Edebiyat Atlası

·
Okunma
·
Beğeni
·
224
Gösterim
Adı:
Edebiyat Atlası
Baskı tarihi:
2019
Sayfa sayısı:
512
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059203968
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dedalus Yayınları
Edebiyat Atlası’nın öncelikli hedeflerinden biri günden güne gücünü yitiren, gözden düşen edebiyatın hayatımızdaki karşılığını yeniden sorgulamak, gündeme getirmek, önemini, vazgeçilmezliğini ortaya koymaktır. Çalışmada, günümüzde gazeteler, televizyonlar ve sosyal medya araçlarıyla çarpıtılan gerçeklerin ancak edebiyatın diliyle hakikate ulaşacağı, insanlığın büyük birikiminin büyük edebî eserlerle geleceğe aktarılacağı örneklenirken, edebiyatsız bir dünyanın nasıl barbar, hoşgörüsüz ve ötekini anlamaktan uzak kaba bir dünya olacağı hatırlatılmaya çalışılmakta.

Edebiyat, insanlar arasında ortak bir duygu, ortak bir dil geliştirirken, gelir geçer olayları aşıp, insanlara değişmez hakikatleri aktarır. Edebiyatın, sanatın birleştirici ortak dili, bizi birbirimize yaklaştırabilir, farklı anlayışlara köprü olabilir, birbirimizin acılarını, sevinçlerini paylaşmamızı sağlayabilir. Büyük edebî eserler; insanı, hayatı, burada bulunuş nedenimizi, arayışlarımızı, özlemlerimizi, sevinç ve acılarımızı anlatırken insanlara ayna olur, kendimizle yüzleşme zemini yaratır.

Çalışma boyunca edebiyatın, okumanın bize neler kazandırdığı vurgulanırken, okurla birlikte bir okuma serüvenine çıkılmakta. Edebiyat Atlası bu yanıyla da bir edebiyat kütüphanesi oluşturmaya çalışanlara teklif ettiği kitaplarla nitelikli bir kütüphane vadediyor.
512 syf.
·4 günde·9/10
Okumanın boş zaman uğraşısı olarak görüldüğü, kültür ve sanata yaşamda çok az yer ayrıldığı hızlı, yorucu ve yıpratıcı bir çağda yaşıyoruz. Karşılığının maddi menfaatlerde arandığı meşgaleler, görsel ve sosyal medya belirliyor tercihlerimizi. Uzun olmayan, kolay anlaşılır metinlerin zirve yaptığı günler yaşıyoruz. Böyle bir ortamda gerçek ve nitelikli edebiyata omuz verenleri görünce bir başka mutlu oluyoruz. Necip Tosun; özellikle son yıllarda yayınlanan pek çok kitap ve dergiyle altın çağını yaşayan öykü türünün çalışkan isimlerinden.Öykü yazıyor, süreli yayınların pek çoğuna yazı yetiştiriyor, kitaplar çıkarıyor, söyleşilere katılıyor. Yazarken bizim yorulduğumuz tüm bu işleri üstelik asli işi memurluktan arta kalan zamanda yetiştiriyor. Bu sabrı, çalışkanlığı ve fedakarlığı takdir etmemek mümkün değil. Necip Tosun’un yeni kitabı ‘Edebiyat Atlası’ Dedalus etiketiyle raflardaki yerini aldı. Yazarın otuz yıllık öykü ve edebiyatla içi içe yaşamının bir yansıması diyebileceğimiz kitap yalnızca öykü değil, hemen her türün dünyadaki ve bizdeki gelişim çizgisini takip etmemizi sağlama yanında, her türün en önemli eserlerinin değerlendirilmesiyle, yayınlanan binlerce kitap içinde bilinçli bir seçim yapmamıza da ciddi katkı veriyor. Edebiyat Atlası’nı  yazma amacını; ‘Bu kitabın öncelikli hedeflerinden biri günden güne gücünü yitiren, gözden düşen edebiyatın hayatımızdaki karşılığını yeniden sorgulamak, gündeme getirmek, önemini vazgeçilmezliğini ortaya koymaktır.’ şeklinde vurgulayan Tosun’un, ‘ …edebiyatsız bir dünyanın nasıl barbar, hoşgörüsüz ve ötekini anlamaktan uzak kaba bir dünya olacağı hatırlatılmaya çalışılmakta’ değerlendirmesi de, onun edebiyat aşkının boyutlarını net bir şekilde ifade ederken, bir zamanlar özellikle de romanın zirvesindeki Rusya’nın, o altın çağlarda dillere destan zulümlerini yapmasına edebiyatın yazık ki mani olamamasını da hatırlamadan edemiyoruz. Necip Tosun, yakından tanıyanların da bildiği gibi oldukça nazik, naif bir insandır, edebiyatın amacına bakışı da ideal olanı, temennisi de güzel ama bu görüş pek de yerini bulmuş gibi gelmedi bana. Geçelim.Kitapta konuların ele alınış biçimi, Necip Tosun’un daha önceki bazı hikaye kuram ve inceleme kitapları paralelinde özetlemeler, nokta atışı hükümlerle oluşturulmuş. Okurken sıkılmıyorsunuz. Seçilen örnekler, başta Mansfield, Borges, Tanpınar, Oğuz Atay vd. gibi önemli isimlere yapılan atıflar dikkatimizi her an ayakta tutan belli başlı amiller. Önce edebiyatın, okumanın önemine değinen Tosun; edebiyatın ahlak, dil gibi kavramlar ile ilişkileri ve edebiyat mahfilleri, yazar okulları, edebiyat dergileri gibi çetrefilli meseleleri ele almış. Edebiyatın hayatımıza neler kattığı, hemen her uğraşıyla bir ilişkisinin olması giriş kısmında bizi karşılayan konular. Her türlü uğraşının sonucunda elde edilecek bir karşılık alma beklentisinin olduğu günümüzde edebiyatsız bir yaşamın boşlukta kalmasının kaçınılmaz olduğu vurgulanır. Kitaptan buna bir örnek verecek olursak, Necip Tosun, Enis Batur’a atıfla, Sezai Karakoç okumadan Ortadoğu’da olup bitenin anlaşılamayacağını vurgular. Bir diğer önemli tespit de çeviri eserler konusundadır. Batı kaynaklı eserler yayıncıların ve çevirmenlerin desteğini alırken, yakın coğrafyamızdaki komşularımızın eserlerine yeterli ilginin gösterilmemesi, bu türden çevirilerin yeterli olmaması  edebiyatımız adına bir eksikliktir. Yazmaya meraklı olanların, yazılarını öncelikle dergilerde yayınlatmak isteyenlerin ne gibi engelleri aşmaları gerektikleri noktasında adeta rehber vazifesi gören Edebiyat Atlası, birçok makalede, ülkemizin edebiyat ortamının bir fotoğrafını çektikten sonra doğruları ve yanlışları masaya yatırır. Pek çok süreli yayında, hikaye türü başta olmak üzere çeşitli türleri, eserleri ve yazarları konu edinen önemli makaleler yayınlayan Necip Tosun, bu ortamları en iyi bilen ve sözü geçen eleştirmenlerdendir aynı zamanda. Adam kayırma, orantısız övme ve yerme, gruplaşma gibi edebiyatımızın baş ağrısı başlıca meseleleri hakkında son derece yerinde tespitlerde bulunan yazarın, bu yanlışları engelleme noktasında umudumuz olduğunu üstüne basa basa vurgulamak istiyorum. Çünkü, tekrar ifade etmemiz gerekirse Necip Tosun edebiyatımızın saygın, sözü geçen, bilgili, çalışkan kalemlerindendir ve birçok olumsuzluğun ortadan kaldırılmasında ya da azaltılmasında etkili bir güce sahip sınırlı sayıdaki aydınımızdan biridir. Okuyanların da ilgisini çekecek ve onları heyecanlandıracak güncel konulardan sonra kitapta, deneme türünden başlayarak hemen her türün ülkemizdeki ve dünyadaki gelişim çizgisi özetlenir, okunması gereken en önemli eserler özlü bir şekilde değerlendirilir, önemli yönleri vurgulanır. Bu makaleler, okuyucuların ilgi duydukları türlerin nereden nereye geldiğini görmelerini ve ömrün yetmeyeceği binlerce eser arasından hangilerini okumaları gerektiğini belirlemeleri açısından da son derece faydalı bir işlevi haiz. Kitabın sürprizlerinden biri de, roman ve hikaye türlerindeki okuma listeleri Bu listelerin, Necip Tosun’un seçtiği birer tavsiye okuma listesi değil, türlerin gelişim çizgilerinin önemli sac ayakları olduğunu ifade etmekte fayda var. Listedeki isimlerden Suat Derviş’ten Kara Kitap’ın alınmasını da son derece olumlu buluyorum, Derviş’in hakettiği değeri ve ilgiyi görmesine, gündeme gelmesine katkısı olacağını umut ediyorum.Türk Edebiyatının yaşayan en önemli isimlerinden biri olan Necip Tosun’un büyük emek ve fedakarlık ürünü ‘Edebiyat Atlası’; okuma ve yazma meraklılarına rehber olma, edebi türlerin gelişim çizgilerini toplu olarak bir arada sunma ve tanıtma gibi amaçları ehil bir kalem tarafından ortaya koyan kıymetli bir eser, okunmasını hararetle öneriyorum...KİTAPTAN...Çağımızda aklın, zekanın her şeyi kavramada yetersiz olduğu görüldü. İşte edebiyat, gerçeğin arkasındaki görünmeyeni, hakikati bize bildirir. Sanat, edebiyat bunun için de sezgimizi harekete geçirir.(…) Dünya, sahteliği, ikiyüzlülüğü, körlüğü geçer akçe yapmaya çalışırken, edebiyat bunu iyiliğe, güzelliğe, samimiyete çevirmenin yollarını açıklar. ( s.14)Edebiyat tarihin atladığı boşlukları doldurur. (…) İnsanlığın büyük ütopyalarını önce büyük edebiyatçılar kurar. ( s. 18-19)Edebiyat asla flörtü kabul etmez apaçık bir evlilik ister. (s.47)Yazınsal türler içerisinde dille ilişkileri en gerilimli olan tür şiirdir. (s.69)Günümüzde edebiyat dünyasındaki en büyük yozlaşma eleştiri kurumunda yaşanıyor. (s. 84)Edebiyatçı etrafında olup biten, gelir geçer olaylara kendini kapamalı, iç dünyasını sadece edebiyata açarak onu bir sanat eseri olarak korumalı, her şeyi içine alarak içinin düzenini, ahengini bozmamalı, orada özenle kendi kozasını örmelidir. (s.98)Yazar, yalnızlığını üzerinden attıkça sosyal çevrelerde itibarı artar ama genellikle yazdıkları kötüleşir.(s.100)Türkiye’deki edebiyat ortamının en temel meselelerinden biri yazar olmayı düşleyen insanların nasıl bir yöntem izleyeceğini bilmemeleri ve yazarlığa giden yolların  belirgin araçlardan, yöntemlerden yoksun olmasıdır. (s. 117)Suç ve Ceza’dan hukuk, psikoloji, sosyoloji gibi disiplinlerin öğreneceği hala çok şey var. (s.310)
1. Don Quijote - Miguel de Cervantes
2. Robinson Crusoe - Daniel Defoe
3. Tom Jones 1.Cilt - Henry Fielding
4. Tristram Shandy - Laurence Sterne
5. Genç Werther'in Acıları - Goethe
6. Aşk ve Gurur - Jane Austen
7. Kırmızı ve Siyah - Stendhal
8. Goriot Baba - Honore de Balzac
9. Yevgeni Onegin - Aleksandr Puşkin
10. Sefiller - Victor Hugo
11. Monte Cristo Kontu - Alexandre Dumas
12. Ölü Canlar - Nikolay Vasilyeviç Gogol
13. İki Şehrin Hikayesi, Büyük Umutlar - Charles Dickens
14. Jane Eyre - Charlotte Brontë
15. Uğultulu Tepeler - Emily Brontë
16. Babalar ve Oğullar - Ivan Sergeyeviç Turgenyev
17. Moby Dick - Beyaz Balina - Herman Melville
18. Suç ve Ceza, Yeraltından Notlar – Dostoyevski
19. Madame Bovary - Gustave Flaubert
20. Savaş ve Barış - Anna Karenina - Lev Nikolayeviç Tolstoy
21. Huckleberry Finn'in Maceraları - Mark Twain
22. Çılgın Kalabalıktan Uzak - Thomas Hardy
23. Hayvanlaşan İnsan, Meyhane - Emile Zola
24. Bir Kadının Portresi - Henry James
25. Tanrılar Susamışlardı - Anatole France
26. Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde
27. Karanlığın Yüreği - Joseph Conrad
28. Açlık - Knut Hamsun
29. Zeno'nun Bilinci - Italo Svevo
30. Sis - Miguel de Unamuno
31. Ana - Maksim Gorki
32. Kalpazanlar - André Gide
33. Kayıp Zamanın İzinde - Marcel Proust
34. Malte Laurids Brigge'nin Notları - Rilke
35. Büyülü Dağ (2 Cilt Takım) - Thomas Mann
36. Martin Eden - Jack London
37. Boncuk Oyunu - Hermann Hesse
38. Berlin - Aleksander Meydanı - Alfred Döblin
39. Hindistan'a Bir Geçit, Meleklerin Uğramadığı Yer - E. M. Forster
40. Ses ve Öfke - William Faulkner
41. Niteliksiz Adam 1 - Robert Musil
42. Ulysses - James Joyce
43. Dalgalar, Deniz Feneri - Virginia Woolf
44. El Greco'ya Mektuplar, Zorba - Nikos Kazancakis
45. Dava - Franz Kafka
46. Arkadaş - Panait Istrati
47. Doktor Jivago - Boris Pasternak
48. Usta ile Margarita - Mihail Bulgakov
49. Drina Köprüsü - İvo Andriç
50. Cesur Yeni Dünya, Ses Sese Karşı- Aldous Huxley
51. Gecenin Sonuna Yolculuk - Louis Ferdinand Celine
52. Gün Doğarken Bülbül Susar - Elsa Triolet
53. ABD / 42. Enlem (1.kitap), ABD - 1919 (2.kitap), U.S.A. / Büyük Para (3.kitap) - John Dos Passos
54. Muhteşem Gatsby - F. Scott Fitzgerald
55. Nadja - Andre Breton
56. Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok - Erich Maria Remarque
57. Kibar Semtler - Louis Aragon
58. Yaşlı Adam ve Deniz (İhtiyar Balıkçı) - Ernest Hemingway
59. Solgun Ateş, Saydam Şeyler - Vladimir Nabokov
60. Gece Uçuşu - Antoine de Saint-Exupéry
61. İnsanlık Durumu - André Malraux
62. Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu - John Steinbeck
63. Kör Baykuş - Sadık Hidayet
64. Hayvan Çiftliği - George Orwell
65. Hadrianus'un Anıları - Marguerite Yourcenar
66. Power and the Glory – Graham Greene
67. Körleşme - Elias Canetti
68. Ve Durgun Akardı Don (4 Kitap Takım) - Mihail Şolohov
69. Bulantı - Jean-Paul Sartre
70. Üçleme - Samuel Beckett
71. Tatar Çölü - Dino Buzzati
72. Ay ve Şenlik Ateşleri - Cesare Pavese
73. Yanardağın Altında - Malcolm Lowry
74. Derviş ve Ölüm - Meşa Selimoviç
75. Sineklerin Tanrısı - William Golding
76. Saray Gezisi, Şevk Sarayı, Şeker Sokağı - Necib Mahfuz
77. Tarçın Kokulu Kız, Gecenin Çobanları - Jorge Amado
78. Justine, Balthazar, Mountolive, Clea - Lawrence Durrell
79. Yabancı - Albert Camus
80. Seksek - Julio Cortazar
81. Herzog - Saul Bellow
82. Ve O Hiçbir Şey Demedi - Heinrich Böll
83. Pedro Paramo - Juan Rulfo
84. Çavdar Tarlasında Çocuklar - J. D. Salinger
85. Mezbaha No. 5 - Kurt Vonnegut
86. Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu - Italo Calvino
87. Tiffany'de Kahvaltı - Truman Capote
88. Malina - Ingeborg Bachmann
89. Değişme - Michel Butor
90. Fransız Teğmenin Kadını - John Fowles
91. Yüzyıllık Yalnızlık - Gabriel Garcia Marquez
92. Teneke Trampet - Günter Grass
93. Gün Olur Asra Bedel - Cengiz Aytmatov
94. Artemio Cruz'un Ölümü - Carlos Fuentes
95. Odun Kesmek - Thomas Bernhard
96. Gülün Adı - Umberto Eco
97. Kent ve Köpekler - Mario Vargas Llos
98. Yaşam Kullanma Kılavuzu - Georges Perec
99. Afrikalı Leo, Semerkant - Amin Maalouf
100. Kızıl Darı Tarlaları - Mo Yan
Necip Tosun
Sayfa 429 - Dedalus Yayınları
1. İntibah - Namık Kemal
2. Felatun Bey ile Rakım Efendi - Ahmet Mithat
3. Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem
4. Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat - Şemsettin Sami
5. Turfanda mı Yoksa Turfa mı ? - Mizancı Murad
6. Sergüzeşt - Samipaşazade Sezai
7. Zehra - Nabizade Nazım
8. Udî - Fatma Aliye
9. Âmâk-ı Hayal - Filibeli Ahmet Hilmi
10. Mürebbiye - Hüseyin Rahmi Gürpınar
11. Küçük Paşa - Ebubekir Hazım Tepeyran
12. Aşk-ı Memnu - Halit Ziya Uşaklıgil
13. Eylül - Mehmet Rauf
14. Zavallı Necdet - Safvet Nezihi
15. Sinekli Bakkal - Halide Edip Adıvar
16. Ayaşlı ile Kiracıları - Memduh Şevket Esendal
17. Efruz Bey - Ömer Seyfettin
18. Üç İstanbul - Mithat Cemal Kuntay
19. Sabir Efendinin Gelini - Ercümend Ekrem Talu
20. Fahim Bey ve Biz - Abdülhak Şinasi Hisar
21. Sürgün - Refik Halid Karay
22. Çalıkuşu - Reşat Nuri Güntekin
23. Yaban - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
24. Çingeneler - Osman Cemal Kaygılı
25. Aganta Burina Burinata - Halikarnas Balıkçısı
26. Zaniyeler - Salâhaddin Enis
27. Çulluk - Mahmut Yesari
28. Kıskanmak - Nahid Sırrı Örik
29. Çıkrıklar Durunca - Sadri Ertem
30. Fatih Harbiye, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu – Peyami Safa
31. Saatleri Ayarlama Enstitüsü, Huzur - Ahmet Hamdi Tanpınar
32. Sisli Geceler - Halide Nusret Zorlutuna
33. Ciğerdelen, Dineyri Papazı – Safiye Erol
34. Kara Kitap – Suat Derviş
35. İbrahim Efendi Konağı - Samiha Ayverdi
36. Kuyucaklı Yusuf – Sabahattin Ali
37. Kutsal İsyan - 1 - Hasan İzzettin Dinamo
38. Yorgun Savaşçı, Devlet Ana - Kemal Tahir
39. Denizin Çağırışı – Kemal Bilbaşar
40. Bereketli Topraklar Üzerinde – Orhan Kemal
41. Kurtlar – Peride Celal
42. Küçük Ağa – Tarık Buğra
43. Korkunç Yıllar, Onlar da İnsandı – Cengiz Dağcı
44. Çocuktaki Bahçe – Feyyaz Kayacan
45. Bir Gün Tek Başına – Vedat Türkali
46. Anayurt Oteli – Yusuf Atılgan
47. Zeliş – Necati Cumalı
48. Deniz Küstü – Yaşar Kemal
49. Suçumuz İnsan Olmak – Oktay Akbal
50. Yılkı Atı – Abbas Sayar
51. Korsan Çıkmazı – Nezihe Meriç
52. Kurtlar Sofrası – Attila İlhan
53. Sarı Traktör - Talip Apaydın
54. Sırrımsın Sırdaşımsın - Kamuran Şipal
55. Sokakta - Bahaeddin Özkişi
56. Yukarışehir - Şemsettin Ünlü
57. Hayır... – Adalet Ağaoğlu
58. Yalnızlar – Erhan Bener
59. Kaplumbağalar – Fakir Baykurt
60. Gece – Bilge Karasu
61. Denizin Kanı – Tarık Dursun K.
62. Mektup Aşkları – Leyla Erbil
63. Kilit, Kapı, Anahtar - Mustafa Necati Sepetçioğlu
64. Kırk Yedi'liler 40 Yaşında – Füruzan
65. https://1000kitap.com/kitap/yalan--163187 – Tahsin Yücel
66. Tutunamayanlar – Oğuz Atay
67. Pansiyon Huzur – İrfan Yalçın
68. Odalarda – Erdal Öz
69. Şafak – Sevgi Soysal
70. O / Hakkari'de Bir Mevsim – Ferit Edgü
71. Salkım Hanımın Taneleri – Yılmaz Karakoyunlu
72. Hoşça Kal Umut – Ayla Kutlu
73. Küçük Dünya – Emine Işınsu
74. Erguvan Kapısı – Oya Baydar
75. Gül Yetiştiren Adam – Rasim Özdenören
76. Çocukluğun Soğuk Geceleri – Tezer Özlü
77. Tren Burdan Geçmiyor – Sevinç Çokum
78. Çanakkale Mahşeri – Mehmed Niyazi
79. Dalyan – Güven Turan
80. Ölü Erkek Kuşlar – İnci Aral
81. İşkenceci – Alev Alatlı
82. Yarın Yarın – Pınar Kür
83. Arzu Sapağında İnecek Var – Nazlı Eray
84. Issızlığın Ortası – Mehmet Eroğlu
85. Kaybolmuş Günler – Mustafa Miyasoğlu
86. Mel'un – Selim İleri
87. Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir – Selçuk Altun
88. Kuşevi'nin Efendisi – İbrahim Yıldırım
89. Kara Kitap – Orhan Pamuk
90. Dün Korkusu – Nihat Genç
91. Dünyayı Dolduran Kiraz – Şükrü Karaca
92. Sevgili Arsız Ölüm – Latife Tekin
93. İstanbul Bir Masaldı – Mario Levi
94. Bin Hüzünlü Haz - Hasan Ali Toptaş
95. İsmail - Reha Çamuroğlu
96. Puslu Kıtalar Atlası - İhsan Oktay Anar
97. Bana Uzun Mektuplar Yaz – Cihan Aktaş
98. Yağmurdan Sonra – Ahmet Kekeç
99. Emanet Gölgeler Defteri – Ethem Baran
100. Lâl – Ayşe Kara
1. Ömer Kavur - Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan)
2. Ömer Kavur – Yusuf İle Kenan (Onat Kutlar)
3. Ömer Kavur – Göl (Selim İleri)
4. Ömer Kavur – Ah… Güzel İstanbul (Füruzan)
5. Ömer Kavur –Körebe (Barış Pirhasan)
6. Halit Refiğ – Karılar Koğuşu (Kemal Tahir)
7. Metin Erksan – Susuz Yaz (Necati Cumali)
8. Atıf Yılmaz – Selvi Boylum Al Yazmalım (Cengiz Aytmatov)
9. Tunç Başaran – Uçurtmayı Vurmasınlar – (Feride Çiçekoğlu)
10. Halit Refiğ – Gurbet Kuşları (Orhan Kemal)
11. Atıf Yılmaz – Değirmen (Reşat Nuri Güntekin)
12. Zülfü Livaneli – Yer Demir Gök Bakır (Yaşar Kemal)
13. Erden Kıral – Hakkari’de Bir Mevsim (Ferit Edgü)
14. Metin Erksan – Beş Hikâye – Hanende Melek (Sabahattin Ali)
15. Metin Erksan – Beş Hikâye – Sazlık (Kenan Hulusi)
16. Metin Erksan – Beş Hikâye – Bir İntihar (Samet Ağaoğlu)
17. Metin Erksan – Beş Hikâye – Müthiş Bir Tren (Sait Faik Çevirisi)
18. Metin Erksan – Beş Hikâye – Eski Zaman Elbiseleri (Ahmet Hamdi Tanpınar)
19. Yücel Çakmaklı – Küçük Ağa (Tarık Buğra)
Necip Tosun
Sayfa 317 - Dedalus Yayınları
Eğer sözcük dağarcığımız yeterli değilse derdimizi anlatacak en yakın kelimeyi seçeriz. Bazen tam isabet olmaz. Bu yüzden "onu demek istememiştim" deriz. Bu yüzden "onu demek için" okumalı...
Necip Tosun
Sayfa 37 - Dedalus Yayınları
Edebiyat sayıları kaydetmez, değerleri kaydeder. Bu anlamda yarınlarda çok satanlar değil , değerli yazarlar ve eserler var olacaktır.
Necip Tosun
Sayfa 339 - Dedalus Yayınları
Zamanla ilgi değişir, beğeni değişir, bakışlar değişir. İnsan değişir, kitabın insandaki karşılığı da değişir. Ama kimi kitaplar vardır ki etkisini hiçbir zaman yitirmezler. Sizde "yer edecek" özelliklerini hep bünyelerinde taşırlar. Zaman geçer, siz değiştirirsiniz ama kitabın etkisi sizde aynı kalır.
Necip Tosun
Sayfa 498 - Dedalus Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Edebiyat Atlası
Baskı tarihi:
2019
Sayfa sayısı:
512
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059203968
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Dedalus Yayınları
Edebiyat Atlası’nın öncelikli hedeflerinden biri günden güne gücünü yitiren, gözden düşen edebiyatın hayatımızdaki karşılığını yeniden sorgulamak, gündeme getirmek, önemini, vazgeçilmezliğini ortaya koymaktır. Çalışmada, günümüzde gazeteler, televizyonlar ve sosyal medya araçlarıyla çarpıtılan gerçeklerin ancak edebiyatın diliyle hakikate ulaşacağı, insanlığın büyük birikiminin büyük edebî eserlerle geleceğe aktarılacağı örneklenirken, edebiyatsız bir dünyanın nasıl barbar, hoşgörüsüz ve ötekini anlamaktan uzak kaba bir dünya olacağı hatırlatılmaya çalışılmakta.

Edebiyat, insanlar arasında ortak bir duygu, ortak bir dil geliştirirken, gelir geçer olayları aşıp, insanlara değişmez hakikatleri aktarır. Edebiyatın, sanatın birleştirici ortak dili, bizi birbirimize yaklaştırabilir, farklı anlayışlara köprü olabilir, birbirimizin acılarını, sevinçlerini paylaşmamızı sağlayabilir. Büyük edebî eserler; insanı, hayatı, burada bulunuş nedenimizi, arayışlarımızı, özlemlerimizi, sevinç ve acılarımızı anlatırken insanlara ayna olur, kendimizle yüzleşme zemini yaratır.

Çalışma boyunca edebiyatın, okumanın bize neler kazandırdığı vurgulanırken, okurla birlikte bir okuma serüvenine çıkılmakta. Edebiyat Atlası bu yanıyla da bir edebiyat kütüphanesi oluşturmaya çalışanlara teklif ettiği kitaplarla nitelikli bir kütüphane vadediyor.

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Handan
  • Yusuf ALPASLAN ÖZDEMİR
  • Resul Bulama
  • Nur

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%25 (1)
9
%50 (2)
8
%25 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0