100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi

·
Okunma
·
Beğeni
·
60
Gösterim
Adı:
100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi
Baskı tarihi:
Ekim 1988
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Gerçek Yayınevi
İçindekiler
Birinci Bölüm: Yunan Çağından Önce Anadolu Arkeolojisi

İkinci Bölüm: Yunan ve Roma Çağı Sanatı

Üçüncü Bölüm: Türkiye'de Hıristiyan Çağı Sanatı

Dördüncü Bölüm: Türk Çağı Sanatına Giriş

Beşinci Bölüm: Osmanlı Öncesi Anadolu - Türk Sanatı

Altıncı Bölüm: FetihtenÖnce Osmanlı Sanatı

Yedinci Bölüm: Osmanlı Sanatının Klasik Çağı

Sekizinci Bölüm: Osmanlı Sanatının Klasik Çağı Resim ve Diğer Sanatlar

Dokuzuncu Bölüm: Batı Etkisinde Osmanlı Sanatı

Onuncu Bölüm: Türkiye Sanatı Üzerine Genel Yargılar
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
I. Mahmut'un saltanatından itibaren, mimari dekorasyon bütün geleneksel görünüşünü yitirmiş, 18. yüzyılın ikinci yarısından sonra da minyatür ortadan kalkmıştır.
Doğan Kuban
Sayfa 252 - Gerçek Yayınevi
Taş işçiliği Suriye veya Anadolu kaynaklıdır. Ağaç işçiliği Mısır'dan Gürcistan'a kadar uzanan bir çevreden olabilir. Alçı işçiliği İran kaynaklıdır. Aynı şekilde tuğla ve çini dekorasyon çokluk Azerbaycan kaynaklıdır.
Doğan Kuban
Sayfa 153 - Gerçek Yayınevi
Yunan heykelinde daha çok mitolojik konular işlenirken, Roma heykelinde günlük hayata karışan önemli kişilerin heykellerine daha çok yer verilirdi.
Doğan Kuban
Sayfa 58 - Gerçek Yayınevi
Hititlerin tam heykel olarak yaptıkları tek anıtsal heykel kalıntısı Fasıllar'da bulunan yarım kalmış bir büyük insan figürüdür.
Doğan Kuban
Sayfa 24 - Gerçek Yayınevi
Pişmiş toprak yapı malzemesinin, yani genellikle tuğlanın yüzünü dekoratif, belki de koruyucu nedenlerle sırlamak Mezopotamya'da Sümer uygarlığına dayanan eski bir tekniktir.
Doğan Kuban
Sayfa 143 - Gerçek Yayınevi
Yunanlılar heykellerini, bugün gördüğümüz gibi, sadece yontulmuş taş malzeme olarak bırakmazlar, kuvvetli renklerle boyarlardı.
Doğan Kuban
Sayfa 41 - Gerçek Yayınevi
16. yüzyıldan itibaren Batı Anadolu'da Uşak önemli bir halı üretim merkezidir. Uşak diye anılan halıların dekorasyonunda İran'dan gelen yeni bir düzen ortaya çıkar.
Doğan Kuban
Sayfa 235 - Gerçek Yayınevi
Ayasofya sadece o zamana kadar görülmemiş bir teknik cesaret ve iç mekân güzelliği açısından değil, o çağ sanatının bütün yaratma olanaklarını göstermesi açısından da önemli bir sanat ürünüdür.
Doğan Kuban
Sayfa 78 - Gerçek Yayınevi
Osmanlı sanatı, tek merkezli bir sanattır. Etkisinin uzanabildiği yere kadar her yerde sanat üretimi başkentin ortaya koyduklarının derece derece yankısından, yorumundan ya da kopyasından ibarettir.
Doğan Kuban
Sayfa 171 - Gerçek Yayınevi
Gelişmiş şekliyle Ermeni mimarisi teknik açıdan ileri bir taş mimarisidir. İçi moloz, dışı düzgün taş kaplama duvar tekniği Geç Antik geleneğine dayanır.
Doğan Kuban
Sayfa 98 - Gerçek Yayınevi
Yavuz döneminde Topkapı Sarayı'nda yapılan bir köşk insan figürleri ihtiva eden resimlerle süslenmiştir. Özellikle Tekke muhitinde ve sivil mimaride, duvarların hayvan ve bitki motifleriyle, peyzajlarla süslendiğini eski belgelerden okuyoruz.
Doğan Kuban
Sayfa 215 - Gerçek Yayınevi

Kitabın basım bilgileri

Adı:
100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi
Baskı tarihi:
Ekim 1988
Sayfa sayısı:
304
Format:
Karton kapak
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Gerçek Yayınevi
İçindekiler
Birinci Bölüm: Yunan Çağından Önce Anadolu Arkeolojisi

İkinci Bölüm: Yunan ve Roma Çağı Sanatı

Üçüncü Bölüm: Türkiye'de Hıristiyan Çağı Sanatı

Dördüncü Bölüm: Türk Çağı Sanatına Giriş

Beşinci Bölüm: Osmanlı Öncesi Anadolu - Türk Sanatı

Altıncı Bölüm: FetihtenÖnce Osmanlı Sanatı

Yedinci Bölüm: Osmanlı Sanatının Klasik Çağı

Sekizinci Bölüm: Osmanlı Sanatının Klasik Çağı Resim ve Diğer Sanatlar

Dokuzuncu Bölüm: Batı Etkisinde Osmanlı Sanatı

Onuncu Bölüm: Türkiye Sanatı Üzerine Genel Yargılar

Kitabı okuyanlar 8 okur

  • Esin Deniz
  • Zişan Suvay
  • Gülce Yılmaz
  • Beyza Nur Vera
  • Çağhan Keskin
  • feyza bütün
  • Busra
  • Dilan

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%66.7 (2)
9
%0
8
%0
7
%33.3 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0