Aynadaki Gibi - Sessizlik...

Ingmar Bergman

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
153 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
Bergman'ın filmlerini incelediğimizde 1961- 1963 yılları arasındaki filmlerin önemini görmekteyiz. Çünkü artık olgunluk çağında bir sinemacıdır. Bu yıllarda çekmiş olduğu üç filmle, kendi deyimiyle bir "Trilogie- Üçlü" meydana getirmiştir. Bergman, bu üç filmde aynı temayı işlemiştir, "belirsiz gerçeği bulmak". Aynadaki Gibi filmi bu üçlünün ilkidir. Filmde ruh hastası kadının tanrıyı örümcek olarak görmesi, başka bir karakterin dünyasında tanrının olmadığını söylemesi ve onun tek gerçeğinin babasının olması gibi sahneler, umudun bir nebze de olsa varlığını gösterir. Ancak üçüncü film olan Sessizlik'te tanrı artık susmuştur. İnsanın tanrıya en çok ihtiyaç duyduğu anlarda tanrı yoktur. Burada tanrının yerini aşk ve sevgi almıştır. Çünkü Bergman'a göre aşkın kendisi tanrıdır. Üçlemenin son filmi olan Sessizlik, oda filmleri türünün ve hatta çağdaş sinemanın en güçlü yapıtlarındandır. Tezer Özlü ve Fadıl Taylan çevirisiyle Bilgi Yayınevi'nden çıkan kitapta birinci ve üçüncü filmler yer almaktadır. Metin, filmdeki sahnelerden alınan fotoğraflarla desteklenip daha keyifli olmuş. Sinemaseverler mutlaka okumalı.
Aynadaki Gibi - Sessizlik...
Aynadaki Gibi - Sessizlik...Ingmar Bergman · Bilgi Yayınevi · 199579 okunma
Reklam
Resim