Ayna İz ve Bakış (Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme)

·
Okunma
·
Beğeni
·
13
Gösterim
Adı:
Ayna İz ve Bakış
Alt başlık:
Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme
Baskı tarihi:
Mayıs 2011
Sayfa sayısı:
56
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055585570
Kitabın türü:
Çeviri:
Mesut Keskin
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Avesta Yayınları
Bernhard Waldenfels‘ın “Ayna, İz ve Bakış. Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme“ adlı kitabı Avesta yayınları arasında çıktı. Waldenfels’ın daha önce de “Fenomenolojiye Giriş“ ve „Yabancı Fenomenolojisi“ adlı kitapları Avesta’nın Metabole dizisinde yayımlanmıştı.
Husserl’den Derrida’ya fenomenoloji hareketinin resim kavrayışları, gerçi birlikli ve bütünlüklü olmaktan ziyade ihtilaflıdır; ama resme dair fenomenolojik tefekkür ana hatlarıyla, resmin görülür sıfatlarına yönelir: Maddeye canlılık katan resim, bizzat kendisi olmadığı bir şeyi gösterip temsil eder; mevcut ile namevcut arasında, görülür ile görülmez arasında bir Ara olarak ortaya çıkar. Resmin, maddi olarak mevcut olmayan bir şeyi görülür kıldığı gerçeği, felsefi dikkati resim objesine yoğunlaştırır ki resim objesi, ne zamanda ne de mekanda vardır, fakat yine de resimde görülürdür. Diğer yandan namevcut şeyleri mevcut gösteren resim, imajinasyon ile ilişkilenir. Bu fenomenolojik başlangıçlardan itibaren, “resimlerde görülür-kılma ile sezgisel-görmede görülürleşme arasındaki ilişki”, resim ve bakış fenomenolojisinin alımlama hatlarını biçimlendirirken, Waldenfels’in yaratıcı eserinde bu ilişki, ayna, iz ve bakış düzleminde Yabancı kaynaklı bir responsif fark ile açıklanır.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ayna İz ve Bakış
Alt başlık:
Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme
Baskı tarihi:
Mayıs 2011
Sayfa sayısı:
56
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055585570
Kitabın türü:
Çeviri:
Mesut Keskin
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Avesta Yayınları
Bernhard Waldenfels‘ın “Ayna, İz ve Bakış. Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme“ adlı kitabı Avesta yayınları arasında çıktı. Waldenfels’ın daha önce de “Fenomenolojiye Giriş“ ve „Yabancı Fenomenolojisi“ adlı kitapları Avesta’nın Metabole dizisinde yayımlanmıştı.
Husserl’den Derrida’ya fenomenoloji hareketinin resim kavrayışları, gerçi birlikli ve bütünlüklü olmaktan ziyade ihtilaflıdır; ama resme dair fenomenolojik tefekkür ana hatlarıyla, resmin görülür sıfatlarına yönelir: Maddeye canlılık katan resim, bizzat kendisi olmadığı bir şeyi gösterip temsil eder; mevcut ile namevcut arasında, görülür ile görülmez arasında bir Ara olarak ortaya çıkar. Resmin, maddi olarak mevcut olmayan bir şeyi görülür kıldığı gerçeği, felsefi dikkati resim objesine yoğunlaştırır ki resim objesi, ne zamanda ne de mekanda vardır, fakat yine de resimde görülürdür. Diğer yandan namevcut şeyleri mevcut gösteren resim, imajinasyon ile ilişkilenir. Bu fenomenolojik başlangıçlardan itibaren, “resimlerde görülür-kılma ile sezgisel-görmede görülürleşme arasındaki ilişki”, resim ve bakış fenomenolojisinin alımlama hatlarını biçimlendirirken, Waldenfels’in yaratıcı eserinde bu ilişki, ayna, iz ve bakış düzleminde Yabancı kaynaklı bir responsif fark ile açıklanır.

Kitap istatistikleri

  • 13 defa gösterildi.