Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş

Melike Belkıs Aydın

Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş Sözleri ve Alıntıları

Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş sözleri ve alıntılarını, Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş kitap alıntılarını, Çağdaş Hukuk Düşüncesine Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
... .. evlilik eyleminin tüm gerçek etkileri nihai olarak psikolojik etkilerdir. ...
Sayfa 109 - İthakiKitabı okudu
Reklam
... Çocuk için baba nasıl yanılmaz, kudretli ise, hukuk da aynı özelliklere sahiptir. ...
Sayfa 83 - İthakiKitabı okudu
Austin
Hukukun mevcudiyeti ile onun erdemli ya da erdemsiz oluşu, farklı şeylerdir. Hukukun var olup olmadığı ayrı bir araştırma konusudur; kabul edilmiş bir standarda uygun olup olmadığı ise farklı bir araştırma konusu. Fiilen var olan bir yasa, biz onu sevmesek de, beğeni ölçütümüzden farklı da olsa, yasadır.
Belirli bir yasaya itaati reddetmek, onun hukuksal statüsünü reddetmeyi gerektirmez.
Reklam
İnsan ne tam iyi ne de tam kötü olduğu için normatif sistemlere ihtiyaç vardır. Herkesin kötü veya herkesin iyi olduğu yerde ahlaka da hukuka da ihtiyaç yoktur.
"Hukukbilimin konusu, pozitif yasadır..: siyaseten üstün olanların, siyaseten altta olanlar için yaptığı yasa." John AUSTIN
Sayfa 15
Pozitif hukuk, yorumlanırken amacı açısından yorumlandığında, olması gereken açısından yorumlanacak ve dolayısıyla olması gereken somut olayda uygulanacaktır. Böylece de olan ve olması gereken ayrılığına son verilerek her iki alan birleştirilmiş olacaktır. Bu tür bir birlikteliği dışlayan pozitivizm, değişen sosyal koşullara yanıt verememekte ve hukukun belirli noktada donmasına yol açmaktadır. Oysa insan ilişkileri dinamiktir.
Marx, hukukun özde bir gölge fenomen, üstyapının bir kısmı olduğu, toplumsal gelişmenin ekonomik temelini meydana getiren üretici güçler ile üretim ilişkilerindeki gelişmenin ürünü olan bir yönetici sınıfın bakış açılarını, gereksinimlerini ve çıkarlarını yansıttığı görüşünü geliştirmiştir.
Reklam
Pozitivist hukuk anlayışı yalnızca hukuk kurallarını kabul ettiği ve ilkeleri reddettiği için, geçerli bir hukuk kuralının bulunmadığı durumlarda yargıcın yargısal takdir kullanması zorunlu olacaktır. Yine pozitivist anlayışa göre, ortada bir hukuk kuralı yoksa hukuksal sorumluluktan da söz edilemez. Oysa hukuk kurallarının uyuşmazlığı sona erdirmede yetersiz kaldığı durumlarda yargıca takdir yetkisi tanınarak, yargıcın davanın taraflarına uygulanacak yeni bir hukuk kuralı yaratması, dolayısıyla belki de, daha önce var olmayan bir sorumluluk doğurması gündeme getirilmiştir. Bu hem demokratik değildir hem de geriye yürümediler aykırıdır.
Erekselci görüşte, ulaşılabilecek en iyi durum, insan onu istediği için gayesi değildir; bilakis, insan bu durumu arzu eder, çünkü o zaten onun doğal gayesidir.
yargısal kararın ya da idari bir işlemin geçerliliğinin nedeni
Yargısal bir kararın ya da idari bir işlemin geçerliliğinin nedeni aslında, kararın bir yargıç tarafından verilmiş olması ya da işlemin bir idareci tarafından gerçekleştirilmiş olması değil, yargıcı kararlar vermeye, idareciyi işlemler gerçekleştirmeye yetkili kılan bir yasanın varlığıdır. Yasaların geçerliliğinin nedeni ise, bir bireye ya da bireyler topluluğuna yasa çıkarma yetkisini veren anayasadır.
Hukuk kurallarının, ahlaka ve adalette aykırı veya içeriklerinin haksız olmasının, geçerlilik açısından bir önemi yoktur.
Sayfa 169
İsveçli, hukuk ve ahlak konularında çalışmış bir felsefeci olan Hagerström'a (1868-1939) göre felsefenin amacı;insan zihninin kendi yarattığı hayaletlerden kurtulmasıdır. Hukuki düşünüş ve hukuk dili, bu tür sahte kavramlarla doludur.
Sayfa 92 - İthaki yayınlarıKitabı okudu
85 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.