Bunalım

0,0/10  (0 Oy) · 
5 okunma  · 
0 beğeni  · 
268 gösterim
Dünyaya anlamını veren "saltık" usa inancın yıkılmasıyla birlikte, tarihin, insanlığın anlamına inanç, insanın özgürlüğüne, açıkcası insanın kendi bireysel var oluşu ile ortak insanca varoluşunun ussal anlamını sağlama bağlama yetisine inanç da yıkılır.

İnsan bu inancı yitirirse, bu onun "kendini", kendi gerçek varlığını yitirmesinden başka bir şey demek değildir. Bu gerçek varlık, onun apaçık "varım" ile birlikte her zaman sahip olduğu bir şey değildir, o ancak bu doğruluk uğrunda çalışıp didinme, kendini gerçek kılma biçiminde sahip olduğu, olabildiği bir şeydir.

Husserl coğrafi olarak alınacak bir "Avrupalılığı" amaçlamadı. Tersine o Avrupalılığa, kat kat açılan, birleşik bir entelektüel gelişimin sahnesi olan Batı dünyasına değinen tarihsel bir anlam vermek amacındaydı.
- Aron Gurwitsch
  • Baskı Tarihi:
    Mart 2016
  • Sayfa Sayısı:
    192
  • ISBN:
    9786055960056
  • Orijinal Adı:
    Die Krisis der europaischen Wissenschaften und die transzendentale Phanomenologie. Eine Einleitung in die phanomenologische Philosophie.
  • Çeviri:
    Levent Özşar
  • Yayınevi:
    Biblos
  • Kitabın Türü:

Eser, Husserl'in Batı felsefesi ve bilimine gösterdiği alakayı ortaya koyan bir yönde ve insanın akli var oluşunun evveliyatının takibi niteliğinde.

Husserl, akla dayanmış insann kültürel ve tarihsel gelişimi ve içine girdiği buhranların sebeplerini irdeliyor ve birçok kavramı da gözden geçiriyor.

Levent Özşar'ın zorlamayan çevirisi ve her sayfada karşımıza çıkan dipnotlarla birlikte kitabı okumak ve idrak etmek gerçekten olabilecek en iyi düzeyde.

Kitaptan 1 Alıntı

Ayşegül 
26 Eki 2017 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Herşey usun ürünüdür.
Bunalımı ele kalkışta iki genel eğilim göze çarpar. İlki yaşanan sacmalıklardan, sorunlardan,acılardan usu sorumlu tutmak, onun başarısızlığını bahane ederek us dışına yönelmek. Bu bir bakıma özgürlükten, sorumluluktan kaçma eğilimidir...Öteki eğilim usun dünya kurma çabasının gerektirdiği sonsuz eylemi göze almak;usun kendi ettiğini, kendi kendisini eleştirmesine olanak tanımak

Bunalım, Edmund HusserlBunalım, Edmund Husserl