Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Foucault, Agamben, Hardt-Negri

Biyopolitika: İktidar ve Direniş

Utku Özmakas

Biyopolitika: İktidar ve Direniş Sözleri ve Alıntıları

Biyopolitika: İktidar ve Direniş sözleri ve alıntılarını, Biyopolitika: İktidar ve Direniş kitap alıntılarını, Biyopolitika: İktidar ve Direniş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Disiplin toplumunun esas hedefi, kurumlar ve düzenlemeler vasıtasıyla itaatkar bedenler yaratmaktır.
İsme takılmayın
Bedenleri gasp etmeyi hedefleyen bu mekaniğin görünürde fiziksel bir sınırı yoktur. Foucault, "Hapishanelerin fabrikalara, okullara, kışlalara, hastanelere bunların hepsinin de hapishanelere benzemesinde şaşılacak bir şey var mı?"(1979:228)
Reklam
Bir felsefenin formel nedenini oluşturan şey, hakikatle kurulan belli bir ilişkidir.
Sayfa 71
Anlam saptırması ve dikkati farklı yöne kaydırma
Egemenlerce manipüle edilen anlam dünyası, Çokluğun oluşmasını ve güçlenmesini engelleyecek bir sahte vaatler cenneti kurar. Bu nedenle Çokluk aynı anda hem emek gücü hem anlam hem de iletişim üzerindeki bir mücadeleye hazır olmalıdır; çünkü "Çürümenin ve sömürünün tüm unsurlarını bize dayatan dilsel ve iletişimsel üretim rejimleridir"
Sayfa 304Kitabı okudu
İtaatkar bedenlere sahip özneler bir yandan kendi göreli serbestliklerini bir tür özgürlük olarak deneyimlerler.
Foucault, tarih söz konusu olunca felsefenin en eski ve en temel jestini işe koşar: Şimdiye mesafe alarak şimdiyi düşünmek.
Reklam
Homo Sacer(Kutsal İnsan)
Agamben'in entelektüel veriminin doruk noktası kabul edilen Homo Sacer, bir açmazı temele alarak modern politik yaşamın kalbinde yatan egemenlik mantığını gözler önüne sermeye çalışır. Agamben'in felsefesinin temel amacı, açmazların nasıl işleme konduğunu göstermektir.
Kapitalist toplum için her şeyden daha çok önemli olan biyopolitikaydı,biyolojik olandı,bedensel olandı,maddi olandı.Beden,biyopolitik bir gerçekliliktir;tıp ise biyopolitik bir strateji.
Sayfa 120Kitabı okudu
İktidarın etkilerinden azade bir hakikatten söz etmek mümkün değildir. Foucoult için hakikat, bu saf boş yere konumlanmış ve bütün dünyanın ona göre konumlandırılabileceği deneyaşırı bir gösterilen değildir ;aksine hakikati iktidardan bağımsız olarak düşünmenin yol açtığı sonuçlar, hakikati politikadan ayırarak saf bir mücadele alanı kurgulamaya gider. Ne ki, böylesi bir alan olmadığı gibi iktidar talebinden bağımsız bir mücadele de yoktur.
Sayfa 73 - Ayrıntı Yayınları
İnsan varlık insan-olmayandır; insanlığı bütünüyle yok olmuş biri, sahiden insan olan biridir.
Sayfa 223Kitabı okudu
Reklam
Mülteci sorunu
Agamben, mültecinin ulus-devleti krize sokan bir kavram olduğunu dile getirir.
Sayfa 203Kitabı okudu
Devlet çoklu yönetimsellikler rejiminin hareketli bir etkisinden başka bir şey değildir.
Sayfa 137Kitabı okudu
Açıklanabilir
Agamben biyopolitikayı tamamen ölüm politikasına indirgemektedir. Foucault'nun ya da Hardt ve Negri'nin dikkati çektiği "üretici" veyahut "yaşatmaya dayanan" biyopolitik teknikler, büyük oranda Agamben'in tartışmasının dışında kalır.
Sayfa 197Kitabı okudu
Pastoral İktidar
Pastoral iktidar, aslında din içerisinde örgütlenmiş ve "selamet" sorununu kendisine çatı kılmıştır.
Sayfa 162Kitabı okudu
Michel Foucault
Bugünkü hedef belki de ne olduğumuzu keşfetmek değil, olduğumuz şeyi reddetmektir.
Sayfa 91 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
117 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.