Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Dinin ve Folklorün Kökleri

Altın Dal

James G. Frazer

Altın Dal Sözleri ve Alıntıları

Altın Dal sözleri ve alıntılarını, Altın Dal kitap alıntılarını, Altın Dal en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Küçük Asya”da sıradan bir “kral-rahip”
Krallar, birçok durumda yalnızca rahip olarak değil, yani insanla tanrı arasında bir aracı olarak değil, genellikle insanın elinin uzanamayacağı bir yerde olduğu varsayılan ve ancak insanüstü ve görünmez varlıklara sunulan dua ve kurbanlarla ulaşılabilen iyilikleri kullarına ve kendine tapınanlara verebilecek tanrılar olarak saygı görürlerdi.
Sayfa 19 - YKY Yayınları. 1. Baskı. Eylül 2017. Çev: Mehmet H. Doğan.
Almanya’da yaygın bir sanı vardır: Eğer kuşlar bir kişinin kesilmiş saçlarını ele geçirir de yuvalarını onunla yaparsa, o kişi baş ağrısı çeker, bazen saçlarının döküleceğine inanılır o kişinin.
Sayfa 125 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İmgelem, insanı yerçekimi kadar etkiler, bir doz siyanür kadar kesin biçimde öldürebilir.
Ölümü Dışarı Taşıma
Yaz-ağacı Lent’te Dördüncü Pazar günü getirilir. Bu yüzden, eğer burada benimsenen Mayıs-ağacı açıklaması (yani, onun ağaç-ruhun ya da bitki ruhunun bir bedenleşmesi olduğu) doğruysa, Yaz-ağacı da aynı şekilde ağaç-ruhun ya da bitki ruhunun bir bedenleşmesi olmalıdır. Fakat Yaz-ağacımn bazı durumlarda ölüm tasvirinin bir canlanması olduğunu görmüştük. Dolayısıyla bundan, bu durumlarda ölüm adlı tas virin, ağaç-ruhun ya da bitki ruhunun bir bedenleşmesi olması gerektiği sonucu çıkar. Bu çıkarsama, önce, ölüm tasvirinin parçalarının bitkisel ve hayvansal yaşam üzerinde yaptığına inanılan canlandırıcı ve bereketlendirici etkisiyle doğrulanmaktadır; çünkü bu etkinin, birinci bölümde gördüğümüz gibi, ağaç-ruhun özel bir niteliği olduğu varsayılıyor. Bu çıkarsama, ikinci olarak, şu gözlemlerle de doğrulanıyor: Ölüm tasviri bazen huş ağacının sürgünlerinden, kayın ağacı dalından, dövülmüş tahıl saplarından ya da kendir otundan yapılıyor;bazen da küçük bir ağacın üzerine asılıyor ve para toplayan kızlar tarafından öylece dolaştırılıyor.
Yine, ağaç-ruhları ürünü geliştirir. Mundariler arasında her köyün bir kutsal korusu vardır, "koru tanrıları üründen sorumludur ve bütün büyük tarım şenliklerinde özellikle onurlandırılırlar. " Altın Sahili zencileri arasında bazı yüksek ağaçların dibinde kurban kesme göreneği vardır, bu ağaçlardan herhangi biri kesilirse yeryüzündeki
Sayfa 53 - Em jî dema genimê xwe li hewşê an jî embarê vala dikin, em radihêjin qirşikekî û li ser datînin. Ji bo bereket têkeve. Lê ne dîn ne jî tiştekî dinê nikarê vê tevgerê rave bike. Va ye min sedema vî karî fêhm kir :)). Bixwînin, bibînin!
Ve genellikle bütün o sözüm ona pis hayvanların, en başında kutsal oldukları söylenebilir; yenmemelerinin nedeni kutsal olmalarıydı.
Sayfa 271Kitabı okudu
Reklam
Doğu Afrika'da bir hindistancevizi ağacının yok edilmesine ana katilliği gözüyle bakılır, çünkü ana nasıl çocuğuna hayat ve besin verirse o ağaç da aynı şeyi yapar insanlara.
Ölümü Dışarı Taşıma
Baharın, Yazın ya da Yaşamın, ölümün sürülmesinin bir sonucu olarak geri dönüşü yalnızca ima edilmekte ya da en çok haber verilmektedir. Aşağıdaki törenlerdeyse açıkça temsil edilmektedir. Bohemya’nın bazı bölgelerinde ölüm tasviri, gün batarken yakılır; daha sonra kızlar ormana giderler, ucu yeşil genç bir dal kesip kadın giysileri giydirilmiş bir bebeği onun üzerine asarlar, tümünü yeşil, kırmızı ve beyaz kurdelelerle süslerler ve ellerinde Lito’ları (Yaz) hediyeler toplayarak ve şarkılar söyleyerek alay halinde köye dönerler: Ölümü köyün dışına taşıdık, Yaz’ı köye getiriyoruz.
Ölümü Dışarı Taşıma
Estonyalılar, Shrove Tuesday’in akşamında metsik ya da "ağaç-ruhu” denilen samandan bir figür yaparlar; figüre bir yıl bir erkek ceketi ve şapkası giydirilir, ertesi yıl bir başlık ve etek giydirilir. Bu figür uzun bir direğin tepesine tutturulur ve sevinç çığlıkları içinde köyün bir ucundan bir ucuna taşınır ve ormanda bir ağacın tepesine bağlanır. Bu törenin her türlü talihsizliğe karşı bir koruyucu olduğuna inanılır. Bazen ölmüş gibi yapan bir adamın diriltilmesi oyunu oynanır. Örneğin, Swabia’nın bazı bölgelerinde, Shrove Tuesday günü Dr. Demir-Sakal hasta bir adamın kanını akıtma gösterisi yapar, adam bunun üzerine ölmüş gibi yere düşer; fakat doktor bir borudan adamın içine hava üfleyerek sonunda yaşama döndürür onu.Harz dağlarında, Karnaval bittiğinde, bir adam bir hamur teknesi içine yatırılır ve ağıtlarla bir mezara taşınır; fakat mezarın içine adamın yerine bir bardak brendi konur. Bir konuşma yapılır, daha sonra halk köy otlağına ya da toplantı meydanına döner, orada gömme törenlerinde dağıtılan uzun kil pipolarla tütün içer. Ertesi yıl Shrove Tuesday sabahı brendi kazılarak çıkarılır ve herkesin, dediklerine göre yeniden yaşama kavuşmuş olan brendiden tatmasıyla şenlik başlar.
Reklam
Avrupa'daki Ari ırkın dinsel tarihinde ağaçlara tapınma önemli bir rol oynamıştır. Bundan daha doğal bir şey olamazdı.
Başlangıçta, doğaüstü şeylere, insandan o kadar da üstün gözüyle bakılmıyordu; çünkü bunlar insan tarafından korkutulabiliyor ve isteklerini yapmaya zorlanabiliyordu.
...insan şeklinde bedenleşmiş bir tanrı fikri bize garip görünebilirse de, ilk insan için çok irkiltici bir şey değildir: o, insan-tanrıda ya da tanrı-insanda, tam bir inançla kendisinde de olduğunu ileri sürdüğü aynı doğaüstü güçlerin daha yüksek bir derecesinden başka şey görmemektedir. Bu tür bedenleşmiş tanrılar yabanıl toplumda yaygındır. Bedenleşme geçici ya da devamlı olabilir.
Kesilen saçın üzerine atmadan önce tükürmek, Avrupa'nın bazı bölgelerinde onların cadılarca kullanılmasını önlemek için yeterlidir. Koruyucu büyü olarak tükürme çok iyi bilinen bir şeydir.
Sayfa 128Kitabı okudu
Aricia'nın ağaçları altında uyuyan cam gibi sakin göl Ağaçlar ki loş gölgelerinde Korkunç rahip egemendir, Öldüreni öldürmüş Kendiside de öldürülecek olan rahip. Macaulay
132 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.