Çiçek Senfonisi (Toplu Şiirler)Özdemir Asaf

·
Okunma
·
Beğeni
·
5.415
Gösterim
Adı:
Çiçek Senfonisi
Alt başlık:
Toplu Şiirler
Baskı tarihi:
Mart 2013
Sayfa sayısı:
488
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750814907
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
"Özdemir Asaf'ın şairdeki 'ikinci kişi' problemini, ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği, bunu yaparken de, 1950 şiirinin ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür; çelişmeli, oyunlu bir mantık düzeninde mısra sayısını çok kere en aza indirdiği de olur."
-Behçet Necatigil-

"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirginleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asaf'ta düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şiirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı."
-Memet Fuat-

Çiçek Senfonisi - Toplu Şiirler çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biri olan Özdemir Asaf'ın sağlığında yayımladığı yedi şiir kitabını bir araya getiriyor: Dünya Kaçtı Gözüme, Sen Sen Sen, Bir Kapı Önünde, Yumuşaklıklar Değil, Nasılsın, Çiçekleri Yemeyin, Yalnızlık Paylaşılmaz.
Çağdaş Türk şiirinin önemli şairlerinden biri olan Özdemir Asaf’ın şiirlerinde tekdüzelik yoktur. “Artık kimse beni yalnız bırakamaz.” gibi oldukça kısa şiirler yazan şair, bazende bunun tam tersine ‘Giden ’ adlı şiirinde olduğu gibi uzun şiirlerde yazmıştır. Ama uzun şiirleri çok enderdir. Özellikle ‘Dünya Gözüme Kaçtı’ adlı şiir kitabında tek mısralık, ikilikler ve dörtlükler yoğunluktadır. Bu tarz şiirlerinde duygu yoğunluğu da fazladır. Uzun şiir yapmanın maharet olmadığını, verilmek istenen mesajın iki mısrayla da verileceğini gösterir şair.
İlk başlarda eserlerinde genişçe yer tutan aşk, pişmanlık, yalnızlık gibi temalar daha sonra ölüme, tedirginliğe ve karamsarlığa bırakmıştır. Ama esas olarak şiirlerinde kullandığı tema yalnızlıktır. ”Benim söylemek istediğim çırpındığım gecelerde siz yoktunuz” ve “yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılırsa yalnızlık olmaz” diyerek bu temayı kitabının genelinde hissettirmiştir. Şiirlerinde duygu ve düşüncelere ağırlık veren şair hayattaki olaylara karşıda bazen alaycı şiirler kaleme almıştır. Yaşadığı toplumla kendini karşılaştırmasının sonucunda hissettiklerini alaycı bir şekilde ele almıştır.
Günümüzde sosyal medyada özellikle gençlerin kendi aralarında yaptığı paylaşımlarda çokça yer alan Asaf’ın duru ve yoğun anlatımı bunda etkili olmuştur. Çünkü şair saf aşkı en saf biçimiyle okura sunuyordu. Gençler Asaf’ın şiirlerinde kendi söylemek istediklerini bulmuşlardı. İnsanın kendisine doğru kaçtığında yaşadıklarını birebir sunuyor. Hemde az sözcükle çok şeyi anlatabiliyordu. Alaycı şiirler yazdığını da söylediğimiz şair, kendisiyle de alay edebilecek kadar gerçekçiydi. Bu da şiirlerinin doğal ve kendiliğinden olmasını sağlıyordu. Gençliğin Asaf’ı kabul etmesinde önemli bir etkendi bu.
Asaf’ı bir geleneğin içine sığdırmak zordur. Çünkü her şiir kitabında farklı akımlara yönelimleri oluyor. İlk eserinde kelime oyunlarına yer veriyor. Duygu ve düşüncelerini kısa ve öz yazması bakımından bu eserinde Garip akımının yansımaları var diyebiliriz. İkinci eserinde ve birkaç eserinde ise duygular coşkulu bir şekilde lirik olarak veriliyor. Daha sonra ise umutsuzluk ve karamsarlığın etkisi ile alaycı şiirlere ver veriyor eserinde. Ama genel olarak saf şiir içinde tutabiliriz Özdemir Asaf’ı.
Şiirlerinin genelinde kafiye ve ölçüye yer vermeyen şair, birkaç eserinde hece ölçüsünü kullanmıştır:‘Demek’ adlı dörtlüğünde 14’lü hece ölçüsünü kullanmış. “İki İki” adlı şiiri mensur şiir örneğidir. Şairin şiirleri genellikle serbest şiir sınıfına girer.
Sade bir dille yazdığı şiirleri, herkesin rahatlıkla anlayabileceği şekilde yalındır. Sözcüklerin genellikle gerçek anlamlarını kullanması bunda etkilidir. Söz oyunlarına yer verirken bile gerçek anlamlardan yararlanması onun özgün yönünü gösteriyor.
Kısacık şiirlerden oluşan duygulu, üzerinde derin anlamlar taşıdığı için ruhu karmaşık hale getiren kitap. İnceleme 150 karakter olmasa da olur bazı kitaplar tek satıra dünyaları sığdırır.
  • Kürk Mantolu Madonna
    8.9/10 (14.021 Oy)17.393 beğeni39.276 okunma2.082 alıntı164.360 gösterim
  • Küçük Prens
    9.0/10 (9.962 Oy)12.408 beğeni31.581 okunma2.738 alıntı131.807 gösterim
  • Dönüşüm
    8.2/10 (7.802 Oy)8.092 beğeni25.861 okunma615 alıntı125.895 gösterim
  • Sevda Sözleri
    8.8/10 (1.031 Oy)1.219 beğeni3.870 okunma898 alıntı31.419 gösterim
  • Şeker Portakalı
    9.0/10 (6.931 Oy)8.316 beğeni23.101 okunma1.117 alıntı112.132 gösterim
  • Simyacı
    8.5/10 (7.186 Oy)8.099 beğeni23.839 okunma1.861 alıntı101.696 gösterim
  • Satranç
    8.7/10 (8.414 Oy)8.364 beğeni22.683 okunma1.425 alıntı104.835 gösterim
  • Kuyucaklı Yusuf
    8.5/10 (4.566 Oy)4.918 beğeni15.653 okunma808 alıntı54.044 gösterim
  • Uçurtma Avcısı
    9.0/10 (9.108 Oy)10.772 beğeni26.417 okunma1.376 alıntı139.168 gösterim
  • Hayvan Çiftliği
    8.9/10 (6.782 Oy)7.314 beğeni20.453 okunma670 alıntı78.968 gösterim
Özellikle belirtmek isterim ki, sosyal medyada okuduğumuz bir çok şiir sözünün Özdemir Asaf 'a ait olduğu söylenen dizelerin; değişime uğramadan önce ki halini okuduğum için mutlu oldum...

Her konuda şairin düşündürücü dizeleri arasında kaybolmak isteyenlere tavsiye ederim... Okurken mutlaka yüreğinize dokunacak bir şiir ile titreyeceksiniz ve duygularınız sizi anılarınız ile buluşturacak...

Üstadın en çok hoşuma giden şiirleri ise konuştuğu gibi kaleme aldığı dizeleriydi...
Uzun bir süredir okuduğum bir şiir kitabı oldu Özdemir Asaf'ın Çiçek Senfonisi isimli kitabı. Yayıla yayıla okudum ve azami derecede zevk aldım. Kitap Özdemir Asaf'ın tüm şiirlerini içeriyor. Şiirleri genel manada aşk temalı. Dil gayet güzel. Hani bazı şairler gibi kelimelerin ve mısraların arasına saklanmamış Özdemir Asaf. Şiiri okuyorsunuz ve anlıyorsunuz. Ancak bu demek olmasın ki şiirleri basit. Kesinlikle değil. Orhan Veli'de de aynı şey söz konusu idi. Onun da anlatımı yalındı fakat biraz fazla yalındı. Özdemir Asaf yalın ama etkileyici. Neredeyse tüm şiirlerini sevdim ve bu çok iyi bir şey. Sonra bir ara yeniden okur muyum? Kesinlikle okurum. Bu sebeple de kesinlikle tavsiye ederim. İyi okumalar.

http://www.okunmuskutuphane.blogspot.com
Özdemir Asaf,duyguların kaleme alınmış şiire aktarılmış en güzel sahiplerinden biri.O kadar çok konuda o kadar çok şiir yazmış ki bir an kitap hiç bitmeyecek sandım ne yalan söyleyim. :)Şiirde kullandığı yapı o kadar alışılagelmişin dışındaki çoğu şiiri bir bilmece bir muamma sanki.Söz tekrarlarından fazlasıyla yararlanarak insanı sıkmadan şiir yazmak gerçekten büyük bir yetenek.Şiirlerinin yanı sıra sözleriyle de dikkat çeken şairin en bilindik şiirleri Lavinia,2=1,360 derece,Yön,Müzik İçin Övgü,Dokuza Kadar On ve daha niceleri.Dili se gayet akıcı ve anlaşılır olan şairin kitabı fazlasıyla okunmaya değer.
Özdemir Asaf en beğendiğim şairlerdendir.Bu kitabında çok beğendiğim şiirleri vardı ve neredeyse tamamını beğendiğimi söyleyebilirim.Sizde şiir seviyorsanız kesinlikle okumalısınız.
Bir duyguyu satırlar dolusu anlatmak yerine iki cümleyle bazen tek cümle ile anlatabilen bir yetenek. Söz yığını yerine kısa ve öz anlatım benim hep tercihim olmuştur . Nokta atışı yapmak gibi. Bir de mecaz ve nükteli sözleri okuru cezbediyor.
Kütüphanede 3 tane "Çiçek Senfonisi" vardı. Ben bu okuduğum kitabı özellikle seçtim. Çünkü bu kitap okunmamış yaşanmıştı. Benden önce okuyan kişi kitaptaki şiirlerin altını çizmiş ve özellikle de bazılarının yanlarına da ufak ufak notlar eklemişti. Okurken anladım ki bu kitap sadece okunan değil yaşanılan, yaşanılmış şeylere tercüme olan bir dizi şiirler kitabı. Benden önce okuyan kişi kitabı karalamak için değil bence kitaba bir anlam katmak için üzerine not alıp şiirleri kendi yaşamına eşleştirmiş.

Özdemir Asaf'ın bütün şiirlerinin olduğu bir kitap. Zaten şairi tanıyor ve seviyorsanız ekstra bir söz söylemeye gerek yok. Herkes kendinden bir parça bulacaktır. İyi okumalar...
"Özdemir Asaf'ın şairdeki 'ikinci kişi' problemini, ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği, bunu yaparken de, 1950 şiirinin ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür; çelişmeli, oyunlu bir mantık düzeninde mısra sayısını çok kere en aza indirdiği de olur."
-Behçet Necatigil-

"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirginleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asaf'ta düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şiirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı."
-Memet Fuat-

Çiçek Senfonisi - Toplu Şiirler çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biri olan Özdemir Asaf'ın sağlığında yayımladığı yedi şiir kitabını bir araya getiriyor: Dünya Kaçtı Gözüme, Sen Sen Sen, Bir Kapı Önünde, Yumuşaklıklar Değil, Nasılsın, Çiçekleri Yemeyin, Yalnızlık Paylaşılmaz.
bir özdemir asaf sever olarak bu kitabı okumaktan çok büyük zevk aldım . kısa ama derin , karmaşık cümleleri , kendine has imgeleri ile onu okurken her ne kadar kendimizden bir şeyler bulsak da onun tarafından bakarken yazılanların gizemini koruduğunu göreceğiz .
Çiçeklerin akşamlarını
Akşamların çiçekleri
Aydınlatır..

Çiçeklerin adlarını
Birbirlerine benzemezlikleri
Adlandırır.

Biri alır bir güneşi
Öbürüne yıldız sunar,
Biri öbürünü yağmurlandırır.

Bir başkası bir güzelliği
Akıl almaz çalımıyla
Karanlıklandırır.

Bir düğünü aklandırır biri,
Biri bir yalanı silerken
Biri bir ölümü anılandırır.

Biri bekler sabahları,
Biri gündüz diye çıldırır
Bir başkası aydınlığı akşamlandırır.

Biri bağlar-bahçeler içinde nazlı,
Biri kendi kendini doğurur bayırlarda,
Biri kayalıkları ayaklandırır.

Pencereden bakar biri,
Biri el sürdürmez kimseye,
Biri kendini ağaçlandırır.

Tırmanır biri el ermez dikliklere.
Biri yerlere yaslar yüzünü
Topraklandırır.

Biri ordusunu yayar birdenbire
Tarlalara, öbek öbek,
Kanlandırır.

Biri şarkılarla gözleri besler,
Yeşillikleri ve sevgilileri
Umutlandırır.

Çiçekler hep bekler gibidir,
Oysa hiç beklemezler; 
Biri arılandırır, biri kuşlandırır.

Biri rüzgârlandırır gönülleri,
Biri kızdırır soğumuş külleri..
Biri de kendini kucaklandırır.

Biri tek başına yürür yazgısında,
Biri sepetlerde demet demet
Ününü kaldırımlandırır.

Biri vazolandırır kendini salonlarda,
Biri kurur bir kitabın içinde,
Biri de kafes arkasında saksılandırır.

Çiçekler bir şölen yaşamda,
Renklerin en büyük orkestrası..
Dursuz-duraksız çalar her insanda
Sevinci, aldanıyı, ölümü ve yası.
Tek bir olumsuz eleştiriyi bile hak etmeyen şairin, şiir okumayan insana "ulen ben neleri kaçırmışım" dedirtecek türden bir derleme kitabıdır.
İçinde Özdemir Asaf'a ait onlarca şiir barındıran bu kitap,duygularınızı şaha kaldıracak kadar güçlü.
Her satırda ya bir eski sevgili,ya ozlenen ilkokul öğretmeni ya da hiç dertlesemediginiz aileniz yatıyor.
Ben şiir sevmem,okumam demeden önce ön yargılarınızı bir kenarı bırakıp acilen okumaya başlayın
Eğer karariniz kesinse bile yine de alın ve sevdiklerinize hediye edip gulucuk sacmalarina vesile olun :)
Ne güzel insanlar vardı eskiden.
Çocukluğumuzu kaplamışlardı.
Bir masal anlatırlardı
Cinlerden, perilerden,
Büyük annneler, büyük babalar vardı.
O zaman hepsi uzaktı ölümden.
Hem sevdirir hem korkuturlardı.
Acı hikayeleri bile tatlı başlardı
Demek bunun için gittiler hikayelerden.
Ne güzel insanlar vardı eskiden.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Çiçek Senfonisi
Alt başlık:
Toplu Şiirler
Baskı tarihi:
Mart 2013
Sayfa sayısı:
488
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750814907
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
"Özdemir Asaf'ın şairdeki 'ikinci kişi' problemini, ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği, yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği, bunu yaparken de, 1950 şiirinin ortak biçim anlayışından ayrı, özel bir dil kullandığı görülür; çelişmeli, oyunlu bir mantık düzeninde mısra sayısını çok kere en aza indirdiği de olur."
-Behçet Necatigil-

"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu, şiirinin özelliklerini belirginleştirdiği zaman, bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri, duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi, ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış, Özdemir Asaf'ta düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş, özenle işlenmiş, geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin, duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şiirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı."
-Memet Fuat-

Çiçek Senfonisi - Toplu Şiirler çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biri olan Özdemir Asaf'ın sağlığında yayımladığı yedi şiir kitabını bir araya getiriyor: Dünya Kaçtı Gözüme, Sen Sen Sen, Bir Kapı Önünde, Yumuşaklıklar Değil, Nasılsın, Çiçekleri Yemeyin, Yalnızlık Paylaşılmaz.

Kitabı okuyanlar 673 okur

  • Mertcan Tufan
  • Mehmet Akif ARSLANHAN
  • Berna
  • Kadir Kaçmaz
  • Filiz Gül
  • YeterR
  • Çağla Geçim
  • Yağmur
  • Zeynel Bilgin
  • Gray Library

Yaş gruplarına göre okuyanlar

0-13 Yaş
%5.6
14-17 Yaş
%8.7
18-24 Yaş
%27.7
25-34 Yaş
%35.9
35-44 Yaş
%14.3
45-54 Yaş
%5.2
55-64 Yaş
%0.4
65+ Yaş
%2.2

Cinsiyetlerine göre okuyanlar

Kadın
%60.6
Erkek
%39.4

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%53.4 (119)
9
%19.7 (44)
8
%18.8 (42)
7
%4.5 (10)
6
%2.2 (5)
5
%1.3 (3)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0

Kitabın sıralamaları