100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane

Sedat Veyis Örnek

100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane Sözleri ve Alıntıları

100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane sözleri ve alıntılarını, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane kitap alıntılarını, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü , Sanat, Efsane en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
bir şaman giysisinin üzerinde kuş resminin bulunması
Örneğin bir şaman giysisinin üzerinde kuş resminin bulunması, şamanın, bu kuş resminin yardımıyla öte dünyaya uçabileceği şeklinde yorumlanmaktadır.
Sayfa 64 - PDFKitabı okudu
Reklam
Etnoloji ne demek?
Etnoloji sözcüğünün kökü Yunanca e t no s — (halk) ve logia «= (bilim)’dan gelmektedir. Etnoloji, özellikle ilkel diye nitelediğimiz halkları ve bu halkların kültürlerini inceler.
Sayfa 9 - PDFKitabı okudu
Can bedenden çıkmayınca....
Aynı durum ölüm için de söz konusudur, ölen birinin hiç bir yaşama belirtisi göstermeden yatmasının nedeni, o kimseye canlılık veren şeyin, yani ruhunun bedeni terketmesidir. Ancak ruh, rüyada, insanı belli bir süre, ölümde ise tamamen terketmektedir.
Sayfa 25 - PDFKitabı okudu
istekle gerçeğin ayırt edilememesi,
İlkel düşüncede, çoğu zaman, istekle gerçeğin ayırt edilememesi, «insanı salt istekle bir başkasına zarar vermeye» ya da «istediği şeyin benzerinin gerçekte de olacağına» inandırmıştır.
Sayfa 136 - PDFKitabı okudu
...yeryüzünde kültürsüz hiçbir halk, hiçbir topluluk yoktur.Ancak kültürün gelişme basamağı ve derecesi söz konusu edilebilir.
Reklam
Aztekler henüz kundaktayken ölen bebeklerin çiçeklerin ve meyvelerin bulunduğu "Çiçekler Ülkesi"ne giderek, mutlu bir hayat süreceklerine inanırlardı.
Sayfa 123Kitabı okudu
İlkel düşünce ile gelişmiş düşünce arasındaki farklar
İlkel düşünce ile gelişmiş düşünce arasındaki farklardan ilki, ilkel düşüncenin genellikle kritikten yoksun olmasıdır. Duygusal ve saf olan bu düşünce, tıpkı çocuğun düşüncesine benzemektedir (Haekel, 1958, s. 43). Demek oluyor ki, ilkel insan —yani doğaya bağlı insan— «aptal» bir insan değildir; tıpkı çocuğun düşüncesi gibi eğitilmemiş bir düşünceye sahiptir.
Sayfa 21 - PDFKitabı okudu
Nasıl ak büyü amacına varmak için dinden ve dinsel kudretlerden olumlu yönde yararlanıyorsa, kara büyü de olumsuz yönde yararlanmaktadır. Dinin yasakladığı şeyleri yapmaktan çekinmediği gibi, dinin kutsal bildiği şeyleri de saygısızca kullanmakta sakınca görmez. Kısacası dinin karşısındadır: bu yüzden de kara büyü ile uğraşanlara günahkar gözüyle bakılır.
Sayfa 145Kitabı okudu
Endokanibalizm
Endokanibalizm: Ölmüş akrabaların, yakın dostların ve kabile üyelerinin etini yeme âdeti. Bu âdetin temelinde, ölenin etini yemek suretiyle onda varolduğu sanılan özel güçlerin yiyene geçeceği inancı yatmaktadır.
Sayfa 215 - PDFKitabı okudu
Reklam
Ak büyü, çoğunlukla dinden ve dinin kutsal bildiği şeylerden yararlanır. Genellikle din alanında ve din adamlarıyle iş görür; duaya ve kurbana başvurur . Bu büyü, yararlı, göze görülebilen «güc»leri, hatta doğa düzenini kendi alanına çekmeye çabalar.
Sayfa 145Kitabı okudu
«okunmuş» su...
Gelişmiş kültürlerde de görülen bu pratiklerde büyüsel sözler «okunmuş» maddelerin yenilmesi ya da üzerleri yazılı küçük tabletlerin, kâğıt parçalarının yutulması, obje ile büyüsel gücü temasa getiren bir işlem biçimidir.
Sayfa 144 - PDFKitabı okudu
Şaman doğaüstü varlıklarla ilişkiler kurar
Şaman, zararlı cinlerin etkisiyle bedeni belli bir süre için terkeden ruhu bularak onu yeniden hastanın bedenine koymaya uğraşır ya da hastalığa sebep olan cini hastadan uzaklaştırmaya çabalar; bu işleri yapmak için trans durumuna geçer ve böylece doğaüstü varlıklarla ilişkiler kurar.
Sayfa 55 - PDFKitabı okudu
Barbar kime denir?
Antik Çağ’da, Yunanca’dan başka dil konuşanlara «Barbar» denilmekteydi. Bu deyim, Orta Çağ’da da kullanılmıştır. Orta Çağ’da, Batılılar, yerlileri başsız, yılan ayaklı, tek gözlü, ağızsız, taşlara ve şeytana tapan garip masal yaratıkları gibi kabul ediyorlardı.
Sayfa 7 - PDFKitabı okudu
AvustralyalIların ünlü Corroboree Dansları savaşı, avı ve mitik olayları canlandırırlar. Bu dansların figürleri stilize edilmiş ve koreografik yönden kurallara bağlanmıştır. Ölüm ayinlerinde, oyuncular, ölenin öte dünyaya gidişini, öte dünyaya giden yolların tehlikelerini canlandırdıkları gibi, geridekilerin acılarını da belirtmeye çalışırlar.
Sayfa 182 - PDFKitabı okudu
81 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.