim işte, bu benim hikayem." Anlatının akışı içinde arar ve bulur kendini insan."
...çünkü bize bir gerçeklik verilmemiştir, böyle bir gerçeklik yoktur, var olmak istiyorsak, onu kendimiz yaratmak zorundayız; hiçbir zaman herkes için, her zaman için tek bir gerçeklik yoktur, sürekli olarak, sınırsızca değişen bir gerçeklik vardır.
Doğru kıyafete veya "doğru bedene" sahip olmaktan her zaman daha önemli olan şey kendimiz olmak için özgürlüğü ve güveni bulmaktır.
Reklam
"Değişim,sadece kendimiz ve hayatımızda değişmekte olan şeyler hakkında değil,aynı zamanda hayatımızdaki diğer insanların nasıl tepki vereceği konusunda da pek çok endişe yaratır."
Sayfa 114Kitabı okudu
"Yaşamak için ne çok neden var! Balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka nedenler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz, becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi, özgür olabiliriz! Uçmayı öğrenebiliriz!"
Sayfa 31
Herkesi kendimiz bildik, iyi davrandık herkese, değer verdik, kırılmasın diye elimizden geleni yaptık, kalbimiz onlar için binbir parça oldu,yeter ki üzülmesinler, ama olan hep bize oldu. Kötülük hep bize uğradı.
Ups!
Analistler; psikanalizin amaçlarını açıklarken, kültürün iyi yaşam imgesi repertuarına katkıda bulunmaktan başka bir şey yapıyor mu? Kendi görüşlerine göre, kültürde sunu- lan en iyi benliklere başka bir ideal benlik eklemenin insan- ların elinden gelebilecek en iyi durum olduğunu mu söylüyorlar? Elbette bunu yapmak yanlış bir şey olmayabilir ancak psikanaliz süpermarket raflarını yeni ürünlerle doldurur gibi kendimiz için yeni idealler kuşanmaktan başka yapılabilecek bir şey olup olmadığını merak etmenin bir yolu da olabilir. Belki de diyebiliriz ki idealler bireyin beklentiyi karşılama- sının pek de mümkün olmadığı bir yerdedir. Eğer psikanaliz, tedavi kavramlarıyla, halihazırdaki hırs stoğuna yalnızca kat- kıda bulunursa, herhangi bir çözümden daha fazla sorun ya- ratabilir. Belki de hırsın kendi doğasını anlamak ve deneyim- lemek; umudun nasıl işlediğini anlama açısından daha iyi kullanılabilir.
Sayfa 19 - AyrıntıKitabı okuyor
Belki de biricik mesele bu. Dünyanın bizimle birlikte kurulduğunu zannedip, kendimiz için sonsuz bir yaşam hayal etmek... Bu yüzden, bu kadar kalınlaştı derimiz. Bu yüzden dipsiz bir kuyuya dönmüş içimiz.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.