Adı:
Davet - Konukseverlik Üstüne
Baskı tarihi:
Aralık 2020
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786053162148
Kitabın türü:
Orijinal adı:
De L'hospitalité: Anne Dufourmantelle Invite Jacques Derrida à Répondre
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayınları
Jacques Derrida’nın 1996’da verdiği “Konukseverlik Üstüne” seminerinden iki oturumla birlikte, seminerleri dinleyen Anne Dufourmantelle’in “Davet” başlıklı metni yer alıyor bu kitapta. Kitabın kendisi bir konukseverlik sahnesi gibi tasarlanmış: Derrida o zaman genç bir felsefeci olan Dufourmantelle’in “davet”ine uymuş, kapısını açtığı seminerinin metnini ona teslim etmiş; Dufourmantelle’in metni de Derrida’nın seminerine kitabın kapısını açmış ve baştan sona eşlik etmiş.

Jacques Derrida felsefe ve edebiyatın klasik metinleri ile güncel gelişmelere aynı anda başvurarak konukseverliğin yasa ve koşullarını sorguluyor; sadece bireysel değil toplumsal düzlemde de koşulsuz bir konukseverliğin mümkün olup olmadığı, nasıl mümkün olduğu üstüne düşünüyor. Felsefenin hayatın anları ya da olayları üzerine düşünmenin bir yolu olduğunu gösteren bu metinler düşünülmemişi bulup çıkarmak, üstüne düşünmek ve düşündürmek isteyen Derrida’nın felsefesi için de uygun bir “giriş kapısı”.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
"Söylemek istemediğim ya da söyleyemediklerimi, söylenmemişleri, yasaklıları, sessizce geçiştirilmişleri, etrafı çevrilmişleri yorumlamak gerekirdi." J. Derrida
"Neresi?" sorusunun yaşı yoktur, geçişlidir, yerle, meskenle, yer-sizlikle kurulan ilişkiyi özü itibariyle sunar ve bizzat işleviyle, düşüncenin nesneyle anlama ilişkisi içerisindeki hâlini reddeder.
Bana öyle geliyor ki, biz şimdiye kadar hiç bu kadar ağır biçimde maddileşmemiş, -ister bakışsal ister elle tutulur olsun- hiç bu kadar nesnenin insafına kalmamış, gerçeğin çamuruna batmamıştık. Kendimizi internetin ağlarına atıyoruz ama oradaki verili, oraya kayıtlı zamanlarla ve yerlerle, etrafımız daha sıkı sarılıyor.
Dil vatandır, yani tüm sürgünlerin, yabancıların, dünyanın tüm göçebe Yahudilerinin ayakkabılarının tabanında beraberlerinde götürdükleridir.
İbranicede "zaman hasıl etmek" ile "davet etmek"in aynı şey olması, zaman elde etmek için iki kişi olması gerektiğini; daha doğrusu ötekinin olması, kökensel öteki tarafından kapının zorlanması gerektiğini gösteren bu tuhaf dil zekâsı neyin nesidir? Gelecek, bize ötekinden gelen, tamamıyla şaşırtıcı olan olarak sunulur. Bu durumda dil benimle öteki arasında mesafeyi ortadan kaldırmaz, bilâkis derinlestirir.
"Öteki insanı öldürmek, 'varım' diyebilmenin imkânsız hale gelmesidir." diye yazar Levinas; o "varım", ''işte buradayım''dır.
Jacques Derrida
Sayfa 70 - Levinas - Öteki - Etik

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Davet - Konukseverlik Üstüne
Baskı tarihi:
Aralık 2020
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786053162148
Kitabın türü:
Orijinal adı:
De L'hospitalité: Anne Dufourmantelle Invite Jacques Derrida à Répondre
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayınları
Jacques Derrida’nın 1996’da verdiği “Konukseverlik Üstüne” seminerinden iki oturumla birlikte, seminerleri dinleyen Anne Dufourmantelle’in “Davet” başlıklı metni yer alıyor bu kitapta. Kitabın kendisi bir konukseverlik sahnesi gibi tasarlanmış: Derrida o zaman genç bir felsefeci olan Dufourmantelle’in “davet”ine uymuş, kapısını açtığı seminerinin metnini ona teslim etmiş; Dufourmantelle’in metni de Derrida’nın seminerine kitabın kapısını açmış ve baştan sona eşlik etmiş.

Jacques Derrida felsefe ve edebiyatın klasik metinleri ile güncel gelişmelere aynı anda başvurarak konukseverliğin yasa ve koşullarını sorguluyor; sadece bireysel değil toplumsal düzlemde de koşulsuz bir konukseverliğin mümkün olup olmadığı, nasıl mümkün olduğu üstüne düşünüyor. Felsefenin hayatın anları ya da olayları üzerine düşünmenin bir yolu olduğunu gösteren bu metinler düşünülmemişi bulup çıkarmak, üstüne düşünmek ve düşündürmek isteyen Derrida’nın felsefesi için de uygun bir “giriş kapısı”.

Kitabı okuyanlar 2 okur

  • ozcn
  • willy wonka

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%50 (1)
8
%0
7
%50 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0