6 )Sözel judo: eleştiri ateşi altında olduğunuzda karşılık vermeyi öğrenin değersizlik hissinizin nedeninin süregiden de öz eleştirileriniz olduğunu öğreniyorsunuz Bu durum sürekli kendinize nutuk çektiğiniz ve sertt gerçekçi olmayan bir şekilde zulmettiğiniz üzücü bir iç konuşma şeklini alır Genellikle öz eleştiriniz başka birinin sert bir
Sayfa 143
Bizim ahlak sorunumuz,insanın kendi kendisine karşı kayıtsızlığıdır.
Reklam
Bir kültürün neşe yönünden sağlayabileceği her artış,o kültürün üyelerinin ahlaksal eğitimine tüm erdem vaazlarının ya da cezalandırma uyarılarının yapabileceğinden daha çok katkıda bulunacaktır.
Kendimizinkine olduğu kadar başkalarının yaşamına da duyduğumuz saygı, kendi başına, yaşam sürecinin yardımcısı ve ruhsal sağlığın bir koşuludur.
İnsan, inançsız yaşayamaz. Bizim kuşağımız ve sonrakiler için önemli olan bir soru, bu inancın liderlere, makinelere, başarıya duyulacak bir inanç mı, yoksa kendi üretici etkinliğimize ilişkin yaşantımız üstünde temellenen, insana karşı duyulan, ussal bir inanç mı olacağı sorusudur.
Güç, insanların çoğuna tüm şeylerin en gerçeği olarak göründüğü halde, insanlık tarihi onun tüm insansal başarılar içinde en geçicisi olduğunu kanıtlamıştır. İnanç ve gücün karşılıklı olarak birbirlerini dıştalamaları gerçeği yüzünden, başlangıçta ussal inanç üstüne kurulmuş olan tüm dinler ve siyasal dizgeler yozlaşırlar. Eğer güce dayanıyorlar ya da giderek kendilerini onunla bağlaşık tutuyorlarsa en sonunda sahip oldukları kuvveti yitirirler.
Reklam
Vicdan.
Cicero ve Seneca, davranışımızı ahlâkî niteliklerine göre suçlayan ya da savunan bir iç ses olarak söz etmişlerdir vicdandan. Stoa felsefesi, vicdanın kendini-koruma (kendine dikkat ve ilgi gösterme) ile ilişkili olduğunu öne sürmüş, Khrysippos ise onu insanın kendi içerisindeki uyumun bilincine varması olarak tanımlamıştır. Skolastik felsefede
Sayfa 171 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
İnsanın kendisini her ne pahasına olursa olsun acıdan koruması ancak tam bir kayıtsızlıkla sağlanabilir. Ama böyle bir kayıtsızlık, mutluluğu yaşama gücünü de dışta bırakır. Bu nedenle, mutluluğun karşıtı, keder ya da acı olmayıp içsel kısırlığın ve üretici olmayışın sonucu olan bunalımdır.
"gerçekte, insanın yalnızlığı ve cinsel istekleri aşık olmasını kolaylaştırır ve bunun gizemli olan bir yanı yoktur."
İnsan, genellikle bütünlüğünü ve özgürlüğüne karşıt olan tahlikelere nefretle tepki gösterir. Bu tehlikeler açık ve seçik olmadıkları gibi, kolayca ayırt edilmeyen, giderek sevgi ve koruma maskesi altında gizlenebilir.
Sayfa 230Kitabı okudu
Reklam
Sokaktaki adama istenilen kişilik kalıbını aşılamak için yararlanılan en önemli araç sinemadır.
Doğanın gözyaşı verdiğinde, ve yumuşacık kalpler bahşettiğine inanılır insan soyuna; merhamet bizim en iyi duygumuzdur. Demek ki doğa bizden, kendini mahkemede savunan bir arkadaşımıza acımamızı bekler ve onun zavallı görünüşüne, vesayetine girdiği adam tarafından mahkemeye getirilen, kız çocuklarına benzer buklelerinden ve yanaklarından dökülen gözyaşlarından kız mı oğlan mı olduğu anlaşılmaz bir yetime de. Doğanın buyruğuyla feryat figan ederiz, genç bir kızın cenazesiyle karşılaştığımızda ya da cenaze ateşi yakılamayacak kadar küçük bir bebeciği örttüğünde toprak.
Sayfa 182
İnsanın kendisine ilişkin bilgisi, yani ruhbilim artık pazar araştırmasına, siyasal propaganda da, reklamcılıkta başkalarını ve kendimizi daha iyi güdümlenek için kullanılabilecek bir araca dönüştürülerek yozlaştırılmıştır. Kuşkusuz bu düşünme tipi eğitim dizgemizi derinden etkilemektedir. (...) Öğrencilerden o kadar çok şey öğrenmeleri istemektedir ki, sonunda düşünmek için pek az zamanları ve güçleri kalmaktadır.
Sayfa 102Kitabı okudu
Kurtuluş kolay ve büyük emek gerektirmeden bulunabilen bir şey olsaydı, hemen hemen herkes tarafından hiç böylesine savsaklanır mıydı? Ama tüm soylu şeyler ender oldukları kadar güçlüdür de. (Spınoza)
Varlığını korumak, Spinoza'ya göre, yetenekli olduğu şey haline gelebilmektir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.