Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hayatı-Kişiliği-Şiirleri

Cemil Sıtkı Ez-Zahavi

Mesut Özünlü

Cemil Sıtkı Ez-Zahavi Sözleri ve Alıntıları

Cemil Sıtkı Ez-Zahavi sözleri ve alıntılarını, Cemil Sıtkı Ez-Zahavi kitap alıntılarını, Cemil Sıtkı Ez-Zahavi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
RUBAİLERİNDEN-I
Hatırla beni, yetiş hemen gel de Tren kaçmadan vakit geçmeden Yanımda bulun öldüğüm saatte Bak hâlime, nasıl ölüyorum ben (Arapçadan çeviridir. Şiir şiirle çevrilmiştir.)
Sayfa 140 - Yade Kitap Yayınları
RUBAİLERİNDEN-II
Ne güzeldir şiir! Şayet olursa Etkisi ve yüreğe dokunuşları Bir de temiz olur iyi okunursa Dinle bülbülleri, öten kuşları (Arapçadan çeviridir. Şiir şiirle çevrilmiştir.)
Sayfa 141 - Yade Kitap Yayıncılık
Reklam
Değilse tek taraflı, edilgen, bilgi ve görgüden uzak, kişiliksiz, kültürsüz, sığ, kaba saba ve tembel bir nesille Irak’ın gelişip kalkınması hiçbir zaman mümkün olmayacaktır. Bu nedenle ez-Zahavi, aynen Türkiye’nin Mehmet Akif’i gibi Müslümanları daha çok gaflet, uyuma, cehalet, tembellik ve hurafe üzerinden eleştirir; dahası Irak halkını var gücüyle uyanış ve değişime çağırır: Ey asırları uykuyla heba eden tembel halk! Daha ne kadar cehaletle uyuyacaksın, kalk! Değiştir o sana hiç faydası olmayan âdetleri Bu ne kabalık! Bir huy varken güzellik gibi Bir olamaz insanın kötülükleriyle iyilikleri
Sayfa 87 - Yade Kitap Yayınları
RUBAİLERİNDEN-III
Aman ha, halka hakkıyla hizmet edin! Ona saygı duyun o saygıdeğer biridir Sakın... Sakın ola ona ihanet etmeyin O halk ki, azizdir ve intikam sahibidir (Arapçadan çeviridir. Şiir şiirle çevrilmiştir.)
Sayfa 142 - Yade Kitap Yayınları
Kadının içerisinde olmadığı bir toplum, toplum değil topluluktur. Birlik ve dirlikten uzaktır. Dahası, o toplumun yarısı felç olmuş ve işlevsiz kalmış demektir. Bu nedenle Irak kadını, bütün varlığı ile toplumun içerisinde yer almalıdır. Bu; hem güç birliği, hem uygarlık zarafeti, hem çeşitlilik ve yaratıcılık açısından bir zorunluluktur.
Sayfa 57 - Yade Kitap Yayınları
Tek arzum, hâlâ düşün dolu bir havada kuş olmak Ancak bir âdetim var, sürülerle birlikte uçmamak..
Sayfa 72 - Yade Kitap Yayınları
Reklam
Elbette her siyasi, edebî ve felsefi izm; bir katı duruşun veya tekdüzeliğin tepkisel birikimini ifade eder. Aynı zamanda bir abartıyı da içerisinde barındırır. Ancak bir şeyin abartısı, artısının görülmesine engel değildir. Kiremitçide ne kadar çok kiremit varmış şeklinde bir hayıflanma yersiz ve temelsizdir. Bu bizi kiremite burun kıvırma gibi bir yanlışlığa götürmemelidir. Evimizin çatısı akıyorsa ve bu arıza cahiliye örfünün içerisine hapsedilen dinî değerlerle giderilemiyorsa, elbette feminizmden de ödünç olarak kiremit alınabilir.
Sayfa 58 - Yade Kitap Yayınları
İLMÎ VE EDEBÎ KİŞİLİĞİ
... Felsefenin dine de, tıbba da, siyasete de, bilime de; kısacası her şeye “aklen” bağımsız, bağlantısız ve bağlayıcısız şekilde girme özgürlüğü olmalıdır. Çünkü felsefe bilimsel de değildir dogmatik de... Sadece aklın, mantığın, bilginin, kuşkunun, sorgunun ve hikmetin tam bir özgürlükle içerisinde yüzeceği sınırsız denizdir.
Sayfa 73 - Yade Kitap Yayınları
Müslüman toplumların her yönüyle görüş ve düşüncelerini bir an önce değiştirmeleri, maddeyi manadan, dünyayı ahiretten, aklı ve insanlığı dinden “daha öncelikli” görmeleri gerekmektedir. Çünkü kelime yazılmadan mana oluşmaz. Dünyasını berbat eden ahiretini âbâd edemez. İnsan olmayan Müslüman olamaz. Akıl yokken dine girilemez.
Sayfa 87
Doğanın, ahmakları ayıklamak veya aklını kullanamayanları gerilere atmak gibi gizli bir görevi vardır. Bu nedenle toplumsal seyrin ve değişimin bireysel, yerinde ve zamanında yapılmasını istemektedir. Sözün özü; horozları yerinde, zamanında ve beraberce ötmeyen milletler, dünyanın en gerisinden uyuya uyuya gelmektedirler.
Sayfa 56 - Yade Kitap Yayınları