Beyaz Perdedeki Kristal Yalnızlık (İnanç)

·
Okunma
·
Beğeni
·
16
Gösterim
Adı:
Beyaz Perdedeki Kristal Yalnızlık
Alt başlık:
İnanç
Baskı tarihi:
Aralık 2019
Sayfa sayısı:
152
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057651075
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Maarif Mektepleri
Sinema, hayatın farklı yönlerini izleyiciye aktaran büyülü bir sanat dalıdır. İnanç ise sinemanın vazgeçilmez temasıdır. O, her dönemde kristal bir yalnızlık olarak beyaz perdeye yansır. Bu doğrultuda kitapta karşılaştırmalı bir yaklaşımla inancın edebiyat, sosyoloji, psikoloji ve dinler tarihi çerçevesinde sinemadaki izdüşümü ele alınmaktadır.

Dostoyevski, Dede Korkut, Bergman, Dreyer ve Lynch yapıtlarıyla çalışmaya konu olan önemli kişilerdir. Onların yazınsal ve görsel sanat dallarındaki yapıtlarında, inancın bireyde metcezir gibi sancılı gidiş gelişi vardır. İnanç, bu yapıtlar aracılığıyla beyaz perdede bazen şiirsel bir imge bazen de çarmıha gerilen bir sembol olarak ifade bulur. Farklı disiplinler çerçevesinde sinemada inanca bakış, modern dünyanın kalbi yorgun insanı için yeni bir soluklanma olabilir. Dolayısıyla bu metin, kristal yalnızlığı yalın dinginliğe dönüştürme umudunu taşıyanlar için kaleme alınmıştır.
152 syf.
·Beğendi·10/10 puan
Necati Sümer / Beyaz Perdedeki Kristal Yalnızlık -İnanç-
Necati Sümer, 1980 yılında Şanlıurfa'da doğdu. 1999'da Suruç İmam Hatip Lisesini bitirdi. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünden 2003 yılında mezun oldu. Aynı yıl, aynı üniversitede yüksek lisans öğrenimine başladı. 2015 yılında Doçent oldu. Halen Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Sinema, sadece bir eğlence aracı değildir. O aynı zamanda fikirlerin, ideolojilerin, dinlerin ve kültürlerin yansıtıldığı vazgeçilmez bir sanattır. Kitap Maarif Mektepleri tarafından basılmış, bir giriş, dört bölüm ve bir sonuçtan oluşmaktadır. Hacim olarak küçük, ama içeriği bakımından ufuk açıcı bir kitaptır. Hele hele ilahiyat fakültesindeki bir akademisyenin, sinemayı ve sinemadaki din olgusunu sorgulaması düşündürücüdür. Kitaptaki bölümler hocanın, değişik dergilerde yayınlanmış, makalelerinden meydana gelmektedir. Dili anlaşılır, günümüzde sinema o kadar büyülü bir etki yarattı ki, insanlar sinema salonlarını veya evlerinin koltuklarını birer mabet haline getirdiler anlayışıyla herkesin okuyabileceği bir niteliktedir.
Kitabın arka kapağındaki "sinema hayatın farklı yönlerini izleyici aktaran büyülü bir sanat dalıdır. İnanç ise sinemanın vazgeçilmez temasıdır. O, her dönemde kristal bir yalnızlık olarak beyaz perdeye yansır. Bu doğrultuda kitapta karşılaştırmalı bir yaklaşımla inancın edebiyat, sosyoloji, psikoloji ve dinler tarihi çerçevesinde sinemadaki izdüşümü ele alınmaktadır. Dostoyevski Bergman, Dede Korkut Drayer ve Lynch yapıtlarıyla çalışmaya konu olan önemli kişilerdir. Onların yazınsal ve görsel sanat dallarındaki, yapıtlarında inancın bireyde medcezir gibi sancılı gidiş gelişi vardır. İnanç, bu yapıtlar aracılığıyla beyaz perdede, bazen şiirsel bir imge bazen de çarmıha gerilen, bir sembol olarak ifade bulur. Farklı disiplinler çerçevesinde, sinemada inanca bakış modern dünyanın, kalbi yorgun insanı için yeni bir soluklanma olabilir. Dolayısıyla bu metin, kristal yalnızlığı yalın dinginliğe dönüştürme, umudunu taşıyanlar için kaleme alınmıştır" ifadesi kitabı özetlemektedir.
#Kitapşuuruinsanlıkşuurudur.
Günümüzde sinema o kadar büyülü bir etki yarattı ki, insanlar sinema salonlarını veya evlerinin koltuklarını birer mabet haline getirdiler.
Sinema, sadece bir eğlence aracı değildir. O, aynı zamanda fikirlerin, ideolojilerin, dinlerin ve kültürlerin yansıtıldığı vazgeçilmez bir sanattır.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Beyaz Perdedeki Kristal Yalnızlık
Alt başlık:
İnanç
Baskı tarihi:
Aralık 2019
Sayfa sayısı:
152
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057651075
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Maarif Mektepleri
Sinema, hayatın farklı yönlerini izleyiciye aktaran büyülü bir sanat dalıdır. İnanç ise sinemanın vazgeçilmez temasıdır. O, her dönemde kristal bir yalnızlık olarak beyaz perdeye yansır. Bu doğrultuda kitapta karşılaştırmalı bir yaklaşımla inancın edebiyat, sosyoloji, psikoloji ve dinler tarihi çerçevesinde sinemadaki izdüşümü ele alınmaktadır.

Dostoyevski, Dede Korkut, Bergman, Dreyer ve Lynch yapıtlarıyla çalışmaya konu olan önemli kişilerdir. Onların yazınsal ve görsel sanat dallarındaki yapıtlarında, inancın bireyde metcezir gibi sancılı gidiş gelişi vardır. İnanç, bu yapıtlar aracılığıyla beyaz perdede bazen şiirsel bir imge bazen de çarmıha gerilen bir sembol olarak ifade bulur. Farklı disiplinler çerçevesinde sinemada inanca bakış, modern dünyanın kalbi yorgun insanı için yeni bir soluklanma olabilir. Dolayısıyla bu metin, kristal yalnızlığı yalın dinginliğe dönüştürme umudunu taşıyanlar için kaleme alınmıştır.

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Mustafa Parlatan
  • Fatma Zehra Elçiçek
  • Özlem acar

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%100 (3)
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0