Yeni-Ateist Bilim Anlayışının Felsefi ve Sosyolojik Analizi

Bilim Ne Değildir?

Alper Bilgili

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
“Benzer bir çelişkiye son dönemin en çok okunan yazarlarından olan Yuah Noah Harari’nin Sapiens adlı eserinde de rastlanabilir. Harari, bu eserinde insan hakları, özgürlük, eşitlik gibi kavramların bizim yarattığımız mitler olduğunu iddia eder. Ancak hemen sonra Hindu toplumundaki eşitsizliklere dair eleştirel bir yaklaşımda bulunur ve “insanlık onuruna aykırı koşullar” dan yakınır. Bu yazarlar, mantıklarıyla ulaştıkları sonuca (yani Tanrı yoksa ahlaki öğretilerimizin birer illüzyondan ibaret olduğuna) sezgisel olarak direnmektedirler. Muhtemelen etik kuralların olmadığı bir dünyada yaşama fikri onları bilimin rehberliği konusunda tutarsız davranmaya itmektedir.
Doğa bilimleri, Beethoven'in Serdar Ortaç'tan daha iyi bir bestekâr olduğunu ispatlayamaz, şu an rüyada olmadığımızı kanıtlayamaz, insanları gaz odalarında yakmamak gerektiğini öğretemez, hayatımızı neye adamamız gerektiğini belirleyemez.
Reklam
Şurası açıktır ki, bilim, yeni-ateistlere göre dine karşı istismar edilecek bir hazinedir; ateizmle çelişmesi du­rumundaysa kolaylıkla gözden çıkartabilmektedir.
Sayfa 174Kitabı okudu
Yeni-ateistlerin öne çıkan bir diğer özellikleri de üsluplarıdır. Oxford Üniversitesi'nde matematik profesörü olan John Lennox'un dikkat çektiği gibi, yeni-ateistler " gürültücü ve kavgacı" dırlar.
Gerizekalı.
Sovyet Kozmonot Gherman Titov: Uzay'a gittim ve Tanrı'yı görmedim. Bu Tanrı'nın var olmadığı anlamına gelir.
Sayfa 31 - Doğu Kitabevi
Bilişsel yetilerimizin güvenilir olduğunu ispatlamak için, bilime atıfta bulunamayız, çünkü bilim de varlığını, bilişsel yetilerimize güvenebileceğimiz kabulüne borçludur.
Reklam
Aşağılık, pislik, mendebur.
Celal Şengör, tesettürün insan ve toplum yaşamına zararlı olduğuna, dolayısıyla onu yasaklamanın demokrasiye aykırı olmadığına hükmeder.
Sayfa 57 - Doğu Kitabevi
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.
Resim