·
Okunma
·
Beğeni
·
45
Gösterim
Adı:
Cemaat ve Cemiyet
Baskı tarihi:
2019
Sayfa sayısı:
456
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057947338
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
VakıfBank Kültür Yayınları
VakıfBank Kültür Yayınları, sosyoloji disiplininin kurucularından Ferdinand Tönnies’in büyük eseri Cemaat ve Cemiyet’i 132 yıl sonra dilimize kazandırarak Türkiye’nin düşünce hayatına önemli bir katkı sunuyor. Cemaat ve Cemiyet, birliktelik duygularının temel teşkil ettiği cemaatlerin “topluluk” ruhuyla, bireysel yaşamların belirleyici olduğu cemiyet yaşamını, yani modern “toplum”u karşılaştırmalı bir yaklaşımla ele alıyor. Kitap boyunca Tönnies bir yandan ele aldığı karşıtlıkların teorisini geliştirirken, bir yandan da doğal irade ile insan iradesi arasında bir denklem kuruyor. Kırsal-kentsel mekânlarda, geleneksel-modern yaşam formlarında, duygusal-rasyonel ilişkiler ekseninde, insanların davranışlarına hangi unsurların yön verdiğini açıklayan Cemaat ve Cemiyet, sadece Tönnies’in düşünce dünyasını değil, onu takip eden Alman sosyoloji geleneğini de anlamak için çok önemli bir kaynak. Okurlar kapitalizm, bireyselcilik ve kent sosyolojisi gibi alanların, Weber, Sombart ve Simmel gibi düşünürlerin fikrî tohumlarını Cemaat ve Cemiyet’te bulacak…

(Tanıtım Bülteninden)
456 syf.
·Beğendi·10/10
Bizler bugün hala 2019 Türkiyesinde Kamusal Alanın ne olduğunu ve neden gerekli olduğunu konuşuyorken,1887 yılında yazılmış olan bu kitap; neden hala bir "Toplum" olamadığımızı aslında kocaman bir köyde hatta büyük bir mahallede yaşayan bir "Topluluk" olduğumuzu tokat gibi yüzümüze vuruyor. 132 yıl önceden gelen anlamlı bir tokat...
12. Hırslı insan hiçbir şeyi karşılıksız yapmaz. Yaptığı her şeyi karlı olmalı, her zaman kendi menfaatini düşünüyor. Öngörülü insan sadece sonucu düşünür. Görünüşte karşılık almadan pek çok şey yapabilir. Fakat öngörülerinde onları hesaba katar ve değerlerine göre kaydeder. Eylemlerinin nihai bilançosu yalnızca tüm kayıpları telafi etmekle kalmaz, aynı zamanda asıl harcamanın ötesine geçen bir kar gösterir. Bu kar onun hedefidir. Sy:213
Ferdinand Tönnies
Sayfa 213 - Vakıf bank
Akrabalık iradesi ve ruhu evin duvarlarıyla ve fiziksel yakınlıkla sınırlı değildir. Aksine, güçlü ve canlı olduğu en yakın ilişkilerde, evden ve ortak faaliyetlerden uzak bile olsa sadece hatıralarla kendi kendini besleyebilir.
Bir insan,yetenekleri sebebiyle özel, sıradışı veya kullanışlı bir şey, iyi bir zanaatkât, iyi bir asker, iyi bir yazar olabilir, ama iyi insan olamaz.
Gerçek girişimci ve işadamları pek çok kulvarda birbiriyle yarışan koşucular gibidir. Her biri diğerinin önüne geçip hedefe ulaşmayı, yani mallarını mümkün olan en fazla miktarda satmayı ister.
İyilik iradenin gerçekten dostça bir görünüşü, başkalarını gözetme (bir şairin dediği gibi: " En asil ruhun çiçeği"), diğer insanların sevinç ve kederlerine ortak olma, insanın hayatını paylaştığı arkadaşlarına sadakati ve şükranıdır.
1. Anlayış ve uyum aynı şeylerdir. Yani topluluk iradesinin temel biçimleridir. Anlayış bireysel ilişkileri etkileyen, bütünün gücü ve karakteridir. Sy:66
2. Toplum için neslinelerin maliyeti, basitçe, onları üretmede gösterilen çaba ve verilen emektir. Sy:104
3. Para, aslında hiç kimseye hiçbir hak vermez ve para karşısında herkes özgür ve bağımsızdır. Ancak tahlil tamamen hukuki güce dayanmaktadır. Gerçek dünyada bir kişinin, bir başkasının müstakbel emeğini / üretimini elinde tutması mümkün değildir. Bu, sadece hukukta mümkündür. Sy:114
4. Aslında herkes kendini düşünmekte ve geri kalan herkesin aleyhine kendi önemini ve menfaatlerini öne çıkarmaya çalışmaktadır. Kişi, bir başkası için yaptığı herhangi bir iyiliğin karşılığını bekler, hatta talep eder. Sy: 121
5. Toplumdaki tüm kişiler mukayese potansiyeli ve karşılıklı sunulan hizmetlere dayandığı için, görünür Maddi nesnelerle olan ilişkilerin neden öncelikli olduğu anlaşılır hale gelir. Bu ilişkiler içinsak eylemler gerçek bir taban oluşturamaz. Sy: 121
6. Montaigne ‘in sözleriyle: El koymak bir işgalden başka bir şey değildir ve diğerlerinin bundan zarar gördüğü ölçüde, bir gasp eylemidir. Sy:126
7. Çifte takasla artırılabilircek paranın sahibi olan tüccarlar ve sermayedarlar toplumun doğal efendileridir.Toplum onlar uğruna var olmaktadır. Toplum içerisindeki, sermayedar olmayan herkes cansız araçlar gibidir ki bu tam olarak köleliğin özüdür ya da yasal olarak bir hiçlerde. Sy:132
8. Tefecilik de bir kumardır. Çünkü, borcum faizini alabilmeyi bir kenara bırakın, verilen borcum geri ödeneceğinden bile asla emin olunmaz. İş yapmak öncelikle umuda, ikinci olarak da hesaplamaya ve olasılıkların bir araya gelmesine bağlıdır. Eğer başarısızlıklar başarılarla dengelenir ve başarılar başarısızlıklardan ağır gelirse, amaca ulaşılmıştır. Sy: 146-147
9. Doğal iradenin kökeni geçmiştir ve geçmiş o koşullar üzerinden açıklanmalıdır, gerçekleşmekte olan şeylerin mevcut koşullar üzerinden açıklanmasının gerektiği gibi. Akılcı irade ise dayalı olduğu gelecekteki gelişmelere atıfla anlaşılabilir. Doğal irade geleceği çekirdeğinde taşırken, akılcı irade onu soyut bir imge olarak içerir. Sy:174-175
10. “ İnsan alışkanlıklarının çocuğu, kölesidir.” Sy:189
11.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Cemaat ve Cemiyet
Baskı tarihi:
2019
Sayfa sayısı:
456
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786057947338
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
VakıfBank Kültür Yayınları
VakıfBank Kültür Yayınları, sosyoloji disiplininin kurucularından Ferdinand Tönnies’in büyük eseri Cemaat ve Cemiyet’i 132 yıl sonra dilimize kazandırarak Türkiye’nin düşünce hayatına önemli bir katkı sunuyor. Cemaat ve Cemiyet, birliktelik duygularının temel teşkil ettiği cemaatlerin “topluluk” ruhuyla, bireysel yaşamların belirleyici olduğu cemiyet yaşamını, yani modern “toplum”u karşılaştırmalı bir yaklaşımla ele alıyor. Kitap boyunca Tönnies bir yandan ele aldığı karşıtlıkların teorisini geliştirirken, bir yandan da doğal irade ile insan iradesi arasında bir denklem kuruyor. Kırsal-kentsel mekânlarda, geleneksel-modern yaşam formlarında, duygusal-rasyonel ilişkiler ekseninde, insanların davranışlarına hangi unsurların yön verdiğini açıklayan Cemaat ve Cemiyet, sadece Tönnies’in düşünce dünyasını değil, onu takip eden Alman sosyoloji geleneğini de anlamak için çok önemli bir kaynak. Okurlar kapitalizm, bireyselcilik ve kent sosyolojisi gibi alanların, Weber, Sombart ve Simmel gibi düşünürlerin fikrî tohumlarını Cemaat ve Cemiyet’te bulacak…

(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Bülent Yüney
  • ELSA ROSEE
  • Muhammed Ayten
  • Cezmi Ş.

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%50 (1)
9
%0
8
%0
7
%50 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0