Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler

Denis Diderot

Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler Yorumları ve İncelemeleri

Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler yorumları ve incelemelerini, Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler kitabı hakkındaki okur görüşlerini , Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler puanlarını 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.

Puan

7.710 üzerinden
49 Kişi · 10 İnceleme
96 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
İki konuşmacı var. Bunlardan biri, Diderot'nun kendisi ve ortak dostlarının eseri hakkında yorumu sorulması üzerine o eserden yola çıkarak oyuncunun nasıl olması gerektiğiyle başlayıp, insan karakterine dek tartışıyorlar. Diderot, çoğunluğun aksine; oyuncunun duyarsız olması gerektiğini, ancak bu şekilde zirveye çıkabileceğini savunarak bu yönde birçok argüman ileri sürüyor. Aykırı olan da bu zira "Bunu sokakta söylesem beni taşlarlar," diye ekliyor.
Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler
Aktörlük Üzerine Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2017229 okunma
96 syf.
5/10 puan verdi
Güzel şeyler de var içinde ama kitabın yarısında falan başlayan bir aşağılama kin nefret kusma seramonisi epey uzun sürüyor zaten ben de burada koptum. Bu adamın (tam hatırlamıyorum ama en az on cilt vardır) ansiklopedisi de çok okunmadı. Nasıl okunsun ki bir yanda savaşlar kıtlıklar devrimler fakirlik ve sağlam rakipler diğer yanda da birkaç bin sayfalık ansiklopedi.
Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler
Aktörlük Üzerine Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2017229 okunma
Reklam
96 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 saatte okudu
Ebru Gökdağ'ın Oyuncunun Akıl ve Duygu Çatışması isimli kitabını okuyordum ve kitapta sık sık Diderot'nun bu eserinden alıntılarla karşılaşınca o kitaba ara verdim ve kütüphanede bulunuyor olmanın avantajıyla aldım bu kitabı elime. Dönemin tiyatro anlayışına aykırı ve sert düşüncelet getiren bir kitapla karşılacağımı biliyordum ama bu kitabın oyunculuk sanatını kökten sorgulamama yol açacağını tahmin etmemiştim doğrusu. Yazar, aktörün sahne üzerinde asla rolü "yaşayamayacağını" illa ki durumunun gerçek hayattan farklı olduğunu anlatıyor. Elbette burada haklı. Ve bu eleştiriyi getirmesindeki sebep dönem itibariyle yavaş yavaş doğalcı oyunculuk anlayışının oturmasıyla birlikte işin bokunun da çıkarılmaya başlanması ve sanattaki gerçeklik ile salt gerçekliğin karıştırılması. Eleştiriyi getirmesindeki sebebi de haklı buluyorum. Lâkin anlayamadığım şey yazarın "doğal oyunculuk"a neden savaş açtığı? Elbette aktörler sahnede birebir o role asla bürünemezler ama rolün kişilik durumuna yaklaşmak için ellerinden geleni yapmalarında bence bir sıkıntı yoktur. Diderot'yu kim kızdırdı bu kadar?
Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler
Aktörlük Üzerine Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2017229 okunma
112 syf.
·
Puan vermedi
Denis Diderot / Aykırı Düşünceler. Denis Diderot, (1713 – 1784), Fransız yazar ve filozoftur. Fransa’nın Champagne ilinin Langres kasabasında doğan Diderot,  aydınlanma çağı’nın en önemli kişiliklerinden biri ve ünlü Ansiklopedi’nin (1772) baş editörüdür. Edebiyat eleştirileri de karakter ve şekil dışında felsefeyi de ortaya koyan kişidir. Diderot, zamanının aykırı düşüncelerine sahip bir kişidir. Farklılığı da burada ortaya çıkmaktadır. Bu eserde edebiyatın önemli alanlarından birisi olan tiyatroyu ve tiyatrodaki oyuncuları diyalog yoluyla değerlendirmektedir. Oyunculuk üzerine aykırı düşünceler alt başlığıyla yayınlanan kitapta, çok açık ve sade bir dille birinci ve ikinci diyaloğu ile vermek istediklerini tamamen anlatmaktadır. #Kitapşuuruinsanlıkşuurudur.
Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler
Aktörlük Üzerine Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2017229 okunma
120 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Tiyatro ve tiyatrocular üzerine yazılmış eser, tıpkı tiyatro eseri gibi karşılıklı konuşma üzerine yazılmış. Iki kişinin karşılıklı konuşması üzerine tasarlanan eserde, doğru soruları soran bir kişi ile o sorulara cevap veren (bir tiyatro eleştirmeni edasıyla) ikinci bir kişi var. Karakterlerin ismi verilmemiş. 1. ve 2. kişi olarak yazılmışlar. Eserin içeriğine gelince; moliere, racine gibi usta tiyatro oyuncular ile onların eserlerine bol bol atıfta bulunulmuş. Sadece tiyatro eserleri değil, roman karakterleri de nasibini almış. :)) Tiyatroya meraklı kişiler için "bir oyuna ve bir oyuncuya nasıl yaklaşılmalı" sorusuna cevap verebilecek bir eserdir diyebilirim.
Aykırı Düşünceler
Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Arya Yayınları · 2012229 okunma
120 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
* Bir kitap daha bitti. Denis Diderot'dan " Aykırı Düşünceler ". Bu okuduğum 2. Diderot kitabı; geçen ayda " Rameau'nun Yeğeni"ni okumuştum. Başka kitabını da okumak isterim, Diderot'yu sevdim . Ama birde ona sormak lazım; okur olarak oda beni sevdi mi ? ( sırıtma bayat bir espri yaptım ) * Çeviri ve dilde bir sorun yok ,
Aykırı Düşünceler
Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Arya Yayınları · 2012229 okunma
Reklam
119 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Dünyanın en kederli felsefecisi denildiğinde tanınması imkansız ama Diderot denildiğinde de ‘Haaaa Şuu’ tepkisinin verilmesine neden olan büyük adam! Bu tepkiyi nereden mi biliyorum? Bir arkadaşımdan. Sizlere tanıttığım bu eserde 1943 yılına ait bir basım ve sitemize de bunu ekledim zaten haricen. Bir de benim eski üniversite yani İstanbul
Aktörlük Hakkında Aykırı Düşünceler
Aktörlük Hakkında Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Maarif Matbaası · 1943229 okunma
120 syf.
·
Puan vermedi
Kitap röportaj şeklinde; birinci ve ikinci kişi diye iki kişinin tiyatro film oyunculuk hakkında sohbet havasında konuşması. Yazar kişileri akıcı bir şekilde konuşturmuş. Birinci kişinin oyunculuk üzerine verdiği oyunlardan sahnelerden verdiği örnekler, anlatmak istediğini çok iyi anlatıyor. İkinci kişinin birinciye sorduğu sorular arada dediği bir kaç cümle birincinin konuşmasını güzel yönlendirmiş. Akıcı kendini okutan bir eser. Okumanızı tavsiye ederim. Özellikler oyunculuğa marağınız ilginiz varsa iyice tavsiye ederim keyifli okumalar.
Aykırı Düşünceler
Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Arya Yayınları · 2012229 okunma
96 syf.
·
Puan vermedi
Denis Diderot'un kaleminden çıkan "Oyunculuk Üzerine Aykırı Düşünceler", tiyatro dünyasına yepyeni bir bakış açısı sunan, adeta bir manifesto niteliğinde bir eser. 18. yüzyılda yazılmış olmasına rağmen, günümüzde de geçerliliğini koruyan ve oyunculuk sanatına dair ufuk açıcı fikirler barındırıyor. Eser, Diderot'un Paradoks isimli oyununun sahnelenmesinin ardından kaleme aldığı mektuplar ve diyaloglar şeklinde kurgulanmış. Bu mektuplarda Diderot, o dönemde hakim olan "doğal oyunculuk" anlayışına karşı çıkarak, duygusal yoğunluk ve içsel tutarlılık üzerine bir oyunculuk teorisi ortaya koyuyor. Diderot'a göre ideal bir oyuncu, sadece metni ezberleyip sahnede robotik bir şekilde sunmamalı. Aksine, canlandırdığı karakterin duygularını derinlemesine hissetmeli ve düşünce dünyasını özümsemeli. Bunu başarabilmek için de yoğun bir çalışma ve araştırma sürecinden geçmeli. Eser boyunca Diderot, duygu ve düşüncenin bedensel ifadesi, metnin yorumlanması, karakter analizi gibi önemli oyunculuk teknikleri üzerine değiniyor. Bunu yaparken de felsefe, psikoloji ve fizyoloji gibi farklı disiplinlerden yararlanıyor. "Oyunculuk Üzerine Aykırı Düşünceler" sadece oyuncular için değil, tiyatroya ilgi duyan herkes için oldukça bilgilendirici ve ilham verici bir eser. Diderot'un akıcı ve sürükleyici üslubu, kitabı okurken adeta bir tiyatro oyununu izliyormuş hissi veriyor.
Oyunculuk Üzerine Aykırı Düşünceler
Oyunculuk Üzerine Aykırı DüşüncelerDenis Diderot · Cumhuriyet Gazetesi Yayınları · 2000229 okunma