Ahmed Adnan Saygun / Doğu-Batı Arası Müzik Köprüsü

Emre Aracı
Makam, Tonal Merkezler ve Tematik Bağlar
''Benim için makam denilen şey bir renktir sadece, elbette ben makamları on yedinci, on sekizinci yüzyıllardaki gibi kullanacak değilim. İstesem öyle de kullanabilirdim ama o zaman çeyrek sesler yüzünden batının bütün çalgıları elimin altından kaçıverirdi. Madem makam benim için sadece bir renk, bir araç, öyleyse ben onu batının tampere on iki ton sistemi içinde serbestçe kullanırım. Böylelikle bütün çalgılar, piyano elimin altına gelir. Eğer halk müziğimiz üzerinde çalışırsam, eski müziğimizi tahlil edip içime sindirirsem, bu teknikle hem memleketimizin müziğini yapmış olurum, hem de müziği evrensel potanın içine oturtmuş olabilirim.''
Sayfa 144 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okuyor
Resim