400 Soruda İslam

10,0/10  (2 Oy) · 
7 okunma  · 
2 beğeni  · 
205 gösterim
Biz, İslam'ı insanlığın birleşmesi, kucaklaşması, güzelin ve iyinin egemen olması için bir rahmet ve sevgi unsuru olarak ortaya koyuyoruz. Ve bunu yaparken, İslam kaynaklarının verdiği bilgilerin dışına çıkmıyoruz. Söylediklerimiz, İslam bilgilerinin, çağlar boyu tekrarladıkları gerçeklerdir. Bizim farkımız, sadece üslûbumuzla sentez tarzındaki yeniliktir. Temel kaynakları bilmeyen cahil ve bedavacı odaklar, bu sentez ve üslûp yeniliğini, İslam'a ilaveler yapmak zannediyorlar. Bu, bilgisizlik ve nasipsizliği ilandan başka şey değildir. Her tespitimizin Kur'an, sağlam sünnet ve onlara dayalı kaynalardaki yerleri gösterilmiştir. Ama, o kaynakları tetkik, ilim ve çile ister. Bedavacı cahillerinse buna yetecek ne ilimleri vardır ne de sabırları.
  • Baskı Tarihi:
    Ocak 2012
  • Sayfa Sayısı:
    336
  • ISBN:
    9789756779330
  • Yayınevi:
    Yeni Boyut Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 9 Alıntı

" Şuna bakıyoruz: Kur'an'da ne var ve bu, Hz.Peygamber tarafından nasıl uygulandı. Bizim için önemli olan budur; şunun bunun ne dediği değil."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 89 - undefined)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 89 - undefined)

"Biz, İslamı Allah'ın gönderdiği ve Peygamber'in yaşadığı berraklık ve güzellik içinde anlamak ve yaşamak istiyoruz."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 89)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 89)

" İslam'ın bu imkanları doğru anlatılmadığı için, nice insanlar telef olmuştur."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 78)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 78)

" Çünkü İslam'a göre bütün yeryüzü mabettir. Allah'la beraber olmak için belirli duvarların arasına girmek şartı yoktur."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 86)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 86)

"Oysaki din, hayatla çelişmek ve insanı yokuşa sürmek için değil, mutluluk vermek için gelmiştir."
Bunun içndir ki, hayatla çelişen ve insanı yokuşa süren durumlarla karşılaştığımızda iki şeyden birine hükmederiz:
1. Kaynak Tanrısal değildir.
2. Tanrısal metin yanlış yorumlanmış ve çarpıtılmıştır.

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 71)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 71)

"İnsan, bir elini en kötü ve en çirkine bulaştırmadan, öbür eliyle en iyi ve en güzeli oluşturamayan bir varlıktır. Beğenmeyenler olabilir ama gerçek budur."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 104 - undefined)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 104 - undefined)

"Gerçeğin yolu herkese açıktır. Elbette ki, bu açık yoldan yürüme zahmetine katlananlar hedefine varır."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 114)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 114)

"Biz şuna inanıyoruz: Kur'an ve onun tebliğcisi Hz. Muhammed (s.a.v), insanoğluna, gelenek ve yorumların bulaştığı lekelerden arındırılmış olarak yeniden tanıtılmalıdır."

400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 120)400 Soruda İslam, Yaşar Nuri Öztürk (Sayfa 120)