Barış Adlı Çocuk (Bütün Eserleri 6)Sevgi Soysal

·
Okunma
·
Beğeni
·
860
Gösterim
Adı:
Barış Adlı Çocuk
Alt başlık:
Bütün Eserleri 6
Baskı tarihi:
Ekim 2012
Sayfa sayısı:
149
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750501975
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İletişim Yayınları
Yabancılaştırmayı, yabancılaştırılmayı, insancadan kopmanın etkin ve edilgin biçimlerini, insancaya dönme özleminin ve savaşımının çıkar ve çıkmaz yollarını; hem tek tek öykülerin içerisinde, hem de bunların bütünselliğinde kavranan bir diyalektikle sergiler Soysal bu öykülerde…
Serinkanlı bir gözlemcinin nesnel, aktarıcı anlatımı, duygulu, sıcak ve coşkulu bir anlatımla iç içedir. Seçilen anlatım biçimlerinin birinden öbürüne geçişi ve öykülerin dokusuna organik olarak katılmasını sağlayan öğe ise, keskin bir ironi…
Özümlenmiş bir dünya görüşünden, bu görüşün kazandırdığı sağlam bir yöntemden ve öncelikle de gerçek bir edebiyatçının kaleminden çıkmıştır bu öyküler. Kalıcı olmalarına karşın güncel, hatta güncelliğin büyüsüne kapılmaksızın, güncelliklerinden aldıkları güçten ötürü kalıcı olduklarını söyleyebilirim..
Sevgi Soysal’ı yarınlar için kalıcı kılan iki başyapıt tanıyorum: Biri Tante Rosa , öbürü Barış Adlı Çocuk.
Füsun Akatlı
Sevgi SOYSAL – Barış Adlı Çocuk

Sevgi SOYSAL’ın kalemi ile ilk kez tanıştım. Zira son da olmayacak. Hüzünlü bir kalem ve bu hüznü size ilmek ilmek işliyor. Kitapta 14 tane öykü mevcut ki hepsi yazarın gerçek yaşamından kesitler sunmaktadır. Hepsi birbirinden derin ve anlam dolu fakat 6 öyküsü beni oldukça etkiledi.

1. Cellat Fuchs, Kent Halkına Nasıl Karıştı?
2. Deli Tank ve Çocuk
3. Ay’ı Boyamak
4. Savaş ve Barış
5. Barış Adlı Çocuk
6. Bir Aşaç Gibi

Öykü severler için kesinlikle tavsiye ettiğim bir kitap.
Ayrıca Sevgi SOYSAL’ın hayatını da okumanızı öneriyorum.

ALINTILAR;

• "Beslemeler sık sık kovulur. Bir gün kovulan hamile bir besleme, hamile olduğu için kovulan bir besleme ya da besleme olduğu için hamile kalan bir besleme, kovulduğu için besleme olan bir hamile, kovuldu."

• "İnsanlarla görüşmemek uzun bir hayat demektir."

• "Her çocuk babasının oyuncağı olduğunu bilmeli."

• "Ben, istediğim an batıramayacağım gemiyi karasularıma sokmam."

• "Soyut bir şey değildir güven. Bir şeyin yerine konan bir şeyin bir şeye dönüşmesidir."

Herkese keyifli okumalar kitap sever güzel insanlar..
"Ben, istediğim an batıramayacağım gemiyi karasularıma sokmam.."
.
.
.
"Yapıya arkasını dönüp eviçine yerleşmek, bir oluşumun, sürecin bitimini kabullenmek, durmak, durup yaşamak, durarak yaşamak istemiyor."
.
.
.
Sevgi Soysal'ın kalemi ile ilk kez tanıştım..içerisinde 14 öykü bulunan bu kitap ayrıca kendisinin ölmeden önce yayınlanan son eseriymiş..Anladığım kadarıyla öykülerin birçoğu aslında yaşanmış..Daha çok karamsarlık var satırlarda, acımasız gerçeklerle örülü ve daha az merhametin hissedildiği.. En çok "Cellat Fuchs Kent Halkına Nasıl Karıştı?" "Deli Tank ve Çocuk" "Ay'ı Boyamak" öykülerini sevdim..
Birbirinden bağımsız 14 öyküden oluşan bu kitap yarı biyografik özellikler barındırıyor. Soysal, gözlemlerini ince ince dokuyarak aktarıyor. Her öykünün farklı bir kahramanı ve farklı sorunları var. Birey üzerinden toplumu gösteriyor, belki de Sevgi Soysal'ın bireylikten topluma yönelişinin kitabı olabilir. Kitabın kadın kahramanları aslında biziz. Toplumla yaşadığımız o çatışmalar, içsel bungunluklar, dayatmalar, çıkmazlar; ayaklarının üzerinde durma, kendini keşfetme hepsi biziz. Bir yerinden de olsa dokunduk, dokunuyoruz.
Ölen bir insan; baştan bozuk bir yapının yıkılışı.
Sevgi Soysal
Sayfa 31 - Bilgi Yayınevi 1.Basım Ağustos 1976 / "Nasıl Öğreteceğim Köpeğe Aport'u" öyküsünden
O, o kadar değişmez sandığı; o, o kadar alıştığı dünyasından böyle ansızın koparılabileceğini hiç düşünmemişti.
Bu biçimsiz, anlamsız kaya parçalarını edinmek, satın almak için harcanan çabaları, sabah işe giderken ve akşam işten dönerken saatlerce beklenen dolmuş kuyruklarını, "evet efendim"leri, ovuşturulan elleri, beyinlere sinen hesapları, pirinç ayaklı bir salon abajuru alabilmek adına yapılan hasislikler, acıların, açlıkların, ölümlerin yanı başından eşya taksitlerinin yüklediği dalgınlıkla geçip gidivermeleri, değişmesi gereken koltuk yüzleri uğruna söylenen bayağı sözleri, hep daha çok şişen boyun damarlarını, bel ağrılarını, sahte sırıtışların arasında sızan tükürükleri, katılaşan, zalimleşen, tahtalara, madenlere, pirinçlere bakmaktan camlaşan, bir eşya yüzeyi gibi sadece öteki eşyaları yansıtan gözleri düşündü.
Zafire Hanım da fazla üstelemiyor. Aslında bilmemeyi, kötü olanı bilmezlikten gelmeyi kibarlık sayanlardan o. Kızının esrar aldığını hâlâ bilmemezlikten gelecek ve olmuşu olmamış yapacak gücü vardır. Zafire Hanım'ın.
Hep böyle olmuştur bu, böyle bilinmiş böylesi istenmiştir, ne için başlanılmışsa bir şeye, hangi son için, o sonun gelişi doğal sayılır. Bitiş yakınsa, belliyse, sonu ne olduğu unutulmamışsa, kaçırılmamışsa gözden, o son ulaşılabilir varılabilir gibiyse, sona varma, yetişme tutkusu, bitirme kaygısı sarar kişiyi; ama son uzaksa, inanılmayacak, varılmayacak gibisine uzaktaysa, o zaman bu bitmeyecekmiş gibi görünen ilerleme, bu sonsuz çaba büyüler insanı; küçük adımların hastası olunur artık. Artık bu ufak ilerlemeler; o çok uzaktaki bitiş noktasından çok daha önemli, özlenesi olur.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Barış Adlı Çocuk
Alt başlık:
Bütün Eserleri 6
Baskı tarihi:
Ekim 2012
Sayfa sayısı:
149
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750501975
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İletişim Yayınları
Yabancılaştırmayı, yabancılaştırılmayı, insancadan kopmanın etkin ve edilgin biçimlerini, insancaya dönme özleminin ve savaşımının çıkar ve çıkmaz yollarını; hem tek tek öykülerin içerisinde, hem de bunların bütünselliğinde kavranan bir diyalektikle sergiler Soysal bu öykülerde…
Serinkanlı bir gözlemcinin nesnel, aktarıcı anlatımı, duygulu, sıcak ve coşkulu bir anlatımla iç içedir. Seçilen anlatım biçimlerinin birinden öbürüne geçişi ve öykülerin dokusuna organik olarak katılmasını sağlayan öğe ise, keskin bir ironi…
Özümlenmiş bir dünya görüşünden, bu görüşün kazandırdığı sağlam bir yöntemden ve öncelikle de gerçek bir edebiyatçının kaleminden çıkmıştır bu öyküler. Kalıcı olmalarına karşın güncel, hatta güncelliğin büyüsüne kapılmaksızın, güncelliklerinden aldıkları güçten ötürü kalıcı olduklarını söyleyebilirim..
Sevgi Soysal’ı yarınlar için kalıcı kılan iki başyapıt tanıyorum: Biri Tante Rosa , öbürü Barış Adlı Çocuk.
Füsun Akatlı

Kitabı okuyanlar 31 okur

  • Zübeyde Uyutmaz
  • Fikret Pala
  • BilgeSevgi
  • Çağdaş İncesu
  • levent öncel
  • sinem çeşit
  • Dilara Kara
  • Raziye Canan Bilen
  • Seda
  • Erdem Kant

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%11.1 (1)
9
%44.4 (4)
8
%22.2 (2)
7
%0
6
%22.2 (2)
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0