Düşünbil Dergi Sayı 61

8,7/10  (3 Oy) · 
11 okunma  · 
6 beğeni  · 
78 gösterim
Kötülüğün Maskeleri: Eichmann ve Riviere
Deniz Sayınhan
Ahlakî İdare ve Kötülük Problemi
Jimmy Alfonsa Licon
Çeviren: Hüseyin Sığırcı
Hannah Arendt Felsefesinde Kötülük Problemi
Ece Saraçoğlu
Tanklar Geçicidir, “Dora Maar Au Chat” Ölümsüzdür
Mert Aldemir
Rousseau’nun Vahşî İnsan’ından Shelley’nin Sosyal İnsan’ına, Frankenstein’ın Canavar’ı
Fulya Turhan
Mr. Hyde’ın Truva Atı Olarak Dr. Jekyll

Elif Gül Şahin



Kusursuz Kötülük: Evrimsel Bir Kötülük Açıklaması

Fırat Bircan



Özgür İrade Yanılgısı: İnsan Kötülükten Sorumlu Tutulabilir mi?

Hamza Celalettin Okumuş



Kötülüğün Felsefesi: Kötülük Problemi ve Teodise Üzerine

Murat Keser



Dinin Direğinde Striptiz ya da Kötülüğün Tanrı’yla Dansı

Umut Tuna Doğaner



Kara Şövalye’nin Karizmatik Kötü Adamı Joker

Todd Walters

Çeviren: Hüseyin Sığırcı



Sisifos’un Yaratıcılığa Fısıldadıkları Üzerine

Hazal Ünal



Hegemonya, Devletin İdeolojik Aygıtları ve Eğitim

Beste Çebi



Darian Leader ve Konuşma Tedavisi

Stuart Jeffries

Çeviren: Esra Demirezen



Nietzsche’nin Geleceği

Gülseren Dinvar



Sanat, Edebiyat ve Empati Duygusunu Geliştiriyor mu?

Nick Haslam

Çeviren: Şebnem Ertan



Hegel’i Okumanın Zorluğu Üzerine Düşünmek

Antonio Wolf

Çeviren: Tual Şekercigil



Dedektif Olarak Filozof

Colin Harper

Çeviren: Hüseyin Sığırcı
  • Baskı Tarihi:
    2017
  • Sayfa Sayısı:
    64
  • Yayınevi:
    Düşünbilim Yayınları
  • Kitabın Türü:
Veysel Ayık 
06 Şub 23:53 · Kitabı okudu · 100 günde · Puan vermedi

Dergi beklediğim kalitede değildi,ağır konuların bilindik basit anlatımı ama sosyal medyadan takip ediyorum çeviri ve video çabaları iyi.Herşeye rağmen değerli.

Cansu 
29 Oca 12:19 · Kitabı okudu · Beğendi · 10/10 puan

İyilik kendini tüketeli yıllar oldu, evrensel ahlak yasaları ahlaksızlığa yontuldu. Bu sayıda özellikle kötülük üzerine durulmuş olması bir hayli ilgimi çekti. Aynı şekilde National Geo. da da bu sayıda kötülük/iyilik dediğimiz davranışların yapısal incelemesi mevcut. Bunun üzerinde durmak şundan dolayı ilgimi çekiyor; başta süper kahramanların ortaya çıkışı.Hukuk ve adalet düzeni kötülüğü engellemede etkisiz kaldığında süper kahraman devreye giriyor ve kötüye karşı fiziksel bir güç uygulayarak onu durduruyor genelde sonu ölümle biten bir fiziksel müdahale söz konusu. Peki ya gerçekten kötü olan, uygunsuz ya da ahlaksız olan nedir? En çok izlenenlerden biri olarak Batman Kara Şövalye üçlemesine bakalım. Salt kötülük temsilcisi midir Joker? Veyahut Batman, saf bir iyilik mi sunuyor? Benim naçizane cevabım hayır. Davranışlar tek bir şekilde değerlendirilemez ve etiketlenemez. Toplum kurumsal yapıyı kabul edip devlet örgütlenmesini destekliyorsa anarşist düşünce kötü müdür, aksine anarşist düşünce de vardır ve en az devlet düşüncesi kadar da haklıdır. Nereden baktığımızla çok önemli ve toplumla birebir alakalı.
Bu sayı okunmalı, sevgiler.

Kitaptan 14 Alıntı

Samet Ö. 
 21 Eki 2017 · Kitabı okudu · 8/10 puan

Sürü
Asch deneyi şunu gösterir ki insan pek çok yargısında akıntıya kapılarak hareket eder. Kendisine iyi olarak gösterilmiş bir şeyin iyi, kötü olarak gösterilenin ise kötü olduğuna inanmaya oldukça elverişlidir.

Düşünbil Dergi Sayı 61, KolektifDüşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif
Samet Ö. 
19 Eki 2017 · Kitabı okudu · 8/10 puan

"İyi, bir yanıyla rahatsız edicidir"*

Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 18 - *Franz Kafka, Aforizmalar)Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 18 - *Franz Kafka, Aforizmalar)

Biz iyiyiz siz kötüsünüz
Çocukları oyun kurarken izlediyseniz bu başlangıcı duymuşsunuzdur. " Biz iyiyiz siz kötüsünüz ." Daha oyunun başından kazananı belli eden yani biz iyiyiz oyunun kuralı bu buna göre oynayın ve sonunda biz kazanacağız diyen cümle aynı zamanda bir sonraki oyunda kötü olanlara iyi olma hakkını da veriyor çünkü çocuklardan hiç biri kötü olarak kalmak istemiyor. "Bu el kötü olduysam bir el de ben iyi olmalıyım..."
Yukarıdaki paragraf bir antre ise ilk kapı " ben iyiyim, o kötü olur" kimse kötülüğü üzerine almak istemez. Ben iyiyim o kötü bir yönüyle günlük hayatta çok sık yaptığımız kendi iyiliğimizi başkalarının kötülükleri üzerinden değerlendirmemizin bir örneğidir.

Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 21)Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 21)

Immanuel Kant,aydınlanmanın parolasını insanın kendi aklını bir başkasının kılavuzluğuna başvurmadan kullanmasının oluşturduğunu söylüyordu.

Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 7)Düşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif (Sayfa 7)

Özgür irade fikri bütün toplumlar için temel bir kuruluş dinamiği, üzerine toplum bina edilecek sağlam ve sarsılmaz bir zemin olarak ortaya koyulmuştur, toplumları kuran ve idare eden fikir grubunun başını özgür irade argümanı çeker; özgür iradeyi tartışmaya açmak -ya da onun problemli olduğunu söylemek şöyle dursun, böyle düşünmek dahi-, toplumun altına dinamit yerleştirmekten farksızdır.

Düşünbil Dergi Sayı 61, KolektifDüşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif

Sanat, Edebiyat ve Empati Duygusunu Geliştiriyor Mu? (Nick Haslam)
Sanat ve edebiyat sevmenin iyi insan olmakta yeterli koşul olduğunu varsaymak doğru değildir, yalnızca karmaşık deneyimleri daha iyi algılamayı sağlarlar.

Düşünbil Dergi Sayı 61, KolektifDüşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif

Hannah Arendt Felsefesinde Kötülük Problemi(Ece Saraçoğlu);
Doğumu son derece önemseyen Arendt, her yeni doğan insanın yeni bir başlangıcın habercisi olduğuna inanır. Çünkü her insan, yeni bir şey kurma potansiyeli ile doğar.

Düşünbil Dergi Sayı 61, KolektifDüşünbil Dergi Sayı 61, Kolektif
2 /