Anlamın Buharlaşması Ve Kur'anDücane Cündioğlu

·
Okunma
·
Beğeni
·
688
Gösterim
Adı:
Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an
Baskı tarihi:
Nisan 2011
Sayfa sayısı:
160
ISBN:
9786054322589
Yayınevi:
KAPI
Biz bir metni nasıl anlarız?
Anlama faaliyeti esnasında neler olup biter?
Bir metni 'doğru' olarak anlamak imkânı var mıdır?
Anlam'ı 'doğru' ya da 'yanlış' olmakla nitelemenin ölçütü (nesnel koşulları) var mıdır, varsa, bu ölçüt nesnel bir biçimde gösterilebilir mi?
Anlama ile yorumlama arasındaki fark nedir?
Muhatabın, -metin'le ilişkisi bağlamında- aşmaması gereken bir sınır var mıdır?
Anlam, metnin içinde duran, bizi 'orada' ve 'öylece' bekleyen bir şey midir, yoksa metinle ilişki sırasında ve muhatabın katkılarıyla kendisini ifşa eden bir mahiyete mi sahiptir?
Bir metni, öylece, yani kendinde olarak nasıl idrak edebiliriz?
Bu sual listesi uzatılabilir. Bu suallere cevap vermeyi gerekli gördüğünüz andan itibaren...
Mantık, felsefe, kelam kisacasi herseyden biraz var dili ağır anlaşılması için uzun zamana yayıp uzun sürede okunmasini tavsiye ederim..
Gazali ve birçok kişinin görüşlerine yer vermesi insani etkiliyor.
Bir sözü akletmek, onun manasını anlamayı içerir. Malumdur ki bir sözün sarfedilmesinden maksad, sadece lafızlarının değil, manalarının anlaşılmasıdır. Kuran ise, elbette buna daha layıktır.
Malumdur ki bir sözün sarfedilmesinden maksad, sadece lafızlarının değil, mânâlarının da anlaşılmasıdır.Kur'an (Allah'ın sözü) ise, elbette buna daha layıktır.
Kur'an'ın mucizevî yanı (i'cazı), Arap diliyle nâzil olmasında aranmamalıdır. Çünkü ilahi kelâm'ın özgünlüğü, onun Allah'ın kelâm'ı oluşundadır; o vahiy'dir, tenzil'dir, âlemlerin rabbi tarafından indirilmiştir, mucizevî olan tarafı da hiç kuşkusuz makam-ı ilahî'den indirilmiş olmasındadır.
... öznelcilik, karmaşaya giden bir yolun taşlarını döşemeyi vazife edinenlerin mesleğidir.
Bir kelimenin Arap dilinde ve belli bir dönemde ifade ettiği mânâyı bilmek yeterli değildir; zira bu
kelimenin, Kur'an’da yer aldığı biçimiyle ne tür bir
anlam kazandığını da bilmek gerekmektedir.
Kur'an Arap diliyle, Arapça'yla nâzil olmuştur ve fakat Allah'ın Lisanı şekilinde değil, Allah'ın Kelâmı olarak tesmiye edilir.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Anlamın Buharlaşması Ve Kur'an
Baskı tarihi:
Nisan 2011
Sayfa sayısı:
160
ISBN:
9786054322589
Yayınevi:
KAPI
Biz bir metni nasıl anlarız?
Anlama faaliyeti esnasında neler olup biter?
Bir metni 'doğru' olarak anlamak imkânı var mıdır?
Anlam'ı 'doğru' ya da 'yanlış' olmakla nitelemenin ölçütü (nesnel koşulları) var mıdır, varsa, bu ölçüt nesnel bir biçimde gösterilebilir mi?
Anlama ile yorumlama arasındaki fark nedir?
Muhatabın, -metin'le ilişkisi bağlamında- aşmaması gereken bir sınır var mıdır?
Anlam, metnin içinde duran, bizi 'orada' ve 'öylece' bekleyen bir şey midir, yoksa metinle ilişki sırasında ve muhatabın katkılarıyla kendisini ifşa eden bir mahiyete mi sahiptir?
Bir metni, öylece, yani kendinde olarak nasıl idrak edebiliriz?
Bu sual listesi uzatılabilir. Bu suallere cevap vermeyi gerekli gördüğünüz andan itibaren...

Kitabı okuyanlar 19 okur

  • esra k.
  • Ahmet
  • Nejdet PARAN
  • Recep
  • Hüdanur Yaraşır Dal
  • Aysel
  • Mehmed
  • Sevgi Meydan
  • erkam
  • Ayşe Nurdan Kula

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%40 (2)
9
%0
8
%40 (2)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%20 (1)
2
%0
1
%0