Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri

0,0/10  (0 Oy) · 
2 okunma  · 
1 beğeni  · 
63 gösterim
Carl Gustav Jung, tıp ve psikiyatri kökenli bir ruh çözümlemecisi. Ancak onu bir
okul yapan, sembol-bilim alanındaki çalışmaları ve bir de bilinçdışının dinamik
ve yansımalarını çözümlemeye adanmış hayat-eseri. Jung, “ruh”un tanımını
Freud’un öğretilerine sığmayacak kadar genişletmiştir. Bunun için Jung
Freud’dan ‘fazla’dır. Bir bilinç-lilik fanatiği olmayan, karanlıksız aydınlığın
mümkün olmayacağını vurgulayan, modernist ‘akılcı’ zihniyeti ürkütmüş bir
alacakaranlık seyyahıdır. Ona göre insan hayatının esas gailesi, kenidi
tedavisidir. Eksiklerini tamamlamak, çatışmalarını çözümlemek,
zedellenmişliklerinin ıztırabını azaltmak ve dünyayı, yeniden, merkezinde
‘kendisi’ olmak kaydıyla ‘tamam’ etmektir.
  • Baskı Tarihi:
    2015
  • Sayfa Sayısı:
    167
  • Çeviri:
    Abdurrahman Kasapoğlu
  • Yayınevi:
    Mengüceli Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 6 Alıntı

İnsan, henüz ölüp yeni bir hayata başlamadan önce, dünya hayatında da, kalbinin derinliklerinde yeniden doğuşun ve sonsuzluğun izlerini bulabilir.

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman KasapoğluCarl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu

Jung'a göre, Ashâb-ı Kehf kıssasında anlatılan bilinçaltı süreçlerinin benzerleri her insanın bilinçaltında karşılığını bulabilir.
Bu yüzden kıssayı dinleyen herkes, ondan kendisi için bir pay çıkarabilir. Kıssada anlatılan kişilerin kaderiyle kendi kaderi arasında bağ kurmadan edemez. Kıssa, insanın bilinçaltındaki süreçleri aktif hale getirerek bilinç düzeyine çıkarır.

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman KasapoğluCarl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu

Jung, Kehf sûresi hakkmdaki değerlendirmesini şu şekilde sonlandınr:
"Kehf sûresi görünüşte kopuk kopuk, birbirinden bağımsız, simgeci bir yapıya sahiptir. Fakat günümüzde psikoloji bilgisinin artmasıyla, bu sûrede bireyleşme süreci olarak nitelenen ruhsal dönüşümün veya yeniden canlanmanın mükemmel bir tasviri yapıhmştır.''

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 131)Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 131)

Hz. Musa ve Hızır kıssası Jung tarafından yeniden doğuş ve Kendilik'in bilinç ötesi yönünü kusursuz bir şekilde tasvir eden tarihî bir metin olarak değerlendirilmiştir.

Jung, Kehf süresindeki Hızır kıssasıyla ilgili âyetleri esas alarak, zaman zaman da tefsirlere ve tasavvufi verilere başvurarak düşüncelerini temellendirmiştir.

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman KasapoğluCarl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu

İnsan aklına ters gibi görünüşlerin önemsemeksizin ALLAH'ın iradesini onaylaması gerekir.
Bir mü'min ALLAH'ın iradesini sorgulamamalıdır.

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 77 - undefined)Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 77 - undefined)

Jung, Ashâb-ı Kehf kıssasında yaşanan süreçlerin, her insanın bilinçaltında bir karşılığının olduğunu ileri sürer.
Bu yüzden de kıssayı bilinçli ve ciddiye alarak dinleyenlerin, kıssayla kendileri arasında bir ilişki kurma ihtiyacı duyacaklarına işaret eder.

Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 134 - undefined)Carl Gustav Jung'un Kehf Suresi Tefsiri, Abdurrahman Kasapoğlu (Sayfa 134 - undefined)