Cins Dergisi - Sayı 28

8,0/10  (6 Oy) · 
8 okunma  · 
4 beğeni  · 
78 gösterim
  • Baskı Tarihi:
    Ocak 2018
  • Sayfa Sayısı:
    62
  • ISBN:
    3990000048630
  • Yayınevi:
    Periyodik Yayınlar
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 32 Alıntı

mavera 
22 Oca 13:06 · Kitabı okudu · Puan vermedi

İnsanın tartısı bozuktur. Tartıyı düzgün kılacak şey insanın içindeki ahlak yasasıdır..

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 15 - Güray Süngü)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 15 - Güray Süngü)
Ferman Mamedov 
03 Mar 23:17 · Kitabı okudu · 6/10 puan

Tolstoy her şeyden evvel bir yazar olduğunun bilinciyle oturdu eserinin başına, Dostoyevski'nin ise hemen söylemesi gerekenler vardı ve eserinin estetiğini gözetecek halde değildi. Zaten hayatı eserlerini andıran sahnelerle doludur.

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 54)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 54)
Ferman Mamedov 
02 Mar 12:12 · Kitabı okudu · 6/10 puan

Meseleyi bütünüyle idrak edip aynı zamanda eli kalem tutan birine "ne yazdı" sorusu sorulmaz. Çünkü başka bir ihtimal yoktur.

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 43)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 43)

Yılın Ne Yapsa Yaranamayanı: Elif Şafak

Türk asıllı İngiliz roman çorlamacısı. Tanıyorsunuz zaten. Çıkaramayanlar için söyleyelim: Elif Shafak. Aslı böyle. Mevlana ve Şems konulu çok satan romanlarıyla uluslararası ödül lobilerinin belirlediği bütün kriterlere sahip olduğunu göstermek için yıllardır didinip duruyor. Üstelik öyle, İrlanda'da Katolik, Meksika'da Zapata, Avrupa'da Müslüman gibi de değil. Hâkim iktidar neredeyse ondan yana. Nobel için en son, 'ben aslında biseksüelim ama Türkiye'de baskı görüyorum' gibi bir gerizekalılıkla arzı endam etti medyada. Peki, bu kadar kararlı bu kadına niçin ne yapsa yaranamayan diyoruz? Çünkü Nobel'i yine de vermeyecekler. Yazık lan!

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 48)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 48)

"Öyle anlaşılıyor ki zulme uğrayan insanlar bunlar! İdarecilerini sevmeyen, hükümdarlarından bezen insanlar. Onlara zarar vermeyeceğiz. İstila için gelmediğimizi söyleyeceğiz. Başkalarına benzemeyeceğiz. Allah'ın adını yücelteceğiz buralarda. Kök salacağız. Köleleştirmeyecek, özgürleştireceğiz. Adalet ve merhametle yürüyeceğiz."

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 20)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 20)

Mağdur Edebiyatı (!)
Yılın Mağduru: Selahattin Demirtaş
Mağdur tabi. Mapus yatıyor herif sonuçta. Mapusta da kitap yazıyor üstelik. Yani düşünce suçlusu yersen... Hürriyet de yılın en iyi kitaplarından biri seçti üstelik kitabını. Böyle rezil bir körler sağırlar durumu olsa da biz bu özgürlük savaşçısı herifi yılın mağduru seçtik. Hiç öyle 6-7 Ekim Olayları'nda 50'nin üzerinde insanın katili değilmiş gibi. Fırat Sımpil'in, Yasin Börü'nun katili değilmiş gibi üstelik. Yersen.

Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 48)Cins Dergisi - Sayı 28, Kolektif (Sayfa 48)
4 /