Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye

·
Okunma
·
Beğeni
·
36
Gösterim
Adı:
Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye
Baskı tarihi:
16 Kasım 2015
Sayfa sayısı:
224
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059780421
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yediveren Yayınları
Evrensel devlet tanımlanırken ebedi ve ölümsüz olduğuna dair kuvvetli bir inanış söz konusudur. Bu inanış Osmanlı Devleti'nde "Devlet-i Ebed Müddet" olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak bu düşüncenin kökleri Tanrıdağları'ndan kopup gelen ve çok geniş bir coğrafyada egemenlik kuran Türklerin efsanevi Hakan'ı Oğuz Han'a kadar uzanmaktadır.

Osmanlı Devleti yönetici soyu olan Osmanoğulları "KAYI" boyundan gelmekle Oğuz neslinin taşıdığı "KUT"u, İstanbul'un fethi ile ROMA İmparatorluğu'nun taşıdığı evrensellik mirasını, halifeliği bünyesine almakla da İSLAM DİYARLARININ HİYERARŞİK ÖNDERLİĞİNİ kendisinde toplamış ve bu eşsiz mirası Ortaçağ'dan Yakınçağ'a kadar taşımayı başarabilmiştir.

Osmanlı Devleti'nin "Cihan-şümûl /evrensel" olarak kendi şahsında temsil ettiği evrensel miras, Osmanlı tarihinin uzun süren tarihi içerisinde meydana gelen olaylara farklı bir bakış açısı ile bakılmasını zorunlu kılmaktadır

İnsanlık tarihi boyunca devletlerin sahip oldukları güç nispetince halkın nazarında bazen korku bazen sevgi ile karışık itaat bulmuştur. Devletin görkemi halkın itaati ile doğru orantılıydı. Ancak günümüzde "evrensel devlet" olma arayışının "evrensel zorbalığa" dönüştüğü ile ilgili ciddi şüpheler vardır.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Toynbee'nin ifadesi ile ; "1922 de Türkler kendileri son Osmanlı Türk Roma İmparatorluğunu tahttan indirdiler." . Böylelikle Türkler, dünyanın son evrensel devletine kendi elleriyle son verdiler.
:(((
Bir Müslüman İslâm’ın, akla, mantığa ve yaşama uygunsuzluk göstermeyeceğini bilir. Çünkü bütün bunları ve insanı yaratanın Allah olduğuna iman eder. "Biz Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık" ayeti ile işaret edilen husus bugün Müslümanların düştüğü durumun suçunun İSLAM’da değil İNSAN’da olduğunu göstermektedir. Kendi anladığını İslam budur diye karşı tarafa zorla dayatanlar İslam’ın kötü anılmasına sebep olduğu gibi “din bizi geri bırakıyor” propagandası yapanlara da koz vermektedir.
Alman imparatoru Giyom (Kayser II. Wilhelm) iki kere Osmanlı devletine ziyaret yapmak istediğini iletti. Sultan Abdülhamid şu cevabı verdi: “Eğer iade-i ziyaret talebi yoksa gelebilir”
Allah’ın varlığına inanan bir kişi, “Din” kelimesinden Allah’ın peygamberleri vasıtasıyla bildirdiği nizamı düşünür. Allah’a iman etmeyenler ise dini kontrol altına alınması gereken bir unsur olarak görür ve din ile mücadele eder.
Her ne kadar Şair Yahya Kanuni Sultan Süleyman’a sâhib-i velâyet diye hitap etmiş olsa da Osmanlı Padişahları halifeliği uhdelerine aldıkları halde hiçbir zaman dini de biz temsil ediyoruz iddiasında bulunmamışlardır
“Hz. İbrahim’in yolundan geliyoruz” diyen Yahudiler ve Hristiyanlar bugün neden Hz. İbrahim’in yaptığı Kâbe’yi kutsal kabul etmiyorlar?
İnsanlık tarihi boyunca devletlerin sahip oldukları güç nispetince halkın nazarında bazen korku bazen sevgi ile karışık itaat bulunmuştur. Devletin görkemi halkın itaati ile doğru orantılıydı. Ancak “evrensel devlet” olma arayışının “evrensel zorbalığa” dönüştüğü ile ilgili ciddi şüpheler vardır.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye
Baskı tarihi:
16 Kasım 2015
Sayfa sayısı:
224
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059780421
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yediveren Yayınları
Evrensel devlet tanımlanırken ebedi ve ölümsüz olduğuna dair kuvvetli bir inanış söz konusudur. Bu inanış Osmanlı Devleti'nde "Devlet-i Ebed Müddet" olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak bu düşüncenin kökleri Tanrıdağları'ndan kopup gelen ve çok geniş bir coğrafyada egemenlik kuran Türklerin efsanevi Hakan'ı Oğuz Han'a kadar uzanmaktadır.

Osmanlı Devleti yönetici soyu olan Osmanoğulları "KAYI" boyundan gelmekle Oğuz neslinin taşıdığı "KUT"u, İstanbul'un fethi ile ROMA İmparatorluğu'nun taşıdığı evrensellik mirasını, halifeliği bünyesine almakla da İSLAM DİYARLARININ HİYERARŞİK ÖNDERLİĞİNİ kendisinde toplamış ve bu eşsiz mirası Ortaçağ'dan Yakınçağ'a kadar taşımayı başarabilmiştir.

Osmanlı Devleti'nin "Cihan-şümûl /evrensel" olarak kendi şahsında temsil ettiği evrensel miras, Osmanlı tarihinin uzun süren tarihi içerisinde meydana gelen olaylara farklı bir bakış açısı ile bakılmasını zorunlu kılmaktadır

İnsanlık tarihi boyunca devletlerin sahip oldukları güç nispetince halkın nazarında bazen korku bazen sevgi ile karışık itaat bulmuştur. Devletin görkemi halkın itaati ile doğru orantılıydı. Ancak günümüzde "evrensel devlet" olma arayışının "evrensel zorbalığa" dönüştüğü ile ilgili ciddi şüpheler vardır.

Kitabı okuyanlar 8 okur

  • İbrahim Eren
  • Ahmet Tamer
  • Abdulkadir Tunç
  • Ahmettufan
  • Vedad ali
  • Figen Subaşı
  • Ahmed Efe
  • savaş tuna

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%100 (8)
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0