İletideki düşüncelerimin daha sarih izahatı ve örnekleri:
Kur'an ve İslam'ın pratik uygulamalarını günümüzün gelişmiş bilinci ve bakış açısıyla değerlendirerek "herhangi bir uygulamanın ne- den öyle değil de böyle" olduğunu sorgulayan eleştirilerse bütünüyle anlamsızdır. Nedeni çok basittir: Ister Tanrı kelamı olarak kabul edelim ister onu bir insan elinin ürünü olarak görelim, her
Muhammet İkbâl

Muhammet İkbâl

@Muhammetikbal
·
05 Eylül 2023 19:09
Cehalet, cüretkârdır!!!
Burada birilerinin ileti ve incelemelerini paylaşarak haklarında atıp tutmak pek huyum değil aslında ama bu sefer durum biraz farklı. Zira mezkur gönderi popüler olmuş ve benim anasayfama kadar düşmüş olduğundan bir kaç kelam etmek üzerime vacip oldu. Özellikle ileti sahibinin yorumumu okuduktan sonra beni engellemiş olması bu yorumumu ve
Tarikat, kısasa kısas diyor. Tarikat, fiilin Hak'tan olduğunu bilmekle beraber, vâsıtayı görmek istiyor. Hakikat, vâsıtadan geçmiş, dönüp bakmaya bile lüzum görmüyor. Marifet ise hem faili Hak görüyor hem de vâsıtaya şükrünü ifâ ediyor. Yâni vâsıtayı da Hak'tan gayrı görmüyor. Demek oluyor ki, tarikatın icâbı sükût etmektir. Çünkü, her fiilin Hak'tan olduğunu bilenin sükût eylemesi gerekir
Sohbetler
Sohbetler
Reklam
292 syf.
9/10 puan verdi
·
4 günde okudu
Kulağını kalbine yakın tut!
“Aşkın başlangıcı şükretmektir. Sonrası maşukun kapasitesine, yani faziletine bağlıdır."¹ Ne zaman şehir kütüphanesine gitsem hemen girişte
Abdulrazak Gurnah
Abdulrazak Gurnah
’ın kaleme aldığı “
Kumdan Yürek
Kumdan Yürek
”e gözüm ilişiyordu. İlk zamanlar ne yazarı ne de kitabını tanıyordum. "Kumdan Yürek"i her gördüğümde onunla ve yazarıyla ilgili inceleme ve alıntılar
Kumdan Yürek
Kumdan YürekAbdulrazak Gurnah · İletişim Yayınları · 20211,373 okunma
Anladığı dilden konuşun diyor yani sjsjsjsjs
Siz arayıp da ulaşamadığınızda ve birkaç saat sonra geri döndüğünde siz de onu bir süre bekletin. Onun davranışlarını taklit edin ama bunu kısasa kısas gibi yapmayın. Bedel ödetin ama tavırla değil, davranışla yapın bunu.
“Derinlere inin ve danışın yüreğinize, Ne diyor yüreğiniz.”:::!!!
368 syf.
1/10 puan verdi
Okumayın okutturmayin.Böyle bir saçmalığa alet olmuş oldum, bunun için çok kızgınım.O gazeteyi daha önce okusaydim asla almazdım. Başka bir yerde istesen de bastiramazsin zaten kimi kandırıyorsun. Her türlü suç bu hem mesleki etik hem de insanlık açısından. Utanmadan gerçek diyor. Hem yaşananlar hem yazman her yol aynı. Her ikisi de hastalıklı
FQ - Fantezi Zekası
FQ - Fantezi ZekasıMerryliss Taylor · Lovely Book · 2019368 okunma
Reklam
Siz bu dini çiçek böcek mi sandınız
Cehennem azabına dayanan bu kültür, vicdanına karşı sorumlu olan bireyi yaratabilir mi? Birey var mı bir kere İslamda? Cezalar bile kısasa kısas! Köleye köle, hüre hür öldürülecek. Bu kültürün insanı olarak Hz. Muhammed Uhud gazasında Hazreti Hamza'yı gözü oyulmuş, kulağı kesilmiş, bumu kesilmiş şekilde gördüğü zaman, "Allah'a and olsun ki" diyor, "karşı taraftan yetmiş kişiyi böyle yapmazsam." Böyle yemin ediyor. O da o kültürün ve o toplumun insanı. Biz o tavrı, bu topluma, çocuklarımıza verebilir miyiz?
Sayfa 29 - Türkiye'de islam yaşanmıyor. Gerçekçi olun kaç kişi bu dinde duracak görelim.Kitabı okudu
Düşüren Erdem ve Yücelten Günah
"Bazıları günahla yükselir ve erdemle düşer bazıları", diyor Shakespeare ‘Measure for Measure’ de (Kısasa Kısas): "Erdemin iyi ve günahın kötü olduğuna (ki öyledirler!) karar vermek yeterli değil. Önemli olan bir insanın yüksek güçlerine (imkânlarına) mi yükseldiği, yoksa onların uzağına mı düştüğü meselesidir." Normal olarak, insan erdemle yükselir; ama eğer erdem sadece dışsal ve iç kuvvetten yoksun ise, onları sadece kayıtsızlığa sürükler ve gelişmede başarısız olurlar; aynı biçimde, olağan ölçülere göre günah olan, eğer sarsıntısı insanın daha önce uykuda olan yüksek melekelerinin uyanmasına sebep oluyorsa, o çok önemli gelişme işlemini harekete geçirebilir. Doğu geleneklerinden bir alıntı yaparsak, "İnsan düştüğü yerden kalkar (yahut düştüğü şey ile kalkar)" diyor Kular nava Tantra.
292 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
11 günde okudu
Kumdan Yürek, okuması kolay, akıcı, güzel bir romandı. Anlatıcısının birinci tekil şahıs olduğu romanın ilk bölümleri Zanzibar'da, uzunca bir bölümü Londra'da bir bölümü de Brighton'da geçiyor. Bu konuda bir belirsizlik yok. Ben eseri üç bölüme ayırdım. Birinci bölüm, Salim'in Zanzibar'da geçen çocukluğu, annesiyle,
Kumdan Yürek
Kumdan YürekAbdulrazak Gurnah · İletişim Yayınları · 20211,373 okunma
126 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
34 saatte okudu
“Sen kendine yetmezsin, çünkü toprağın ürettiği Binlerce tahıldan yalnızca bir zerresin. ” Diyor kitabında
William Shakespeare
William Shakespeare
Kısasa Kısas
Kısasa Kısas
İtalyan öykü yazarı Giraldi ’nin bir eserinden esinlenerek kaleme alınmıştır. Oldukça akıcı ve merak uyandıran bir eserdir. Günümüzün sorunlarını eserin içerisinde görmekteyiz. Yıllar değişse de insanlığın sorunları hala aynı kalmakta. Viyana’da geçen olay örgüsünde Dük yerini Vali ’ye bırakarak başka bir kılıkta olayları gözlemlemektedir. Eser adaletin herkes için gerekli olduğunu, yanlış kişilerin eline yetki geçtiği zaman nasılda kendi hatalarına aldırmadan acımasız olduklarını bizlere sunmaktadır. Kitap içerisinde din, adalet ,ölüm ,yaşam, yasalar ve vicdan konusuna değinilmektedir. Çok severek okudum ve çok beğendim kitabı. Naçizane herkese tavsiyemdir. Değerli çevirisi için Özdemir Nutku ‘ ya teşekkürler. Arka Kapaktan Alıntı: Oyunları ve şiirlerinde insanlık durumlarını dile getiriş gücüyle yaklaşık 400 yıldır bütün dünya okur ve seyircilerini etkilemeyi sürdüren efsanevi yazar, Kısasa Kısas’ı İtalyan öykü yazarı Giraldi ’nin bir eserinden esinlenerek kaleme almıştır. Genel olarak cinsel ahlak konusunu ele alan oyunun şiirsel atmosferini din ve çözümsel ahlak oluşturur. Eserde zamanının anlayışına dayalı yargılara varılıyor olsa da, Shakespeare ’in insan tabiatına ilişkin dâhiyane kavrayışı ile Kısasa Kısas günümüzün sorunlarına ışık tutacak cevheri de içerir. Kısasa Kısas trajik öğelerle örülmüş, gerek ahlak, gerekse psikolojik açıdan derinlik taşıyan bir komedyadır.
Kısasa Kısas
Kısasa KısasWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Yayınları · 20111,476 okunma
Reklam
224 syf.
10/10 puan verdi
·
13 günde okudu
Neden öfkelenmeye hakkımız yok anne ve babamıza? Affetmenin iyileştirici tarafına bizi neden inandırıyorlar? Samimi bir yüzleşme yerine sahte duygular ile yaşamayı neden tercih ediyoruz? Öfkemizin kaynağına ulaşıp hakikati bulma yolunda bedenimizin verdiği sinyallere neden kulak tıkıyoruz? Ağır hastalıklar, erken yaşta ölüm ve intihar; ahlak
Beden Asla Yalan Söylemez
Beden Asla Yalan SöylemezAlice Miller · Okuyan Us Yayınları · 20193,090 okunma
Resim