Din Felsefesine Dair Okumalar 2

Recep Alpyağıl
Allah inkar edilebilir mi? -Hayır edilemez -Niçin? — Çünkü evvelâ vacip bir vücudu sonra da ille-i gaiyeyi inkâr etmek lâzım gelir. Bu ise mümkün değildir. — Vacip vücut ne demektir? — Vücut yani varlık ya vaciptir ve yahut mümkindir. Vacip demek başkasından gelmeyip kendiliğinden olan vücuttur. Mümkün ise başkasından gelen, başka bir sebebe muhtaç olan vücuttur. — Vacip vücudun inkâr edilmesi niçin mümkün olmasın.? — Bunun mümkün olmadığışu delil ile ispat edilir. Ben mevcudum, varım. Binaenaleyh bir şey mevcuttur, bir şey mevcut ise ezelden bir şeyin mevcut olması iktiza eder. Çünkü mevcut olan şey ya kendiliğinden mevcuttur, yahut vücudunu başkasından almıştır. Eğer kendiliğinden mevcut ise anın vücudu vaciptir ve bizzarure daima mevcut olmuştur; ve bu Allah'tır. İsmail Fenni Ertuğrul
Günümüz akademisyen felsefeciler, bilimden daha çok dinin kanıtlarına meydan okumaya eğilimlidirler. Bu, muhtemelen pek çok nedenden dolayı­dır. Bir nedeni, bilimin kendi yapısını gerekçe gösterebileceğinin yanılsaması olabileceğidir. Diğer nedeni, bilimin kültürümüzde çok büyük bir güç olma­sıdır. Yine başka bir nedeni, genelde dinin üniversite toplumu için yabancı bir yaşam formu olması olabilir. O kimseler dine katılmıyorlar ve bütün bu şeylerin ne hakkında olduğunu anlamıyorlar. Bu anlamamazlık, ilginç bir mi­zaca aittir. Bu durum, akademisyenlerin bilim adamları olarak işlerinin on­lardan en keskin nesnellik ve tarafsızlığı istediğini sanma eğilimlerinden kay­naklanıyor. Çünkü akademisyen bir felsefecinin bir dini inanç sahibi olması, onun mesleki yeterliliğine bir şaibe getirecektir!