Alemin Hükümdarı sözleri ve alıntılarını, Alemin Hükümdarı kitap alıntılarını, Alemin Hükümdarı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
farklı kültürlerde (çin, irlanda veya orta amerika) farklı yörelerden toplanan topraklar üzerinde yükselen anıt taşların (bu yörelerden toplanan topraklar da bu taşların yapımında kullanılmıştır) üzerinde yükselen bir taşın, Maharaja, Thule, Ogygie, Omfalos, Medion (Meidus , Mide) veya Kutub şeklinde isimlendirilen bir hükümdar taş olması ve bu 4 yön, 4 yöre, 4 toprağın, Hermesçilerde asli unsur olan beşinci unsur ile (quinta essentia) veya Esir veya (Akaşa/Ether) ile ilişkilendirilmiştir.
Diğer bir bakış açısına göre şekina sefirot’un sentezidir. Sefirot ağacında sağdaki sutun rahmet, soldaki sutun gazab yönünü temsil eder. Gazab Adaletle Rahmet ise Barış ile alakalıdır. Pisagorcuların Y yarfi ile tasvir ettikleri iki yön ile ya da zahiri olarak ifade edilen Erdem ve Şer arasındaki Herkül mitosu ile, y ada Latinlerde Janus smebolizmi ile semavi ve yer altı (cehennem) kapıları şeklinde iki kapı ile ve Hindularda Ganeşa sembolizmi ile aşağı inen ve yukarı çıkan çevrimsel iki devre ile mukayese edilebilir.
Kabbala Şekina'ya Metatron ismini vermektedir ve sayısal değeri "her şeye gücü yeten" anlamında Şedday ile aynıdır. Bu ismin ibrahimin Tanrısına ait olduğu söylenmektedir.
Orta Çağ’da, otoritenin birbirini tamamlayan her iki tarafının da bir arada bulunduğu bir ifade vardır ki burada hatırlatmaya değerdir: O dönemlerde sık sık "Rahip Yahya’nın Hükümdarlığı" diye isimlendirilen gizemli bir ülkeden bahsedilmekte idi, O zamanlar, söz konusu merkezin ‘dış örtüsünün’ büyük çapta {doğru ya da yanlış bir isimlendirme ile) Nesturiler ve Sabiîlerce teşekkül ettiği bir dönemdir. Gerçekten de, Sabiîler kendilerine “Yahya’nın Mandaîlerİ” ismini vermekte idiler; yani ‘Yahya’nın şakirtleri’. Burada başka bir noktaya daha dikkati çekmek isteriz: İlginçtir ki, dışa kapalı karakterdeki birçok Doğulu gruplar, meselâ İsmaİlîler veya ‘Dağın İhtiyarı’nın şakirtlerinden Lübnan’daki Dürziler’e kadar hepsi de, batıdaki şövalye tarikatleri gibi, ‘Kutsal Topraklar’ın Bekçileri’ ünvanını taşımaktadırlar. Bundan sonra yapacağımız açıklamalar bunun ne anlama geldiğini daha da açık hâle getirecektir. Görünen o ki Saint-Yves, “Agarrtha’nın Tapınakçıları”ndan bahsederken kendisinin bile rahmin edemiyeceği çok yerinde bir isim bulmuştur. Biraz önce kullandığımız ‘dış örtü’ ifadesine şaşırmamak için burada hemen ekleyelim ki, şövalye inisiyasyonunun özü itibarıyla bir Kşatriya inisyasyonu olduğuna dikkat çekmek İsteriz. Bu da, aşk sembolizminin neden bu kadar baskın bir rol oynadığını açıklamaktadır.
Mişkan (ilahi mesken) veya şekina omfalos'un maddi temsili olan taş ve yakubun tanrıyı rüyasında gördüğü sırada başının altında yastık yaptığı ve daha sonra sutün gibi diktiği ve üzerine kutsamak için yağ döktüğü taş ile ilgilidir ve ismi de önceleri omfalos'a, yani delfi tapınağındaki bu taşa, verilen betil ismi, ki beyt-el (tanrının evi) veya beytüllahim (beith-lehem) yani ekmeğin evi ve Luz yani mavi şehir, gök yüzü veya yahudilikte çok gizli bir şehir ile ilgilidir.
Başrahiplik unvani köprü kuran inşa eden kimsedir. Sembolik olarak aracilik gorevini yerine getiren kimse anlamini taşır bu dünya ile yüksek alemler arasinda kopru kuran kişidir. şakravarti tekeri döndüren anlamında olup herşeyin merkezinde yer almak suretiyle bizzat kendisi katilmadan hareketi yönlendiren aristo deyimiyle hareket etmeyen hareket ettirici kutub yani svastika ... ibrani kabbalasinda șekina ve metatrondur. Şekina ilahiligin huzûru anlamindadir. șekina sefirôt un sentezidir. Hayat ağacı yani bunun sağ sütunu rahmet tarafını temsil ederken soldaki sütun gazab yönünü temsil etmektedir gazab adalet, rahmet bArış...