El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir

0,0/10  (0 Oy) · 
1 okunma  · 
0 beğeni  · 
44 gösterim
İnsanoğlu, bedenî ihtiyaçlarını gidermek ve dünyevî rahatlığını sağlamak için dünyaya gelmiş değildir; hayattaki temel gaye aklî ve ruhî hayatı geliştirmektir. Ancak dünya ve ahiret saadetini kazanabilmek için bedenî ve dünyevî ihtiyaçların da meşru ölçüler içerisinde karşılanması gerekmektedir. Konuşanların bilenlerden; bilenlerin amel edenlerden daha çok olduğu bir zamanda kişinin başkalarına ahlâkî telkinde bulunmadan önce kendi nefsine öğüt vermesi, erdemli bir hayatı fiilen yaşayarak numune-i imtisal olması önem arz etmektedir. Hikmetli söz insanları etkiler. Ancak bundan daha önemlisi hikmetli davranmaktır. Zira lisan-ı hâl, lisan-ı kâlden daha ziyade müessirdir.

Günümüz insanının en çok ihtiyaç duyduğu şey, doğru anlayış ve düşünceye, doğru fiil ve davranışların eşlik etmesidir. Bu bağlamda meşhur belagât bilgini Ebu Muhammed Abdullah b. el-Mukaffa’ya ait olan el-Edebu’s- sağir ve el- Edebu’l-kebîr, hikmetli söz ve davranışın beraberliğine vurgu yapan son derece kıymetli iki eserdir. Her iki eser birleştirilip bir eser şeklinde neşredildiğinden biz de onun aynı şekilde tercüme edilmesinin doğru olacağını düşündük.
gizle
  • Baskı Tarihi:
    Mayıs 2017
  • Sayfa Sayısı:
    120
  • ISBN:
    9786059853606
  • Yayınevi:
    Çıra Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 7 Alıntı

Sümeyye K. 
28 Oca 01:44 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Akıllı insan, dünyada elde edemediğine veya kaybettiğine üzülmemeli. Dünyada kazanıp tekrar kaybettiğini hiç kazanmamış gibi görmeli, isteyip de elde edemediğinde ise hiç istememiş gibi davranmalıdır. Ayağına gelen mutluluğu bırakmamalı fakat bu mutluluk kendisini sarhoş edip azdırmamalıdır.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 47)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 47)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:36 · Kitabı okudu · Puan vermedi

-Akıllı kişi, kalıcı olan faziletini bildikten ve korku-ümit dengesini sağladıktan sonra azimle gereğini yapar. Çünkü fazilete talip olan kimse, basiretli olmazsa şaşkın, basiretli olup da ciddi gayret sahibi olmazsa mahrum olur.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 45)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 45)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:39 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Geçen her yıl, her ay, her gün nefsini muhasebe edip zamanını neyle tükettiğine bakmalı. Din ve dünya işlerinin lehine ve aleyhine olanları bilmeli.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 46)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 46)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:48 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Akıllı insanı -eğer nefsine yenik değilse- hiçbir şey şu dört vakitten alı koyamaz.
1.İhtiyacını Rabbine ilettiği vakit.
2.Nefsini hesaba çektiği vakit
3.Kusurlarını düzeltecek ve kendisine nasihat edecek güvenilir arkadaşlarıyla birlikte olduğu vakit
4.Helal ve güzel şeylerle nefsini buluşturduğu vakit.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 48)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 48)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:11 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Aklın gelişmesi ve olgunlaşması 7 şeyle olur:
1.Sevgiyi seçmek
2.İsterken doğru ve sağlam istemek
3.İyice araştırarak seçimde bulunmak
4.Hayırlı olana inanmak
5.Seçilen ve inanılan şeye bağlı kalmak
6.İnandığı ve seçtiği şeyde gereğini yapmak
7.Her şeyi yerli yerinde yaparak, söz ve fiilde adil olmak

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 43)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 43)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:20 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Sevgi: Kişi sevgiyi tercih ederse dünya ve ahiret işlerinin tümünde yüksek bir dereceye ulaşır. Hiçbir şey bundan daha tatlı ve hoş olamaz.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 43)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 43)
Sümeyye K. 
28 Oca 01:40 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Geçmişteki hatalara özür bulması ve geri kalan zamanı ise beklentilerle geçirmesi kötülüğü emreden nefsin doğasındandır.

El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 46)El-Edebu’s-Sağir ve’l-Edebu’l-Kebir, Ebu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa (Sayfa 46)